Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ciężko pali po dłuższym postoju.


Gregor290
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów.

Opel Astra G i słynny z problemów silnik 2.0DTI (101km). Auto wyprodukowane w 2001 roku z obecnym przebiegiem 250tys. Problem wielokrotnie poruszany na forum, lecz nie udało mi się uzyskać odpowiedzi dlatego postanowiłem założyć własny.

 

Auto po dłuższym postoju ciężko pali.

Podczas kręcenia wydobywa się delikatny biały dymek, gdy już zalapie (około 10-15s kręcenia) puści dość spora biała chmurę. Gdy już uda się odpalić natychmiast można zgasić auto i pali od strzała. Po uruchomieniu silnika nie faluje, nie przerywa, nie kopci, nie ma spadku mocy, ogólnie wszystko ok. Do następnego poranka i od nowa to samo. 

 

Dokonane naprawy:

Czerwiec 2016 - auto czy ciepłe czy zimne, ciężko paliło, uszczelniacze pod wtryskami (komplet). Auto bez zarzutu, zima -20 jeden obrót i cyka.

Marzec 2017 - nieuniknione (przebieg 230tys.) Pompa wtryskowa. Auto raz paliło, raz było mu w tym pomagane plakiem. Zostala przeprowadzona regeneracja pompy wraz z wymianą sterownika (cena 2800).

Lipiec 2017 - Auto poraz kolejny płata figle i nie odpala, faluje, spadek mocy. Diagnoza, wizyta w oplu i leży czujnik obrotów pompy (Halla?). Reklamacja pompy i bezpłatna poprawka.

 

A teraz ? 

Stawiałem auto d*** do góry - brak efektu

Wymiana filtra - nie pomogło

Wstawiłem przycisk rozłączający czujnik temperatury płynu chłodzącego aby ręcznie grzać świece - dalej nic

Błędy ? Żadnych nie pokazuje (Multidiag Delphi)

Ciekawostki, wczoraj wykręciłem filtr paliwa żeby sprawdzić czy nie jest w oleju, a tu niespodzianka. Filtr nie byk zalany cały a w połowie. Cofa się paliwo ? To jest przyczyną ? Co po kolei sprawdzać, wymieniać ? 

 

 

Proszę o pomoc. 

Ps. Wiem że to forum Vectry, mamy te same silniki. Liczę na koleżeńska pomoc jako jestem posiadaczem w/w Astry :)

Edited by Gregor290
Poprawka .
Link to comment
Share on other sites

Jak paliwo się cofie to znaczy że dostaje powietrze od pompy lub z przelewów.

Należało by sprawdzić lub wymienić wężyki i trójniki przelewów.

żrobić taki myk jak na foto.

mGCL0me.jpg

Dalej zostaje sprawdzenie słynnego oringu na pompie.

Możemy podać paliwo z bańki do pompy czyli wypinamy z filtra przewód który idzie do pompy i dajemy go do bańki,butelki z paliwem.

Lub hardrokowo podać paliwo pod ciśnieniem do pompy i patrzeć gdzie wycieka czyli tam jest nie szczelność.

Robimy po kolei nie wszystko na raz żeby się nie zakręcić.

Jak byś dał ten zaworek zwrotny na dopływie z baku do filtra to można wytrzymać ale ten nr nic nie pomaga tylko wprowadza w błąd,pamiętaj jest on kierunkowy.

Odpowietrzenie.

Teraz jeśli układ paliwa, filtr paliwa i układ powrotu (przelewy) są szczelne to musisz odpowietrzyć pompe i rurki wysokiego ciśnienia czyli mechanik popuszcza cztery nakrętki przy trawersach tak co by był wyczuwalny luz tych rurek. Teraz musi się mechanik rozdwoić czyli drugi mechanik lub ten mechanik wsiada za kierownice i kręci rozrusznikiem a drugi mechanik wspomaga plakiem żeby odciążyć rozrusznik i podnieść obroty silnika a jak zacznie lecieć mocno paliwo z pod wszystkich nakrętek to mechanik dokręca trzy nakrętki i znowu kręci rozrusznikiem teraz zapali na trzy gary i jak poleci czwartą rurką paliwo to nie gasi tylko mechanik mając klucz w ręce dokręca czwartą dobrze i niech silnik pochodzi.

Cytat

Wiem że to forum Vectry, mamy te same silniki. Liczę na koleżeńska pomoc jako jestem posiadaczem w/w Astry

Tam masz też fajny temat na temat odpowietrzania 7 od góry w którym też biore udział.

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

U mnie wystarczyło wymienić obudowę filtra paliwa na nową i problem znikł. Odpala nawet po 15 dniach stania na "dotyk". Wcześniej wystarczyły 2 dni stania i był problem szczególnie zimową porą. Jednak jak udało się odpalić to odpalał cały dzień normalnie .Do tego dymił na biało-niebiesko na zimnym silniku i potrafił mieć nierówne obroty .

Edited by PopekDlaPrawdziwychDam
Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.10.2017 o 10:42, PopekDlaPrawdziwychDam napisał:

U mnie wystarczyło wymienić obudowę filtra paliwa na nową i problem znikł. Odpala nawet po 15 dniach stania na "dotyk". Wcześniej wystarczyły 2 dni stania i był problem szczególnie zimową porą. Jednak jak udało się odpalić to odpalał cały dzień normalnie .Do tego dymił na biało-niebiesko na zimnym silniku i potrafił mieć nierówne obroty .

U mnie właśnie, jak w kalendarzu po siedmiu dniach stania odpali, ale zgaśnie. Odpala zaraz po tym. Wymienię w końcu, jak Dziadek proponował filtr od Golfa i zobaczę ten oring. Dzięki.

Edycja:

Nie zakładając nowego tematu. 12 tyś. km. temu wymieniałem uszczelniacze na trawersach, ale nie chciało mi się wymieniać miedzianych podkładek pod wtryskami. Dziś z ciekawości zajrzałem, jak wygląda filtr po 12 tysiącach. Wymieniać te podkładki miedziane? Czy jest jeszcze jakiś inny powód? 

Filtr Paliwa po 12 tyś. km..JPG

Edited by Efemera
Nowy wątek.
Link to comment
Share on other sites

Auto, po 12 godzinnyn postoju. Swiece grzane dwa razy. Przy dzisiejszej pogodzie. Takie pierdniecie. Możliwe z tym olejem, ale w baku było niespełna 10 litrów, aż tak by się zasyfił? Mówisz, że gaśnięcie od trawersów, założyłem nowe raczej starannie. Dokręciłem dość mocno. No trudno, jeszcze raz trzeba rozebrać. Te uszczelniacze to już do wywalenia, co?

https://youtu.be/ekEPwV8WZ7c

MOV_0190.mp4

Edited by Efemera
Wrzuciłem na YT.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP