Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mateuszyo

2.2 dti kopci na czarno

Recommended Posts

Witam wszystkich, Nie znalazłem takiego tematu więc zakładam nowy gdyż mam spory problem z moim autkiem. Samochód mocno kopci na czarno nawet przy delikatnym przyspieszaniu. Głównie do 2 tysięcy obrotów choć przy wyższych również. Dodatkowo jadąc stałą prędkością do 2 tysięcy obrotów silnik przerywa. Sprawdzony i wyczyszczony EGR oraz cały dolot. Nowe wężyki od podciśnień oraz czujnik doładowania. Brak jakichkolwiek błędów zapisanych w sterowniku silnika. Turbo nie dawno wymieniane. Samochód ma 300 tysięcy przebiegu ( nie kręcony). Dodam że autko zbiera się przyzwoicie. Miał ktoś podobny problem? Czytałem że takie głupoty może powodować przepływomierz. Wie ktoś jakie wartości przepływki powinny być przy biegu jałowym? Jakie prawidłowe ciśnienie doładowania turbo powinno być maxymalnie na postoju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- źle ustawiony kąt wtrysku

- zużyte wtryskiwacze

- wadliwe sterowanie turbosprężarką

- nieszczelny układ dolotowy

- niesprawny zawór EGR

To sa najczestrze powody kopcenia na kolor czarny, trzeba eliminować po kolei niestety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stawiałbym na wtrysku ale u nas są niby pancerne,hmm:mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki masz silnik?diesel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,nie zauważyłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doładowanie powinno zgadzać się z zadanym. Zobacz czy nie masz dziury w układzie dolotowym. Ja miałem dziurę w intercoolerze. Jak odpowiednio urosła to miałem P0100 wartość przepływomierza poza zakresem. Posłuchaj czy nie syczy coś jak drobne przegazówki ktoś Ci porobi. W moim było słychać. No i czy plamy pod intercollerem czarne masz? Pękają też gumy od ic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyżej Ale musiałby też na kompa podjechać żeby sprawdzić parametry i ewentualnie błedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

temat rzeka sprawdź szczelność podiśnienia oraz przewodów coolerowych i sam icek. powód kopcenia oczywiście za duzo paliwa za mało powietrza. przepływomierz może takie coś powodować egr również ale sprawdź zaciągnięcie sztangi turbo i czy w ogóle węże twardnieją. może jakaś podpowiedź po czym to się stało? tak samo od siebie czy np po wymianie turbosprężarki? jeśli szarpie to jeszcze oprócz zmiennej geometrii może początek wtrysku się przywiesza w pompce i będzie kopcic i przerywać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...