Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zeberko

Hamownia silnika 1.9 cdti z przyciskiem sport

Recommended Posts

Czy ktoś mierzył moc silnika 1.9 cdti 150 ps z załączonym przyciskiem sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak 1.9cdti ale w insigni 2.0 cdti 160KM nic nie daje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wyczytalem to modul sport fizycznie mocy nie zwieksza. Zmienia on charakterystyke pracy przepustnicy i amortyzatorow. Amortyzatorow - jesli tryb sport jest fabrycznie w samochodzie.  

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale u mnie i tak czuć różnice w pracy silnika podczas jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to chyba oczywiste, ale wcisne sporta to te 250KM szybciej galopuje, chce bieznik zostawic na jezdni ;) Wieksze pie****niecie jest ale moc faktyczna jest ta sama mimo, ze inaczej odczuwalna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam wykres insigni.

Please login or register to see this image.

/monthly_2016_10/57ffa6d259051_Micha.jpg.3128bad5c2eb03572d1fe1f000bdbcaf.jpg.2aba601bf99fd5e8a66aee90519161b1.jpg" data-fileid="86071" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie trochę związane z tematem. Czy można zrobić taki myk żeby w moduł naprawdę wgrać jakiś mocniejszą mapę. Na co dzień mi starcza te 150 kupy, ale okazyjnie fajnie by było mieć coś więcej pod nogą.

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może tak. Na sporcie auto ma tą samą moc ale dostępna jest trochę wcześniej. Więc wydaje mi sie że ma dwie mapy. I wystarczy tą drugą poprawić. 

Ale mogę sie mylić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watpie by byly dwie mapy. Zmienia sie tylko charakterystyka pedalu gazu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj Boziu Boziu... Przycisk sport, czy to fabryczny czy dokladany w przypadku braku na fabryce nie daje mocy!!! Efekt dużo lepszej pracy auta polega tylko i wyłącznie na procentowej, zwiekszo ej czułości pracy "przepustnicy", a przy okazji mając zawieszenie IDS - utwardza się ono a wspomaganie kierownicy staje się bardziej oporne. I to tyle. Przyrostow mocy nie ma żadnych, przesunięcie gdzieś na wykresach z i bez sporta to czysta kosmetologia nawet nie związana z przyciskiem tylko marginesem pomiaru.

Cała atmosfera związana z większą ilością mocy czy lepsza praca to tylko placebo. Ale odczucia są jak najbardziej trafne, a to za sprawą czulszej pracy pedału gazu, szybsza reakcja, czulszy zakres pracy itp. Nic więcej. Nie zmienia się ani ilość paliwa, ani nie zwiększa doładowanie.

Co do mapy pod przyciskiem sport. Jest to jak najbardziej wykonalne i tylko parę typów sterowników nie ma taiiej możliwości. Czy są wtedy 2 mapy, tak i nie. Standardowo jest to mapa główna i podnapa, które mają że soba wiele wspólnych elementów. Nie mniej jednak mapa z drugą są ściśle powiązane. Nie da się zrobić tak by robiąc pod sportem chipa na 180-190 ps, seria nie została ruszona. Jej parametry również się zmienia, ale dzięki pewnym osobnym elementom obu map jest możliwość zachowania różnicy. Przykład u mnie. Seria 150 ps. Bez sporta 201 ps ale już spory moment 460 Nm, a to dlatego że pod sportem 277 ps i 555 nm.

Po za tym pozostaje jeszcze wyżej opisywane placebo. Bez sporta możemy zostawić seryjna charakterystykę pracy pedału gazu, a pod sportem można ją wyczulic jeszcze bardziej jak fabrycznie oferuje to sport. Ba... Można nawet charakterystykę pracy jak orzy fabrycznym sport przebiesc bez sporta by ta dynamika była lepsza, a pod sportem jak wyżej - zrobić to jeszcze bardziej czułe.

Mam nadzieję że rozwieje wam to raz na zawsze ta zagwostke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem że moc ma tą samą.Co do pedału gazu to rzeczywiście na sporcie reakcja jest inna.

A jak zrobić żeby na sporcie była większa to nie wiem . Ważne że można. A czy będzie miało 2 mapy czy 22 to mnie nie interesuje. 

Bear_ gdzieś wyczytałem ze Insignia 2.0 CDti 160KM w wersji EcoFLeX ma 30Nm wiecej . Moc podobno jest dostępna przez 15s na sporcie po wciśnięciu pedału gazu do końca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za konkretną odpowiedz. Właśnie takie rozwiązanie najbardziej mi się podoba. Na co dzień jakaś bezpieczna mapa, a okazyjnie mocniejsza żeby na co dzień nie katować silnika. Chociaż silnik już dochodzi 300 tysięcy to może lepiej już nic nie grzebać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma 30 Nm więcej ;) 30 Nm to dużo mimo że cyferka niezbyt okazała. Ale owszem, mapy sport w nowych oplach typu Isi, astra J, po wciśnięciu sporta prócz charakterystyki wyżej opisanych elementów to zostaje też przesunięty zakres dostępnej mocy i momentu w lewo w pik, czyli uzyskujemy szybsze, mocniejsze chwilowe pie****nię*** a potem przebieg jest już taki sam :) reszta to już efekt placebo i własne samozadowolenie hehe ;)

 

Co do przebiegu, nie jestvon żadnym wyznacznikiem. Mamy w swoim repertuarze auta po ponad 300 kkm, które są bardzo zadbane i w bdb kondycji, między innymi 370 kkm astre h gtc grzebana na 212 ps na hybrydzie, moje wyżej opisane auto ponad 310 kkm, z czego 130 już na programach, na tym najmocniejszym jakieś 40-50 kkm lekko.

A są też auta teoretycznie zadbane, małe przebiegu, pewne przebiegi a wywloki takie ze ledwo da się urobic 180 ps lub są wieczne problemy z nimi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na hamowni własnie nic więcej nie wyszło. Ale czytałem ze ecoflex ma tryb turbo boost i niby te 30 niuta jest więcej.

Jak znajdę ten artykuł to wrzucę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prędzej to chwyt marketingowy :) Bujalismy na Maha i dyszle i Eco turbo Pb i różnic nie ma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bear a jak sprzęgło wytrzymuje przy takim momencie?

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W sensie ponad 550 Nm? Sprzęgło obite w Kevlar w maklandzie, docisk seria, dwumasa, skrzynia M32. Wsio działa jak Bozia nakazala... Seryjne zdrowe sprzęgło poddaje się tak przy 450-480 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie na sporcie pokazało 2KM i chyba 10Nm więcej, ale jak wiadomo, za każdym następnym pomiarem są różnice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...