Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

cypisek145

Vectra b 2.0dth ciężko odpala po postoju po nocy

Recommended Posts

Hej mam problem moja viki ciężko mi odpala po nocy. Czasem jest tak że odpali i zaraz zgaśnie wygląda to tak jakby się układ zapowietrzal ale sprawdzałem i raczej wszędzie wszystko jest szczelne. Też zaczęła dużo pali z niecalego 8l do12l w cyklu mieszanym. Zostały zmienione przewody przelewowe czujnik walu korbowego bo był błąd i nadal ten sam obiaw biegiem już gdzie mam szukać błędów brak a te sepece z moich okolic rozkładają ręce... Mam jeszcze jedno pytanie czy przeplywomierz powietrza ma coś wspólnego z rozruchem viki? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływomierz dopiero jak odpalisz.

Please login or register to see this quote.

Jak sprawdzałeś ?.

Sprawdzenie szczelności układu paliwowego prostym sposobem.

Żeby dobrze sprawdzić szczelność układu paliwowego to zrobić testera do sprawdzenia jeśli nie ma szczelności, ponadto jeśli mamy biały dym a ponieważ wiadomo, że biały dym oznacza ubogą mieszankę która może być z fałszywego powietrza (filtr paliwa i zamian dokonanych na układzie, itp), dlatego zawsze przed podjęciem  decyzji czy to jest z winny pompy polecam test szczelności. Do tego potrzebna jest pompa paliwa max 2 bary (np Skoda Felicia pompa benzynowa) przewód paliwowy z pompki podłąnczamy do wejścia filtra paliwa od strony baku, pompke zanurzamy w bańce, butelce z paliwem podłanczamy przewodami do akumulatora na czas nabicia przez pompke 2 bary (i tu uwaga nie więcej).

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/WDB0zhy.jpg&key=e182e4c62b87d5231978233f5f55f1b7b4cf6fb9d0c1b1312e879da9a4e77dbf" class="ipsImage" alt="WDB0zhy.jpg" />

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/rgIl8bq.jpg&key=f170584c8c83e42de6a2544d0660bf1c845c55d27b5823c5ce9ab338ad7a5a43" class="ipsImage" alt="rgIl8bq.jpg" />

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/SndIlOs.jpg&key=2d8670383087d86aff3133d206e340e74797f4bc8b1964e48c0436e38574fbdc" class="ipsImage" alt="SndIlOs.jpg" />

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/g3l3GXu.jpg&key=e21995691dbc40842f49151f3aa2b3368ee9fb9c20dc88e627770af54ac6e463" class="ipsImage" alt="g3l3GXu.jpg" />


Jest to pompa 2 bar  podłączona w szereg z zaworem,który zamykamy jak nabijemy te 2 bary jeśli nie ma problemów ze szczelnością układ musi utrzymać to ciśnienie do 2 godzin. Jeśli nie to szukamy gdzie wycieka olej napędowy. Jeśli ta próba została wykonana, a następnego dnia nadal masz problemy z uruchomieniem rano (kiedy są niższe temperatury), to może wskazywać na słabą pompe, uszkodzone świece żarowe.
Można to wykonać w każdy inny sposób podając pod ciśnieniem paliwo do filtra paliwa do wejścia od strony baku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm fajny sposób spróbuję coś na podoba zmajstrować tylko skąd ja taka pompkę wezmę jutro odwiedzę jakiś szept. A może byś pompka od spryskiwaczy bo bym gdzieś miał? 

dziś też musiałem z plaka odpalać viki znaczy się odpalił poczym zgasla i trza było urzyc plaka ale jak odpaliła bez plaka to tuman białego dymu z wydechu szedł 

Edited by cypisek145

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm fajny sposób spróbuję coś na podoba zmajstrować tylko skąd ja taka pompkę wezmę jutro odwiedzę jakiś szept. A może byś pompka od spryskiwaczy bo bym gdzieś miał? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nabije przynajmniej 2 bary to może być .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A no jeździsz na bogatej mieszance w powietrze więc musisz bardziej operować pedałem gazu, możliwy zatkany filtr powietrza lub przepływomierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wymieniłem jeszcze raz przelewy. I na przewodach paliwa wchodzących do pompy zauważyłem że są jakiś dziwnie zapocone i wejście i wyjście więc je wytarlem szmatką i jestem podokrecalem. A na przewodzie powrotnym od pompy do baku to wkręciłem zaworek zwrotny i zmieniłem te miedziana uszczeleczke i wszystko poskrecalem. Narazie viki pali zobaczymy czy na długo. Teraz będę się brał za te duże spalanie zobaczymy przepływkie jak podmienie i czy będzie efekt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po co ????????.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miało być że wykrecilem zaworek zwrotny i wymieniłem uszczelke. Tak miało być ale słownik inaczej napisal

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś założyłem gruszkę z zaworem zwrotnym założyłem i do tego założyłem przezroczysty przewód by patrzeć czy się cofnie paliwo. Podczas gdy samochód chodzi to zaowarzylem że od filtra paliwa co kilkanaście sekund idzie bombel powietrza czy to normalne czy przyczyny szukać w filtrze paliwa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinno iść powietrze bo skąd w dodatku na postoju.

Połącz oba króćce przewodów paliwa wejście do filtra i wyjście z filtra na próbę filterkiem paliwa np z tico,F126 takie za 5zł i zrób test czy dalej poleci powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dwa pytania 1.na jakiej zasadzie działa obudowa filtra paliwa bo jak ja odłaczam od kostki z prądem to nie ma żadnej reakcji. A 2. Czy z wezykow przelewowych powinno leciec paliwo na odpalonym aucie. Bo jak zaslepilem wezyk który wchodzi do pompy a na drugi założyłem przezroczysty przewód to dosłownie z jeden mililitr poleciało i więcej już nie leciało nigdzie na Google nie mogę znaleść odpowiedzi. A z tym zapowietrzeniem dalej walczę dziś zmieniłem całą obudowę filtra paliwa i odpowietrzylem układ narazie pali zobaczymy co będzie rano. Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie może dużo lecieć bo by było ciśnienie a tam nie ma zacisków na wężykach zaraz by je wyrwało stamtąd zasysa pompa paliwo jak jest.U mnie też nie leci jakimiś litrami troche kapnie i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha ok bo już myślałem że coś nie tak z trawersami jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam z odpalaniem się chyba uporałam bo viki pali ale mam problem z przyspieszenie gdyż wcześniej turbo zaliczyło się przy 1600-1800obr a teraz 2400-2600obr. Wszystkie przewody pidcinienia sprawdzone i zmienione egr ma może z niecały rok niewiem gdzie jeszcze szukac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale sprawdzałeś podciśnienie wakuometrem czy po prostu masz nadzieję, że układ podciśnienia jest ok bo masz nowe rzeczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przynajmniej w tych miejscach.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/ftWECq8.jpg&key=c26a03699ef65609a5266c8d8165349a7b651bccaf2394cbe4b1224a09af238b" class="ipsImage" alt="ftWECq8.jpg" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opss!

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niesprawdzalem vacumetrem jak kupię to sprawdzę i dam znac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...