Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Matus89

Z19DT bierze olej - brak pomysłów

Polecane posty

Witam,

Mam problem z ubywaniem oleju w z19dt. Około 800ml na tysiąc km.

Intercooler mokry od oleju, sporo się zebrało. Turbo regenerowane rok temu, dzisiaj ponownie sprawdzona szczelność i na zimno jest szczelne.

Gość od turbo twierdzi, że mam za wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej i olej nie spływa. Mechanik twierdzi, że być może turbo leje tylko na gorąco, a gdyby było za duże ciśnienie w skrzyni korbowej to by waliło każdym usczelniaczem - a nic takiego się nie dzieje.

Poza tym twierdzi, że gdyby silnik miał tak duże przedmuchy to by nie jechał (a auto całkowicie sprawnie się przemieszcza), szczególnie teraz w zimie słabo by odpalał (a zapala bez problemu), paliłby więcej (a mam 6.5-7 litrów na 100km po mieście).

Co radzicie?

Pomysłem jest wrzucić na próbę nowy core do turbo (jakiegoś chinola) i sprawdzić czy dalej leje w intercooler. O tyle łatwe, że turbo mam na zewnątrz już.

Druga opcja to chyba rewizja silnika i remont główny, ale w zasadzie to kupa pieniędzy i chyba bym wolał zmienić auto :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to odepnij odmę zaślep otwór przy dolocie a ja włóż do przeroczystej butelki tylko nawierć dziury u góry aby cisnienie schodziło i pojezdzij tak parę dni. Jak nie bedzię oleju na spodzie wykluczysz usterkę silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałem ze już turbo wyjąłeś, to zmierz kompresje i bedzie wszystko wiadomo o stanie silnika. Jakby duzo oleu szło odmą to pierscienie już puszczaja. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


to zrobiłem :)

700km z butelką na odmie i zero oleju w tym, jedynie woda się zebrała

teraz pojawił się pomysł spływu oleju w bloku - że tam może coś przypchane.

kompresja też sprawdzona była we wrześniu i było ok, zaś problem już wtedy występował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszesz że odma nie wali olejem, ciśnienie na cylindrach sprawdzone i jest ok to wygląda na to że turbo źle zregenerowane albo kolejny raz wyciągnęło kopyta. Mogą też być uszczelniacze na zaworach ale wtedy by ci kopcił na niebiesko po odpaleniu zimnego silnika np. z rana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko turbina jak w takiej ilosci ubywa olej. I to pewnie puszcza od strony gorącej i wszystko idzie w wydech a ze Intercooler w oleju to normalne w 120 bo te silniki nie maja z tego co mi wiadomo separatora oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no więc tak, założone nowe turbo (core z allegro ;) )
jak na razie auto jeździ dużo lepiej na regenerowanym - elastyczniejsze, cichsze.

poza tym dymek widać z tyłu, ale pogoda taka, że nie wiem czy to z braku dpf czy z oleju.

korek oleju po odkręceniu podskakuje - to tak a propos jakichś legend, że jak skacze to silnik wysrany.

spalanie ON w trasie na autostradzie 130km/h to 6 litrów/100km - nieco mniej niż wcześniej

co do spalania oleju... zobaczymy po większym przebiegu ale raczej pobiera wciąż trochę.

czy płukanka odpuści ewentualnie zapieczone pierścienie czy tylko wymiana wchodzi w grę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak silnik jest już zużyty to żadne wynalazki typu płukanki, ceramizery itp. nic nie dadzą. Skąd wiesz że coś jest nie tak z pierścieniami, sprawdzałeś kompresje? Żeby ustalić przyczynę ubywania oleju należy ją zdiagnozować a nie wydawać pieniądze na cudowne preparaty które z reguły i tak nic nie dają a jeżeli już coś dają to niewiele. Jedno pytanie po odpaleniu zimnego silnika z rana wywali ci niebieską chmurę z wydechu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

raz tak, raz nie :/

kompresja była sprawdzana, ok...

ja chwilowo zastanawiam się, czy faktycznie możliwe jest, że olej nie spływa bo ciśnienie w misce jest za wysokie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak u mojego ojca w aucie z silnikiem diesla też było tak że po odpaleniu zimnego silnika wywalał chmurę niebieskiego dymu tylko nie występowało to za każdym razem, raz zapalił normalnie innym razem zakopcił, tyle tylko że u niego wyszło na pomiarze kompresji że jest źle. Wymienił pierścienie, panewki, głowica poszła do kompleksowej regeneracji. Od tego czasu jest w porządku, auto nie kopci i nie bierze oleju. Możliwe że pierścienie masz ok skoro kompresja wyszła dobrze a winna jest głowica konkretnie uszczelniacze i prowadnice zaworowe ale to tylko moje domysły trzeba by było to sprawdzić. Może wymień olej i filtr, niektóre silniki nie raz biorą więcej jeden typ oleju a drugi mniej.

Edytowano przez promort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem ze swoją Vectrą C 1.9 CDTI 120 km + DPF 2005r. ,a mianowicie pożera mi olej (Motul) ok. 0,7 litra na 1000 km. przy tym coraz częściej mam problem z DPFem -wchodzi mi w tryb awaryjny (ostatnio mechanik podpiął pod kompa to wyskoczyło : 
P1901 
-czujnik ciśnień filtra cząstek stałych
-wysokie ciśnienie różnicowe 
-nieciagle 
ps. silnik suchy nic nie kopci.. 

jak poznać,czy to turbina bierze olej,czy pierścienie i co z DPFem reanimować, czy usunąć mechanicznie i programowo. 

ps2. polecacie jakiegoś mechanika Szczecin i okolice

Edytowano przez konter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...