Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
talbot

"Auto z kluczem" i brak mocy

Polecane posty

Witam,

Po 3 latach użytkowania VC silnik benzynowy 1.8 Z18XE odmówił posłuszeństwa. Pewnego razu wracam z pracy, jadę około 40 km/h i nagle zapala się ikonka auta z kluczem, obroty spadają, silnik nie ma mocy, na 1-biegu toczę się do najbliższej zatoczki. Gaszę silnik, czekam około 5 minut, zapalam i... wszystko gra. Ikonka zgasła, wróciłem bez problemu do domu, potem przez kolejne 4 dni jeździłem do pracy bez najmniejszego problemu i nagle... znowu to samo, prędkość około 50 km/h i gwałtowny spadek obrotów, szarpnięcie, ikonka i toczę się 15 km/h. Tylko, że tym razem odczekałem, zapalam i ikonka nie zgasła. Silnik pracuje nierówno, na biegu jałowym około 2 tys. obrotów, słychać, że go trzepie. I moje pytanie - czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Warto wymieniać świece, kable ? Akumulator mam bardzo słaby, jednak napięcie przy "wariacji" silnika jest takie jak zwykle - czy jest sens go wymieniać? Na Techa nie podjadę, nie ma mnie kto zaholować w chwili obecnej. 

 

Dodam, że od samego początku, od zakupu auta mam problem z szarpaniem podczas jazdy na wysokich obrotach po rozgrzaniu silnika (na zimnym jest ok). Słyszałem, że to popularny problem, nazywany "wypadaniem zapłonu" silnik tak jakby "dławi się" - może to kogoś naprowadzi na jakiś trop...

Edytowano przez talbot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odczytać błędy metodą gaz-hamulec. Bez błędów możesz wymieniać wszystko po kolei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wtedy jedziesz na serwis odczytać błąd i ewentualnie podajesz na forum. Bo z wróżenia z fusów, to słabi tu jesteśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szarpie przy ruszaniu na ciepłym silniku to cewka do wymiany. A jeśli traci moc w czasie jazdy to pewnie zawór egr się zacina, odepnij wtyczkę (wtedy kontrolka będzie świecić) przejedz kawałek, i zobacz czy dalej to samo.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazało po ekspertyzie, wszystkiemu winna jest cewka. Chcę ją wymienić we własnym zakresie. Moje pytanie - czy ktoś orientuje się jakim nasadowym torxem (rozmiar) można odkręcić ją? Potrzebuję zakupić nasadkę a nie wiem jaki to wymiar - może już ktoś to robił? Silnik Z18XE 1.8 16V 90KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwykłym kluczem też odkręcisz bodajże 10. 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma takiego silnika Z18xe ma 122KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki, faktycznie 90KW/122KM pomyliło mi się :) Nasadowy torx 10?

 

Tzn zwykłym nie torxem też pójdzie? bo komplet zwykłych to mam.

Edytowano przez talbot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwykłym nie torxem też odkręcisz tylko trzeba go dobrze założyć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×