Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zeberko

Hamownia silnika 1.9 cdti z przyciskiem sport

Polecane posty

Czy ktoś mierzył moc silnika 1.9 cdti 150 ps z załączonym przyciskiem sport.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak 1.9cdti ale w insigni 2.0 cdti 160KM nic nie daje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytalem to modul sport fizycznie mocy nie zwieksza. Zmienia on charakterystyke pracy przepustnicy i amortyzatorow. Amortyzatorow - jesli tryb sport jest fabrycznie w samochodzie.  

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale u mnie i tak czuć różnice w pracy silnika podczas jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to chyba oczywiste, ale wcisne sporta to te 250KM szybciej galopuje, chce bieznik zostawic na jezdni ;) Wieksze pie****niecie jest ale moc faktyczna jest ta sama mimo, ze inaczej odczuwalna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam wykres insigni.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2016_10/57ffa6d259051_Micha.jpg.3128bad5c2eb03572d1fe1f000bdbcaf.jpg.2aba601bf99fd5e8a66aee90519161b1.jpg" data-fileid="86071" />

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie trochę związane z tematem. Czy można zrobić taki myk żeby w moduł naprawdę wgrać jakiś mocniejszą mapę. Na co dzień mi starcza te 150 kupy, ale okazyjnie fajnie by było mieć coś więcej pod nogą.

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może tak. Na sporcie auto ma tą samą moc ale dostępna jest trochę wcześniej. Więc wydaje mi sie że ma dwie mapy. I wystarczy tą drugą poprawić. 

Ale mogę sie mylić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Watpie by byly dwie mapy. Zmienia sie tylko charakterystyka pedalu gazu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj Boziu Boziu... Przycisk sport, czy to fabryczny czy dokladany w przypadku braku na fabryce nie daje mocy!!! Efekt dużo lepszej pracy auta polega tylko i wyłącznie na procentowej, zwiekszo ej czułości pracy "przepustnicy", a przy okazji mając zawieszenie IDS - utwardza się ono a wspomaganie kierownicy staje się bardziej oporne. I to tyle. Przyrostow mocy nie ma żadnych, przesunięcie gdzieś na wykresach z i bez sporta to czysta kosmetologia nawet nie związana z przyciskiem tylko marginesem pomiaru.

Cała atmosfera związana z większą ilością mocy czy lepsza praca to tylko placebo. Ale odczucia są jak najbardziej trafne, a to za sprawą czulszej pracy pedału gazu, szybsza reakcja, czulszy zakres pracy itp. Nic więcej. Nie zmienia się ani ilość paliwa, ani nie zwiększa doładowanie.

Co do mapy pod przyciskiem sport. Jest to jak najbardziej wykonalne i tylko parę typów sterowników nie ma taiiej możliwości. Czy są wtedy 2 mapy, tak i nie. Standardowo jest to mapa główna i podnapa, które mają że soba wiele wspólnych elementów. Nie mniej jednak mapa z drugą są ściśle powiązane. Nie da się zrobić tak by robiąc pod sportem chipa na 180-190 ps, seria nie została ruszona. Jej parametry również się zmienia, ale dzięki pewnym osobnym elementom obu map jest możliwość zachowania różnicy. Przykład u mnie. Seria 150 ps. Bez sporta 201 ps ale już spory moment 460 Nm, a to dlatego że pod sportem 277 ps i 555 nm.

Po za tym pozostaje jeszcze wyżej opisywane placebo. Bez sporta możemy zostawić seryjna charakterystykę pracy pedału gazu, a pod sportem można ją wyczulic jeszcze bardziej jak fabrycznie oferuje to sport. Ba... Można nawet charakterystykę pracy jak orzy fabrycznym sport przebiesc bez sporta by ta dynamika była lepsza, a pod sportem jak wyżej - zrobić to jeszcze bardziej czułe.

Mam nadzieję że rozwieje wam to raz na zawsze ta zagwostke :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że moc ma tą samą.Co do pedału gazu to rzeczywiście na sporcie reakcja jest inna.

A jak zrobić żeby na sporcie była większa to nie wiem . Ważne że można. A czy będzie miało 2 mapy czy 22 to mnie nie interesuje. 

Bear_ gdzieś wyczytałem ze Insignia 2.0 CDti 160KM w wersji EcoFLeX ma 30Nm wiecej . Moc podobno jest dostępna przez 15s na sporcie po wciśnięciu pedału gazu do końca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za konkretną odpowiedz. Właśnie takie rozwiązanie najbardziej mi się podoba. Na co dzień jakaś bezpieczna mapa, a okazyjnie mocniejsza żeby na co dzień nie katować silnika. Chociaż silnik już dochodzi 300 tysięcy to może lepiej już nic nie grzebać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma 30 Nm więcej ;) 30 Nm to dużo mimo że cyferka niezbyt okazała. Ale owszem, mapy sport w nowych oplach typu Isi, astra J, po wciśnięciu sporta prócz charakterystyki wyżej opisanych elementów to zostaje też przesunięty zakres dostępnej mocy i momentu w lewo w pik, czyli uzyskujemy szybsze, mocniejsze chwilowe pie****nię*** a potem przebieg jest już taki sam :) reszta to już efekt placebo i własne samozadowolenie hehe ;)

 

Co do przebiegu, nie jestvon żadnym wyznacznikiem. Mamy w swoim repertuarze auta po ponad 300 kkm, które są bardzo zadbane i w bdb kondycji, między innymi 370 kkm astre h gtc grzebana na 212 ps na hybrydzie, moje wyżej opisane auto ponad 310 kkm, z czego 130 już na programach, na tym najmocniejszym jakieś 40-50 kkm lekko.

A są też auta teoretycznie zadbane, małe przebiegu, pewne przebiegi a wywloki takie ze ledwo da się urobic 180 ps lub są wieczne problemy z nimi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na hamowni własnie nic więcej nie wyszło. Ale czytałem ze ecoflex ma tryb turbo boost i niby te 30 niuta jest więcej.

Jak znajdę ten artykuł to wrzucę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prędzej to chwyt marketingowy :) Bujalismy na Maha i dyszle i Eco turbo Pb i różnic nie ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bear a jak sprzęgło wytrzymuje przy takim momencie?

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W sensie ponad 550 Nm? Sprzęgło obite w Kevlar w maklandzie, docisk seria, dwumasa, skrzynia M32. Wsio działa jak Bozia nakazala... Seryjne zdrowe sprzęgło poddaje się tak przy 450-480 Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie na sporcie pokazało 2KM i chyba 10Nm więcej, ale jak wiadomo, za każdym następnym pomiarem są różnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×