Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Tacjanek22

Błędy p1631 p1335 p0725 p0400 razem o czym mogą świadczyć?

Recommended Posts

Witam, opel Vectra b 2.0dti 2000rok, przy dłuższej jeździe nagrzaniu silnika obroty spadły do zera, kontrolka check i włączył się tryb awaryjny, auto odpala normalnie i jest moc. Czy te błędy razem napewno oznaczają uszkodzony sterownik czy może być coś innego? Dziękuję z góry za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieni czujnik położenia wału korbowego i sprawdź układ podcisnieniowy od turbiny może już egr ci się kończy dlatego masz błąd p0400. Dopiero przerabiałam parę dni temu ten temat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś zostawiłem auto do wymiany czujnika jutro dam znać czy pomoglo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomoże tylko z tym pidcisnieniem coś zrób bo turbina może się nie załączyć. Napisz jeszcze ile cię mechanior skasował to będę wiedział ile zaoszczedzilem he 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto wydaje się bardziej dynamiczne, zobaczymy po dłuższej trasie czy nic nie wywali, koszt wymiany czujnika 50zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd p1335 i p0725. Jak dobrze pamiętam to ten p0400 to od podcisnienia jest a ten p1631 to albo od czujnika obrotów w pompie albo od grzania świec dokładnie tego błędu nie pamiętam 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0725 "Obwód wejściowy prędkości silnika - usterka"
Ten uszkodzony czujnik obrotu wału wprowadził w błąd sterownik pompy.
P1335-Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.
A to pochodny tych błędów.
P1631-Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej

Wszystkie z powodu błędu P0725.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik wału wymieniony na Boscha, zostaje błąd p0400, objawy.. przy nagrzaniu silnika okolo90stopni wywala błąd, przeważnie na postoju, przy zwalnianiu

Edited by Tacjanek22
Poprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź wydajność pompy wakum małe obroty silnika niskie podciśnienie i błąd P0400.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś czyszczony EGR i kolektor dolotowy, było dużo syfu, auto ma kopa większego, ciszej chodzi a podczas dojazdu do Biedronki stanąłem i znów chwilę świecił check, pewnie znowu p0400. Zauważyłem że korek płynu od wspomagania ma luz zjechały gwint, ledwo trzyma. Czy może tamtędy dostawać się lewe powietrze do pompy vacuum no i stąd taki objaw ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa vacum nie ma nic wspólnego z pompą wspomagania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpośrednio nie, ale czy może się do układu podciśnienia przedostawaniu powietrze przez ten nie trzymajacy  korek?

Edited by Tacjanek22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź egr czy jest szczelny, przerabiałm  ten temat kiedy na wolnych obrotach zapalił mi się błąd np.na światłach, jak ruszyłem gasł, przy jeździe ze stałą prędkością np 80 też się zapalił, w chwili kiedy depnełem w gaz czek zgasł, po wymontowaniu okazało się że nie zasysa grzybka, egr "dziurawy". Wspomaganie nie ma nic wspólnego z podciśnieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, taki wakuometr będzie dobry do pomiaru podciśnienia z vacu pompy?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie dobry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej walczę z p0400, auto ma moc i innych błędów brak, okazało się że jedna śruba przy EGR nie trzyma, zniszczony gwint od strony kolektora, obecnie śruba dokrecona więc tamtędy powietrze się nie dostanie. Po odłączeniu wezyka z dolnego trojnika vacu i podłączeniu bezpośrednio pod EGR zasysa grzybka i trzyma, tak samo jak metoda zamykanym palcem. Ten sam wężyk zasysa również siłownik klapek choć sprężynka jest dość luźno. Takze EGR i vacu pompa sprawne?Nie słychać elektrozaworu EGR może tam jest problem. Objaw przypominam check po rozgrzaniu silnika przeważnie przy biegu jałowym, dojeżdżamy do świateł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Obroty silnika spadają na 800 i pompa wakum nie wyrabia bo jest padaka pierwsze pomiary wakumetrem i wszystko jasne, należy pamiętać że po zapaleniu silnika pompa zaraz wstaje z pełnym podciśnieniem a nie dopiero po 1 min bo to oznacza małą wydajność pompy i podczas pracy np egr i turbo już brakuje podciśnienia a tym bardziej jak naciśniesz hamulec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobić pomiar właśnie w takich warunkach a podejrzewam, że okaże się mało wydajna pompa waku która podczas hamowania (podciśnienie dla serwa) nie wydala. Rozgrzany olej także ma znaczenie dla pompy vac jak również wtedy pracuje zawór EGR. Sumując te czynniki brakuje po prostu prawdopodobnie podciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorwałem wakuometr i tak. Z serwem bez serwa 0.8. Zatkany wężyk do EGR i klapek wskazówka wariuje...Odłączyłem wężyk który idzie do kabiny i przed turbo 0.8. za ez turbo 0,4. Wakuometr wpięty przed elektrozaworami klapek i EGR 0.8. dodam że po odłączeniu węża prowadzącego do kabiny na 1 i 2 biegu większy kop. Wpinam wakuometr za ez EGR i klapek 0,1. Po kilku km jazdy check na postoju znów swieci.podpinam wakuometr przed ez klapek i EGR i jak wcześniej było 0.8 teraz 0.6 ledwo. Moje pytanie... Czemu wskazówka tak wariowala z wpietym wężykiem idącym do kabiny, czy elektrozawory mogą być niesprawne, zalane olejem dlatego check a pompa ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo w kabinie chyba masz pneumatyczne regulacje klap ogrzewania o ile się nie myle.Taki grzybek pneumatyczny i może on ma problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z ogrzewaniem i nawiewem nie bylo  problemu, o dziwo odlaczylem ten wezyk co szedl do kabiny i klima dziala.  po tym co pisalem o podcisnieniu Bedzie pompa do wymiany?

 

Edited by Tacjanek22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to trochę mało i wtedy możę faktycznie powodowac to problem. Spróbuj na rozgrzanym nacisnąć jeszcze kilka razy hamulec i patrz co sie dzieje na wakuometrze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No będę jeszcze sprawdzał, a ten wężyk co do kabiny idzie zaslepic póki co czy może wisieć? Jakie skutki? A jaki element wywala ten check jak brak podciśnienia? Ez któryś?

Edited by Tacjanek22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...