Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
weedplay

Z22SE (automat) głośna praca silnika na biegu + kontrolka plynu

Recommended Posts

Cześć, znowu mam problem z moją VIKI, jeśli to znowu coś poważnego to chyba pomyśle o zmianie na Audi a6... Ale wracając do tematu to na P (luz) silnik pracuje jak nalezy cichutko itp. a jak dam na D i zacznie dodawać gaz to pierdzi jakby tłumik był nieszczelny albo coś w ten deseń (patrz filmik) no i przy przyspieszaniu wyswietla mi sie kontrolka ze malo plynu... Zreszta poraz kolejny z tym walcze bo juz raz jak tam mialem to okazalo sie ze obieg byl nieszczelny i jak zostal uszczelniony to wszystko bylo elegancko, a tu znowu to samo. Zreszta wszystko widać na filmiku, jakies porady??

 

Please login or register to see this attachment.

lub link yt

 

Please login or register to see this attachment.

Edited by weedplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, jak dla mnie jakaś część układu wydechowego do wymiany, ostatnio znajomemu podobnie chodziło auto jak się oberwał wieszak z kawałkiem rury wydechowej, a co do kontrolki to masz dość płynu w zbiorniczku? Przy przyspieszaniu płyn w zbiorniczku przelewa się , "odpływa" od czujnika i czujnik sygnalizuje brak płynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasowałoby mi na wydech, ale czy wtedy jak na luzie dodaje gazu to też nie powinno być słychać że coś tam nie gra? Co do kontrolki to temat rzeka... Po tym filmiku odkręciłem korek od zbiornika płyn wrócił na swoje miejsce, a wczoraj zrobiłem 400 km i ani razu kontrolki nie było. Może to właśnie wina korka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja ma własnie to samo cicha na luzie od 3 dni. Po podniesieniu auta zobaczyłem 2 dziury jedna na łączeniu tłumika z przodu a druga na tylnym trójniku (wersja z 2 wydechami) także u mnie wydech środkowy do wymiany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylem u swojego ziomka mechanika i stwierdził, że złącze elastyczne do wymiany, takze lajt. Z kontrolka polecil, abym rozgrzal porzadnie samochod tak, zeby wlaczyl sie wiatrak i wtedy jak bede stal na rownym, to zebym odkrecil korek od plynu chlodniczego i ze niby moze "beknąć" i sie odpowietrzy.

Edited by weedplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

I przy okazji poparzył Cię gorącym płynem... jak potrzebujesz wygrzebię Ci procedurę odpowietrzania Z22SE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie robi się tego gwałtownie to chyba powinno być git. Aczkolwiek jakbyś był tak miły to poprosilbym o takowa procedurę. Jeśli w ogóle zapowietrzony jest problemem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ważne:  Pojazdy z układem klimatyzacji: Wyłączyć układ klimatyzacji lub w przypadku ECC ustawić na tryb ECO (jeżeli jest)
 
1.   Otworzyć układ chłodzenia
Ostrzeżenie:  Układ chłodzenia znajduje się pod ciśnieniem
 
•   Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej
 
 
2.   Napełnić układ chłodzenia
•   Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej
 
Ważne:  Po całkowitym opróżnieniu układu chłodzenia (włącznie z ogrzewaniem) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do króćca napełniającego i otworzyć złącze szybkiego montażu w przewodach doprowadzających ogrzewania (str. lewa zgodnie z kierunkiem jazdy), aż do wypłynięcia cieczy chłodzącej.
 
•   Do znaku KALT/COLD
 
 
3.   Zamknąć układ chłodzenia
•   Wkręcić korek zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej
 
 
4.   Uruchomić silnik i pozostawić go
Wskazówka:  Wykonać następujący jeden cykl pracy silnika: 30 s – od 2000 do 2500 obr/min, 5 s bieg jałowy, 30 s – od 2000 do 2500 obr/min

Pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym aż wentylator chłodnicy zostanie włączony na 1. stopniu.

Ponownie wykonać jeden raz przedstawiony powyżej cykl pracy silnika.

Układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie w czasie nagrzewania silnika.
 
5.   Wyłączyć silnik
•   Pozostawić silnik do ostygnięcia
 
 
6.   Sprawdzić poziom cieczy chłodzącej.
•   Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej
Wskazówka:  Do znaku KALT/COLD – ewentualnie dolać cieczy chłodzącej
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...