Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Powitać Panie i Panowie. Lekarstwo mi potrzebne jest na VB 2.0DTH. A więc do rzeczy. Błąd P0190. Jedzie normalnie i jest ok, po czym zapala się co jakiś czas check i od razu diametralny brak mocy. P0190 - Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy. Pytanie. Czego dokładnie szukać i w jakiej kolejności? Ktoś przechodził przez ten problem? Czy jakość paliwa może mieć wpływ na ten czujnik lub na odczyty z niego?

Edited by CrashBandicot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie będe się wymądrzał  poczytaj tu odpowiedź na samym dole ale przeczytaj cały temat.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. trochę mi to rozjaśniło. Będzie trzeba dzisiaj pogrzebać tam, chociaż kilka rzeczy szczerze mówiąc mnie martwi. Szczególnie wymiana wtryskiwaczy. No, ale będzie w takim razie być albo nie być tego auta chyba.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co do wymiany wtrysków sam przechodziłem jest temat co i jak.Ale jak piszą spróbuj pierwsze z wymianą czujnika doładowania pożycz lub na schrocie kup.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie. Jaja i cyce mi dzisiaj opadły. Ale do rzeczy. Wczoraj podszedłem do Vectry, odpaliła, posprawdzałem wszystko i generalnie gitara. Jak nie to auto. No to postanowiłem, że dzisiaj pojadę nią do pracy. Daleko nie jest, a sie dziewucha rozrusza. I się krwa zaczęło. Objawy zgodnie z kolejnością rozpoznania i pojawienia będę przytaczać w punktach:

1. Odpalenie rano trwało z 10 minut. Generalnie bywa tak bo coś się gdzieś zapowietrza i po nocy zawsze problem z odpaleniem miałem. Na szczęście merdanie gruszką pomagało.

2. Podczas jazdy jak już odpaliła to pracowała przyjemnie. Po przejechaniu z pół kilometra zaczęło sie opóźnione reagowanie na pedał gazu. Z wolnych obrotów po wdepnięciu w podłogę, obroty zaczęły iść do góry po około dwóch sekundach. Doczłapać się doczłapałem jakoś do pracy.

3. Po pracy odpalenie auta to już była jakaś popie****ona procedura. W końcu jak już załapała to tak jak by nie na wszystkich garach, a po wciśnięciu gazu gasła. Jak odpaliłem z pedałem w podłodze to na obroty weszła. Czas reakcji na pedał gazu później wydłużył się do 10 sekund. Na wolnych obrotach silnikiem telepie. kopci na czarno.

4. Podczas jazdy do domu - 3 km wywaliło mi checka. Oczywiście brak kompa przy sobie więc zdiagnozować mogłem dopiero w domu. Ostatnia przecznica to już było jak droga krzyżowa, ale podołałem jakoś.

5. Z trudem odpala ale jakoś daje radę, oczywiście pracuje brzydko. Ale udało mi się podłączyć pod opcoma i oto efekty:

P0725 - Engine-Speed Sensor Input Circuit no Signal (0D) - Not present

P0400 - Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description) (03) - Not present

P0190 - Mechanical Fault in Fuel System (Partial Load) (0B) - Not present

 

Pokierujcie mnie jakoś sensownie i konkretnie co teraz bo sieje błędami różnymi i nie mam pojęcia za co się wziąć. Jak na razie to plan jest spalenia szpatławca. Czy to wszystko może być rozwinięciem sytuacji z początku tematu?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0725 "Obwód wejściowy prędkości silnika - usterka"

No to masz winowajce czujnik obrotu wału do wymiany,choć pisze nie występuje

Potem szukasz przyczyny P0400 czyli podciśnienie coś broi, tu też pisze nie występuje

Tutaj masz jak gość usunął P0190,tu też pisze nie występuje.

Jak wymienisz czujnik obrotu wału skasuj błędy i sprawdź który ci się pojawi i daj znać.

Please login or register to see this quote.

Tu masz zabudowany ten czujnik

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i68.tinypic.com/xm4me9.jpg&key=777f72b018e2617de75653074591dab25a4001a5f218a57896cb00ef060b8003" class="ipsImage" alt="xm4me9.jpg" />

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Wydaje mi się, iż błędy są jako niewystępujące, gdyż sama kontrolka check po zgaszeniu i odpaleniu auta zniknęła. Tak więc błędy jak by zapisane, a nie występujące. P0400 - egr raczej wydaje mi się iż mógł wyskoczyć przez głupienie silnika. Sam egr sprawny - przechodzilem juz przez problemy z nim w miarę niedawno. No z pol roku temu. Orientujesz się pi razy d*** ile ten czujniczek? Rozumiem, że nie bawić się w śmieci z szrotu tylko nowy kupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 P0400 jest ogólnym błędem układu podciśnienia i nie koniecznie dotyczy egeru, wszystko jest ładnie opisane na forum co jak i gdzie sprawdzić, odnośnie czujnika wału to kup oryginał z zamiennikami w elektronice bywa różnie 

Edited by kimba24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem P0400 znam ma wylot Walczylem juz dawno i to zwyciesko:D Czujnik co prawda wsadze na razie uzywke ale orginal

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzewając. Powiem szczerze, iż od góry nie mogę dosukać się tego czujnika. Sam czujnik już mam zakupiony i chciałem wymienić, ale jak wspomniałem. gdzie dokładnie? I jakie są szanse wyumiany tego czujnika od góry? Bo już mi się coś zaczęło obijać, iż wymieniać go należy do dołu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na foto wyżej widać czujnik jest nad miską oleju na jednej śrubie a wtyczka jest od góry koło czujnika doładowania czyli wymiana czujnika tylko od dołu.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/iI1uR0f.jpg&key=9aad7644e67d2c15b3f3a8737e758e632648e2b9532053fef0d8f32a82781ab9" class="ipsImage" alt="iI1uR0f.jpg" />

Tylko szczelnie założyć co by olej nie wyciekał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za***iście. Wszystko co jak na razie wymieniałem w  tym samochodzie ma jakiś posrany dostęp. Dobra To poczekamy aż przestanie padać. Dzięki dziadek. Będę informować o postępach prac i nowych problemach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra. To mamy aktualizację problemu. Otóż po wymianie tego nieszczęsnego czujnika problem się nie rozwiązał. Odpalanie to katorga, a jak już po przeszło godzinie różnorakiej walki odpalił to tak. Nierówna praca silnika, jak by walił nie na wszystkie gary, do tego kopcenie na czarno. Błędów chwilowo podczas tej pracy brak. Aaa i nadal po wciśnięciu pedału gazu albo się wkręci na obroty albo w ogóle nie zareaguje. Na opcomie widać, że pompa pracuje, widać że gaz wciśnięty. Obroty widać, kilka innych pierdół także. Jakieś dalsze sugestie? Bo nie ukrywam, iż straciłem już serce do tego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wygląda na lejące wtryski bogata mieszanka (czarny dym), lub słaba pompa paliwa.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski bym raczej odpuścił - to tak sporadyczna awaria/zużycie w tym silniku że aż niemożliwe. W pompa jak wiadomo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to trochę czasu minęło, ale już coś wiadomo. Nie ukrywam, iż chciałbym mimo wszystko jakoś teoretycznie tutaj potwierdzić diagnozę i dobrać najsensowniejsze rozwiązanie. Znalazł się mechanik co to mówi, że zna się na tym i auto u niego wylądowało. Poszło do niego, gdyż podczas rozmowy mówił z należytym sensem i rzeczowo. Tak więc wydaje się, że kolo się zna sensownie. Obstawiał sterownik pompy. Okazało się, iż pompa sprawna, sterownik także, natomiast brak kompresji na 1 i 2 cylindrze. Tak więc wychodzi na to, że silnik na śmieci....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...