Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Konrad13669

Nierówna praca silnika i wysokie spalanie Z19DTH

Polecane posty

Witam 

Jestem tu nowy więc za jakieś błędy przepraszam . Mianowicie problem powstał jakiś czas temu, po odpaleniu ciepłego silnika zaczęło trząść silnikiem. Po ponownym odpaleniu objawy ustały po tym został wlany środek do czyszczenia paliwa i dłuższy czas był spokój. Po jakimś miesiącu objaw powrócił więc zgasiłem odpaliłem i był spokój też jakiś czas. Dzisiaj gdy odpaliłem raz tak szarpnęło i gdy zacząłem jechać spalanie przy 80km/h na prostej drodze gdzie zawsze pokazywało 5,5l/100km  dzisiaj aż 12l/100km więc zatrzymałem sie zobaczyć co jest okazało się że objaw wrócił po zgaszeniu chwile było spokój przez jakieś 1 km i dalej to samo przy mocniejszym wciśnięciu gazu strasznie dymił na niebiesko. I pytanie co może być przyczyną tego??? dodam że auto ma przebieg 250 tyś km i skrzynie automatyczną. Może mieliście podobny problem i jakoś pomożecie z góry dziękuje :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jest DPF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może co chwile chce się wypalać.Tu gdzieś jest podobny temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj spalanie na postoju, jak jest 3-5 l  to zaczął się proces wypalania.

Nie gaś auta, tylko na trasę i  ok 2500 obr. 10-15 min i powinien się wypalić.

Poczytaj tamaty o DPF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czym by było spowodowane szarpnie silnikiem?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz tak zapchany, że spaliny nie mają pełnego ujścia i dlatego go dusi.

A oleju ci nie przybyło?

Edytowano przez blaszka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz op-coma lub dostęp do niego? Możesz sprawdzić poziom nasycenia DPF jeśli nie to tak jak koledzy napisali w trasę i wypalić DPF. Druga sprawa to możliwe wtyczki na wtryskach ale w pierwszej kolejności wypalić DPF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam  komputer  wiec potem popatrzę i jak coś będę wiedział  to napisz  co i jak sprawa wygląda jeszcze raz dziękuję  za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to tak stan obciążenia filtra cząstek stałych jest 26% ale w kolejnych parametrach systemu jest napisane czujnik temperatury spalin - usterka w obwodzie Bank 1 Sonda 2 72*C za bardzo nie wiem co to oznacza czy czujnik jest do wymiany czy co innego jak to sprawdzić ?

Edytowano przez Konrad13669

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To w kodach błędów to masz czy gdzie, jakim programem sprawdzałeś? Jak w błędach to podaj kod błędu np. PXXX-XX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×