Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Matus89

Z19DT bierze olej - brak pomysłów

Recommended Posts

Witam,

Mam problem z ubywaniem oleju w z19dt. Około 800ml na tysiąc km.

Intercooler mokry od oleju, sporo się zebrało. Turbo regenerowane rok temu, dzisiaj ponownie sprawdzona szczelność i na zimno jest szczelne.

Gość od turbo twierdzi, że mam za wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej i olej nie spływa. Mechanik twierdzi, że być może turbo leje tylko na gorąco, a gdyby było za duże ciśnienie w skrzyni korbowej to by waliło każdym usczelniaczem - a nic takiego się nie dzieje.

Poza tym twierdzi, że gdyby silnik miał tak duże przedmuchy to by nie jechał (a auto całkowicie sprawnie się przemieszcza), szczególnie teraz w zimie słabo by odpalał (a zapala bez problemu), paliłby więcej (a mam 6.5-7 litrów na 100km po mieście).

Co radzicie?

Pomysłem jest wrzucić na próbę nowy core do turbo (jakiegoś chinola) i sprawdzić czy dalej leje w intercooler. O tyle łatwe, że turbo mam na zewnątrz już.

Druga opcja to chyba rewizja silnika i remont główny, ale w zasadzie to kupa pieniędzy i chyba bym wolał zmienić auto :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw to odepnij odmę zaślep otwór przy dolocie a ja włóż do przeroczystej butelki tylko nawierć dziury u góry aby cisnienie schodziło i pojezdzij tak parę dni. Jak nie bedzię oleju na spodzie wykluczysz usterkę silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie doczytałem ze już turbo wyjąłeś, to zmierz kompresje i bedzie wszystko wiadomo o stanie silnika. Jakby duzo oleu szło odmą to pierscienie już puszczaja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites


to zrobiłem :)

700km z butelką na odmie i zero oleju w tym, jedynie woda się zebrała

teraz pojawił się pomysł spływu oleju w bloku - że tam może coś przypchane.

kompresja też sprawdzona była we wrześniu i było ok, zaś problem już wtedy występował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro piszesz że odma nie wali olejem, ciśnienie na cylindrach sprawdzone i jest ok to wygląda na to że turbo źle zregenerowane albo kolejny raz wyciągnęło kopyta. Mogą też być uszczelniacze na zaworach ale wtedy by ci kopcił na niebiesko po odpaleniu zimnego silnika np. z rana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko turbina jak w takiej ilosci ubywa olej. I to pewnie puszcza od strony gorącej i wszystko idzie w wydech a ze Intercooler w oleju to normalne w 120 bo te silniki nie maja z tego co mi wiadomo separatora oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no więc tak, założone nowe turbo (core z allegro ;) )
jak na razie auto jeździ dużo lepiej na regenerowanym - elastyczniejsze, cichsze.

poza tym dymek widać z tyłu, ale pogoda taka, że nie wiem czy to z braku dpf czy z oleju.

korek oleju po odkręceniu podskakuje - to tak a propos jakichś legend, że jak skacze to silnik wysrany.

spalanie ON w trasie na autostradzie 130km/h to 6 litrów/100km - nieco mniej niż wcześniej

co do spalania oleju... zobaczymy po większym przebiegu ale raczej pobiera wciąż trochę.

czy płukanka odpuści ewentualnie zapieczone pierścienie czy tylko wymiana wchodzi w grę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem jak silnik jest już zużyty to żadne wynalazki typu płukanki, ceramizery itp. nic nie dadzą. Skąd wiesz że coś jest nie tak z pierścieniami, sprawdzałeś kompresje? Żeby ustalić przyczynę ubywania oleju należy ją zdiagnozować a nie wydawać pieniądze na cudowne preparaty które z reguły i tak nic nie dają a jeżeli już coś dają to niewiele. Jedno pytanie po odpaleniu zimnego silnika z rana wywali ci niebieską chmurę z wydechu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raz tak, raz nie :/

kompresja była sprawdzana, ok...

ja chwilowo zastanawiam się, czy faktycznie możliwe jest, że olej nie spływa bo ciśnienie w misce jest za wysokie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak u mojego ojca w aucie z silnikiem diesla też było tak że po odpaleniu zimnego silnika wywalał chmurę niebieskiego dymu tylko nie występowało to za każdym razem, raz zapalił normalnie innym razem zakopcił, tyle tylko że u niego wyszło na pomiarze kompresji że jest źle. Wymienił pierścienie, panewki, głowica poszła do kompleksowej regeneracji. Od tego czasu jest w porządku, auto nie kopci i nie bierze oleju. Możliwe że pierścienie masz ok skoro kompresja wyszła dobrze a winna jest głowica konkretnie uszczelniacze i prowadnice zaworowe ale to tylko moje domysły trzeba by było to sprawdzić. Może wymień olej i filtr, niektóre silniki nie raz biorą więcej jeden typ oleju a drugi mniej.

Edited by promort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam problem ze swoją Vectrą C 1.9 CDTI 120 km + DPF 2005r. ,a mianowicie pożera mi olej (Motul) ok. 0,7 litra na 1000 km. przy tym coraz częściej mam problem z DPFem -wchodzi mi w tryb awaryjny (ostatnio mechanik podpiął pod kompa to wyskoczyło : 
P1901 
-czujnik ciśnień filtra cząstek stałych
-wysokie ciśnienie różnicowe 
-nieciagle 
ps. silnik suchy nic nie kopci.. 

jak poznać,czy to turbina bierze olej,czy pierścienie i co z DPFem reanimować, czy usunąć mechanicznie i programowo. 

ps2. polecacie jakiegoś mechanika Szczecin i okolice

Edited by konter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...