Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.


Raulek5
 Share

Recommended Posts

Cześć :)

Mam wyciek w mojej vectrze 2.0 dti od strony kierowcy, z tego co się zorientowałem wyciek jest z pod pokrywy zaworów, czyli uszczelka będzie do wymiany. Powiedzcie mi czy można to samemu robić, żeby nic nie spieprzyć przy silniku ? Bez klucza dynamometrycznego się obędzie ? Uświadomcie mnie, czy wystarczy odkręcić pokrywę zaworów, przeczyścić miejsce gdzie jest uszczelka, założyć nową uszczelkę i całość skręcić ? 

Link to comment
Share on other sites

Starczy odkręcić pompe wakum i pokrywe zaworów, wyczyścić dokładnie miejsce gdzie będzie leżeć uszczelka np benzyną extrakcyjną i poskręcać to samo pod pompą wakum.Ja osobiście polecam cieniutko przesmarować uszczelke tym czymś https://allegro.pl/listing?string=USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW W PŁYNIE SILIKON REINZ&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-1-1003

i poskręcać na 100% nie będzie wycików.Nie używałem klucza dynamometrycznego.

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

Jestes wielki ! :)

Balem sie, ze bede musial klapki zawirowan tez rozbierac zeby sciagnac pokrywe zaworow, albo ze moze cos trzeba ustawiac ponownie (np lancuch rozrzadu) dlatego wolalem zapytac na forum przed wymiana :)

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Raulek5 napisał:

Mam wyciek w mojej vectrze 2.0 dti od strony kierowcy, z tego co się zorientowałem wyciek jest z pod pokrywy zaworów,

Tam lubi ciec olej z pod pompy wakum.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Dziadek vec napisał:

Tam lubi ciec olej z pod pompy wakum.

U mnie na 100% to nie pompa wakum, a jak przyjrzalem sie po myciu silnika to wyglada na wyciek z pod pokrywy zaworow dlatego chcialem uszczelke wymienic :)

Link to comment
Share on other sites

Wiem :) Jednak się walnąłem.. Dziś tak jeszcze popatrzyłem dobrze na silnik i uszczelka od pokrywy zaworów jest dobra, a cieknie z kolektora ssącego, tam uszczelka już na oko widać, że jest tragiczna :) Będzie dużo więcej roboty :D Znalazłem poradnik, tylko boję się, żeby nie uwalić pompy wtryskowej :)

 

Link to comment
Share on other sites

To przy okazji wyczyścisz dolot a nie kolektor ssący bo takowego nie ma w dieslu,I tu UWaga!!!! użwaj do usuwania tego marasu odkurzacza co by jakiś kawałek nie wpadł do środka bo podbije zawór i będzie brak kompresji oraz więcej roboty,wiadomo głowica do ściągnięcia.

Czyli tamtędy ucieka ci doładowanie i masz mniej mocy.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie moj blad :) Bede czyscil dolot :)

Bede uwazal, zamkne klapki to tez mniejsze szanse beda ze cos wpadnie :)

Jestes pewien ze przez to mam mniej mocy ? Ja mam ta wersje silnika co rura od turbo idzie przy vacum pompie, a nie nad silnikiem i wchodzi od razu do dolotu :)

Link to comment
Share on other sites

Klapki są co drugi wlot czyli 4szt,a wlotów jest 8.

skgYXgo.jpg

Masz 101KM Y20DTH i w tym kolektorze dolotowym jest wytważane ciśnienie przez turbo a jak jest nie szczelność to ono ci ucieka i brakuje powietrza.

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

Oznaczenie silnika mam X20DTH, ale pewnie zasada działania ta sama jak mówisz bo one się nie różnią za bardzo między sobą :) Fajnie by było gdyby po wyczyszczeniu i uszczelnieniu przybyło trochę kuni :D 

 

Piszesz, że pod wstawką z klapkami i na nich jest uszczelka, czyli w sumie tam są 3 uszczelki ? Bo ja zamówiłem dwie, takie jak na foto:

 uszczelki-kolektora-dolotowego-opel-vect

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Wyczyściłem układ dolotowy, wszystko zrobiłem, ładnie wymieniłem, poskręcałem i oczywiście co ? :D Nie odpala :) Nie wiem tylko dlaczego.

Do tej pory jak wymieniałem np filtr paliwa to problemu nie było. Mam gruszkę do pompowania przed filtrem paliwa i podpompowałem, paliwo ładnie leci, tak samo w przewodach przelewowych jest paliwko, a jak kręcę to nie odpala.

W poradniku o czyszczeniu dolotu było, że pierwsze odpalanie ma się odbyć z plakiem, ja tego nie zastosowałem, czy jest to obowiązek żeby odpalił ?

Link to comment
Share on other sites

Teraz jeśli układ paliwa, filtr paliwa i układ powrotu (przelewy) są szczelne to musisz odpowietrzyć pompe i rurki wysokiego ciśnienia czyli mechanik popuszcza cztery nakrętki przy trawersach tak co by był wyczuwalny luz tych rurek. Teraz musi się mechanik rozdwoić czyli drugi mechanik lub ten mechanik wsiada za kierownice i kręci rozrusznikiem a drugi mechanik wspomaga plakiem żeby odciążyć rozrusznik i podnieść obroty silnika a jak zacznie lecieć mocno paliwo z pod wszystkich nakrętek to mechanik dokręca trzy nakrętki i znowu kręci rozrusznikiem teraz zapali na trzy gary i jak poleci czwartą rurką paliwo to nie gasi tylko mechanik mając klucz w ręce dokręca czwartą dobrze i niech silnik pochodzi.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje Dziadek vec ! Zrobione wszystko cacy :) Zeszło cały dzień w sumie bo klucze 17 miałem za duże :D Musiałem w końcu skoczyć jechać dokupić mniejsze bo odpowietrzyłem autko (tak jak piszesz), ładnie odpaliło, ale się okazało, że przewody paliwowe idące do pompy paliwowej były za słabo dokręcone i trochę leciało paliwo... Teraz jest wszystko wporządku :) Bardzo się przyczyniłeś do mojego sukcesu i zaoszczędzenia kasy na mechanikach :D 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP