Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

p33t-r

Czy to regulator? Ściana błędów + totalny brak zasilania

Recommended Posts

Witajcie,

Temat rzeka w Viki - przeczytałem multum tematów, ale jak to zazwyczaj z moimi sprzętami jest, nic nie jest oczywiste...

Problem z moją Viki zaczął się kilka tygodni temu. W trakcie jazdy zapaliła się lampka alternatora. Po zgaszeniu silnik odpalił od razu, lampka znikła i nie pojawiła się przez kolejne 2 tygodnie. Błąd z kompa odczytany wstępnie ELMem: P0621 Obwód sterujący lampka alternatora "L", wadliwe działanie.

Auto mimo mrozów odpalało bez problemu. Po pewnym czasie lampka pojawiła się ponownie. Już 2-3 razy w ciągu dnia, ale nadal gasła po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu. Zazwyczaj tylko wtedy się zapalała, gdy już rozgrzany silnik zapaliłem ponownie po postoju. Na zimnym zero problemów. Mogłem zrobić 40 km do pracy, potem z powrotem i nic. Ale jak po powrocie z pracy po obiedzie jechałem gdzieś jeszcze, to wyskakiwała lampka.

Przy 3 razie, gdy lampka się pojawiła dwukrotnie "błysnęło" mi wszystkimi ledami we wnętrzu. Efekt, jakby mi ktoś zrobił fotę z fleszem w środku auta.

Ostatnio lampka znów się pojawiła. Przy parkowaniu zgasło mi całe podświetlenie wewnątrz, a także zawiesiły się zegary. Po chwili wróciło do normy. Po paru minutach ruszyłem do domu spod sklepu i wtedy już totalna masakra - przy hamowaniu silnikiem zgasło znów wszystko, tym razem także oświetlenie zewnętrzne, padła klima, wspomaganie, kierunki, awaryjne, totalnie nic nie działało. Ale silnik nie zgasł...

Podpiąłem pod Opcoma i dostałem całą ścianę błędów ze wszystkich modułów. Link z raportu w załączeniu. Widać, że głównie błędy wynikają ze zbyt wysokiego napięcia na modułach.

Alternator ładuje poprawnie (ok. 14.4V bez obciążenia, przy kręceniu kierownicą spada do ok. 13.0V). Był też 3 lata temu naprawiany (szczotki, diody, regulator). Akumulator co prawda prawie 5 letni (Bosch) ale trzyma napięcie, nawet w mrozach miał po całej nocy ok. 12.2-12.5V.

Dziś odstawiłem auto do elektryka. Dojazd bez problemów. Zdemontowali altka, sprawdzili, poprawili wszystkie masy, doładowują aku. Jedyne, co stwierdzili póki co (jeszcze jutro będą grzebać głębiej), to że dość mocno spada napięcie przy kręceniu kierą, nawet do 12.5V i że wtedy przygasa mocno podświetlenie. Stwierdzili, że można ewentualnie "na ślepo" wymienić regulator napięcia, bo alternator ładuje wzorowo.

Jakieś porady? Warto wymieniać regulator (był wymieniany ok. 3 lata temu)? Czy to akumulator? - choć wtedy przecież nie byłoby błędów od zbyt wysokiego napięcia... Czy to problemy z CIMem (oby nie)?

Dzięki i pozdrawiam,

Piotrek

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Please login or register to see this quote.

 

Według mnie to się nie ma co zastanawiać alternator do zrobienia. Akumulator może mieć zwarcie więc byś miał zanik prądu a nie nagły przyrost.

 

 

Wysłane z Tapatapa, takie tam bleble

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co z innym obciążeniem? Co jak nie kręcisz kierownicą, a odpalisz lampy, nadmuch, grzanie foteli i co najważniejsze podgrzewanie szyb.

Jak spada do 13V alternator do roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy opuszczaniu szyb (oba przednie na raz), na włączonych światłach, nadmuchu i ogrzewaniu tylnej szyby i lusterek spadało mi do ok. 13.2-13.5 V. Z tym, że mierzyłem to ponad tydzień temu, przed ostatnią "masakrą", gdzie padło mi wszystko.

Sprawa jest niestety o tyle kiepska, że jak autko odstoi parę godzin to wszystko działa ok...

Jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem, a gdzieś wyczytałem, że może wskazywać na alternator, a konkretniej stabilizator napięcia, to mrugająca dioda podświetlenia przy pracującym silniku - u mnie mrugają diody przełącznika szyb przód/tył. Reszta prawdopodobnie nie mruga, albo nie jestem w stanie tego dojrzeć.

Inna sprawa, że w międzyczasie (ale po pierwszych zapaleniach lampki alternatora) wymieniałem ledy na białe w całym wnętrzu (panele na drzwiach, zegary, radio, GID itp.). Ale to chyba nie może powodować tych problemów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raz mi nie odpaliła po nocy to się zainteresowałem. U mnie spadało napięcie minimalnie do 13,4 - 13,6 to obserwowałem sprawę.

Pewnego dnia jak podjechałem pod blok po pracy to na samym ksenonie miałem 12,8V. 

Na garaż, pomiar napięcia na akumulatorze, później bezpośrednio na alernatorze i diagnozę postawiłem w 5 min. Regeneracja, nowy regulator i auto jeździ. Nie ma co dumać.

Akurat trochę wcześniej zamontowałem dzienne LEDY, i też to próbowałem wiązać, ale jednak to nie było to.

Btw. aku z diesla Fiata 120KM i 150 KM padają jak muchy. To można wyczytać i to mi mówili w firmie, gdzie oddałem swój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co szukać. Akum jak jest stary może paść i nie trzyma albo alternator. Ja swój alternator serwuje w Mysłowicach u elektryka.

 

Wysłane z Tapatapa, takie tam bleble

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ku potomności:

Odebrałem auto od mechanika. Wymienili "na ślepo" regulator napięcia i problemy ustały.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...