Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

krzysiek2784

drgania podczas jazdy na 6 biegu

Recommended Posts

Witam, ma VC od roku, pół roku  temu, przy prędkości autostradowych pojawiały się wibracje na karoserii. Znajomy mechanik polecił, żeby sprawdzić przeguby wew. Okazało się, że jeden miał luz, na długiej półosi. Wymieniłem ją na używaną i przy okazji, także łożysko na podporze. Nastąpiła lekka poprawa, po przejechaniu 5000km, nie można normalnie jeździć autem z wysoką prędkością. Na 5 i 6 biegu samochód wpada w takie wibracje, jakby miało się coś urwać. Dodatkowo wibracje występują  przeważnie tylko podczas przyspieszania oraz podczas jazdy ze stałą prędkością pod wzniesienie. Po odpuszczeniu gazu i wciśnięciu pedału sprzęgła drgania ustają, zupełnie inny samochód. Jeszcze jedna rzecz mnie trapi, mianowicie na postoju, przy uruchomionym silniku i wbiciu biegu wstecznego słychać głuche stuknięcie. Tak za każdym razem kiedy puszcze pedał sprzęgła, ponownie go wcisnę i włączę bieg wsteczny. Nadmieniam także, iż moja dwumasa jest już na wykończeniu i czy te wibracje mogą pochodzić od koła dwumasowego? Zawieszenie przód w idealnym stanie, opony nowe z przodu. POMOCY!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejrzałem jeszcze raz auto, okazało się, żę przegub w półosi której kupiłem tez ma luz. Poza tym okazało sie, że mam luz na drążku kierowniczym. Zamówiłem już części do swojej strzały. Wymienie przegłub, drążki kierownicze z końcówkami. Muszę naprawić kolektor dolotowy, ale zrobię to sam, mechanik życzy sobie 500zł za sam demontaż + naprawa. Oczywiście kolektor zaspawam i bedzie spokój do końca. Umówilem się juz na wymianę dwumasy. Jak wszystko zrobię, dam znać czy drgania ustały. Oby!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodzenia, daj znać o efektach :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem przegub, drążki kierownicze po zdjęciu osłon okazały sie dobre. widocznie niewielki luz na maglownicy występuje. Przeprowadziłem jazde testową i drgania nie ustały. Wymieniłem dwumasę i sprzęgło, po tym wibracje praktycznie znikneły. Występują tylko niewielkie po wcisnięciu pedały gazu w podłogę. Kolektora ssącego jeszcze nie zrobiłem. Poprostu jest przy tym dużo pracy i zwyczajnie nie chce mi sie. Mam duże wibracje na biegu jałowym, miałem nadzieje, że po wymianie dwumasy ustaną. Niestety jednak nie. Zrobię kolektor i rozrząd i dam znac co i jak. Możliwe, że któraś rolka już się kończy, napinacz albo alternator. Będę wszystko sprawdzał przy wymianie paska. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec jestem juz po demontażu kolektora, dużo pracy trzeba włożyć, ale naprwno lepiej samemu niż komuś dać, żeby spieprzył. Kolektor zarąbany sadzą, aż miło... Nigdy bym sie nie spodziewał, że bedzie to tak wyglądało. W miejscu mocowania zaworu egr mało brakowało zeby zatkało całkowicie... Przepustnica masakra, dobry znak to taki, że chodzi lekko. Przy demontażu rolek paska osprzętu, są dwie rolki. Oby dwie do wymiany, jedna juz sie ślizgała na kulkach, wiec ona mogla powodować takie wibracje. Zobacze jak założe nowe. Wszystkie klapki miały luz osiowy, miałem spawać kolektor, ale grubość materiału miedzy otworem po klapie zawirowań, a płaszczyzną która przylega do głowicy to 1lub 2 mm. Jeżeli to pospawam to niestety materiał zostanie ściągnięty i będzie d***. Postanowiłem założyć śruby, trzeba nagwintować otwory i kupić zaślepki. 

Please login or register to see this image.

/monthly_2017_10/20171014_175731.jpg.84c22a8bec37d2201298921a7e614280.jpg" alt="20171014_175731.jpg.84c22a8bec37d2201298921a7e614280.jpg" />

 

20171014_175750.jpg.55d8ad854baa796d05650961ae6331cf.jpg20171014_175808.jpg.1aa01c5f839cece70a98bd3062b4cfdd.jpg20171014_175830.jpg.0e55b2cf6aa5248d0dab5573a7bbc7b3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podobne drgania i dziwne dźwięki powodowało zacierające się sprzęgło alternatora. W życiu bym nie powiedział że to g.. wytwarza takie efekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprzęgło od alternatora tez mam do wymiany. Ten samochód to jakiś koszmar!!! Ostatnio tylko wkładam

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprzęgło od alternatora tez mam do wymiany. Ten samochód to jakiś koszmar!!! Ostatnio tylko wkładam

Share this post


Link to post
Share on other sites

alternator chodzi w prawo i lewo wiec sprzeglo mam tez do wymiany. Nie zauwałyłem trzeciej rolki od paska osprzetu i musze jutro zobaczyc w jakim jest stanie i oczywiscie zamówić części. Miałem robic całe tylne zawieszenie, ale bede musiał to odłożyć i zrobie po nowym roku. teraz tylko sprężyny wymienie bo jedna pekła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A,to witaj w klubie !!!   

Share this post


Link to post
Share on other sites

pocieszam sie tym, że jak wszystko wymienię, to już nie bedzie sie psuł

Edited by krzysiek2784

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem juz po naprawie kolektora. Moje odczucia są takie, zwiększenie mocy, cichsza praca silnika. Zastanawiający jest dla mnie fakt, że po naprawie kolektora, wyczyszczeniu przepustnicy i egr znikneło poranne falowanie obrotów i towarzyszące mu dymienie. Jestem bardzo zadowolony z prac które wykonałem. około 1000 zł zaoszczędzone na samej robociznie. Pozdr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zrobiłem dłuższą przejadżkę, zauważyłe, że spalanie spadło co najmniej o litr. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogromne drgania towarzyszące jaździe ze stałą prędkością około 100km/h powodowała dwumasa. Wymieniłem ją i praktycznie jest spokój. Minęły już prawie dwa lata, od kiedy dodałem ostatni komentarz. Prawdopodobnie dwumasa moze iść do kolejnej wymiany, dziwnie się zachowuje. Dodatkowo od ponad roku gwiźdze turbo, samochód zrobił się słabszy i głośniejszy. W sierpniu umawiam sie w warsztacie na regenerację. Potem okaże sie co z dwumasą, jak silnik będzie miał znowu moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...