Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
OGRAL

Problem z rozładowanym akumulatorem bezpiecznik 33 i 31

Recommended Posts

Witam was serdecznie, 

 

Jakiś czas temu ( pół roku temu ) zakupiłem vectrę C z silnikiem 3.0 2008 rok więc już z silnikiem z20dt. Jestem z tego auta mega zadowolony. Już miałem przygotowany na wiosnę plan naprawy zderzaka i dodatkowych bajerów w tym odnowienia lakieru i tak dalej... ALE....

dwa tygodnie temu pojawił się problem z ładowaniem akumulatora. Do naprawy poszedł alternator. Koszt napraw 450 złotych bo jakieś sprzęgiełko padło i tak dalej. Auto wróciło do elektryka bo przewód plusowy od akumulatora grzał się i topił kable przy akumulatorze. Przewód był nadłamany i stąd ten problem. Udało mi się naładować akumulator do pełna ( 100 ha centra future ma 3 lata) zielone oczko się pojawiło jest dobrze. Dwa dni później nie mogłem odpalić auta. Znowu naładowałem i dwa dni później znowu to samo. Jestem zielony w sprawach elektroniki ale zaufanie do elektryka też straciłem. Zakupiłem sobie miernik. Zobaczyłem jak to robią na youtubie i wio. Okazało się, że moja vectra na zamkniętym aucie bierze za dużo prądu. Winnym okazał się bezpiecznik 31. Zacząłem wyjmować po kolei wszystkie bezpieczniki w kabinie i w bagażniku i nic. Przy żadnym nie spadło napięcie. Mało tego. Jak przy kierownicy wyciągnąłem pierwszy bezpiecznik. to pobór prądu przy zamkniętym aucie nie wynosił już 0,15 ampera tylko 0,40 ampera. Straciłem masę czasu na wyciąganie po kolei bezpieczników i czekanie aż auto się zamknie i efektu nie ma żadnego. 
 

Ciekawostka.... od pół roku zastanawiałem się dlaczego nie mam światła w bagażniku.... okazało się, że lampki nie są podpięte.... widziałem lampke widziałem wiszący kabel podpinam zamykam ....i lampki nie gasną... hymmmm.... czyżby ktoś już tam grzebał ... :(...

ciekawostka nr 2 W schowku znalazłem element oznaczony M05 po wyguglowaniu okazuje się, że jest to jakaś syrena alarmowa. W istocie alarm nie jest fabryczny 

podsumowanie.... pomocy..... gdzie szukać problemu. Dlaczego przed naprawą alternatora wszystko działało poprawnie a teraz są problemy... Czy jest jakieś powiązanie pomiędzy bezpiecznikami 33 i 31.... Dodam też że bezpiecznik o numerze 33 jak wyciągne i wsadze do skrzynki to napięcie spada na wyłączonym samochodzie do 0,15. Otwarcie i zamknięcie pojazdu znowu sprawia, że wzrasta do 0.40.

 

Panowie i może Panie. Polećcie kogoś kto się na tym zna albo podsuńcie rozwiązanie.... albo powiedzcie komu jaką flaszke kupić za pomoc.... 

 

Dziękuję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odepnij tą lampkę

A akum ile ma lat bo jak koło 7 lat to go wymień.

 

Wysłane z Tapatapa, takie tam bleble

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już odpisuję... Lampki zostaiłem odpięte akumulator ma 3 lata i trzyma wzorowo prąd..... problem tak jak opisałem jest w bezpiecznikach 31 i 33

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Please login or register to see this quote.

 

 

 

 

 

 

 

Nie wiem czy o tą skrzynkę ci chodzi

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://obrazki.elektroda.pl/6446138000_1309109372.jpg&key=38c8d638362111e3d57149edb0f24b28172d93a46d07fbfdbfcf65a5fed1b291" alt="6446138000_1309109372.jpg">

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ta skrzynka w niej bezpiecznik 31 i 33 pobierają większy prąd... natomiast po wypięciu wszystkich bezpieczników w środku pobór prądu nie ulega zmianie ... czy winna może być sama skrzynka z bezpiecznikami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i auto po wizycie u elektryka ( bałwan za diagnozę chciał 100 złotych) .... podobno prąd pobiera moduł wencylacji i coś jeszcze ale mechanik nie jest w stanie tego naprawić. Auto w czwartek trafi do bety do tarnowskich gór... sami elektromechanicy..... hyym .... jakaś porażka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...