Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Sqruel

Swap X16XEL na X18XE

Recommended Posts

Witam,

z góry informuję, że użyłem wyszukiwarki i tematy znalezione na forum nie zaspokoiły w pełni mojej wiedzy oraz, że posiadaczem Vectry B jestem od niedawna stąd też brak u mnie doświadczenia. Jak w temacie, posiadam  Auto nr 1: Opla Vectrę B '97 (przedlift) z uszkodzonym silnikiem 1,6 16V Ecotec X16XEL oraz zostałem obdarowany skasowanym Auto nr 2: Oplem Vectrą B '96 (przedlift) o sprawnym silniku 1,8 16V Ecotec X18XE. Chciałbym wykorzystać silnik oraz wszystko co potrzebne z Vectry Nr 2 do Vectry Nr 1. Ze wstępnych oględzin oprócz podanych powyżej modeli silników stwierdzam:

- piasty na 4 śruby w obu modelach,

- model Nr 1 nie posiada klimy,

- model Nr 2 posiada klimę,

- nie znam modeli skrzyni biegów - w obu autach jest sprawna,

- model Nr 2 jest na chodzie (jezdzi, hamuje zmienia biegi),

- w żadnym z modeli nie ma instalacji gazowej,

Do obu aut posiadam pełen osprzęt (wiązki elektryczne, ECU, Immo, Kluczyki).

Prosiłbym o opinie i ewentualne porady jak podejść do sprawy SWAP'a: co będzie potrzebne z jednej do drugiej. Jeżeli będą potrzebne jeszcze jakieś informacje, postaram się ich udzielić. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.

 

edit: Zmieniłem oznaczenie literowe na cyfrowe aby nie wprowadzać w błąd z oznaczeniami modeli aut. Oba auta to Vectra B.

Edited by Sqruel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popraw te wypowiedz dla kogos, kto bedzie bedzie umial Tobie pomoc. Piszesz model A i model B, a przeciez oba te auta to modele Vectry B, lepiej np. Auto nr 1 i Auto nr 2 wtedy post bedzie bardziej czytelny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstępnie mój mechanik zdecydował się podjąć zadania ale tylko od strony mechanicznej. Na dniach chciałbym mu dostarczyć oba auta, także jeżeli ktoś ma jakieś sugestie proszę pisać śmiało. Jak pisałem jestem laikiem w te klocki i każda informacja jest pomocna.

Dziś skontaktuje się z poleconym elektrykiem i dowiem się czegoś więcej. Z informacji, które przestudiowalem na różnych forach zakładam, że posiadając pełen osprzęt swap powinien się udać. 

Postaram się też na bieżąco informować o przebiegu procesu dla przyszłych pokoleń.

Pozdrawiam

Edited by Sqruel
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po konsultacji z elektrykiem. Stwierdził, że jeżeli posiadam całą wiązkę elektryczną z komory silnika + ECU + immo nie powinno być problemów z podpięciem silnika z 1.8. Powiedział też, że zrobią mi tak żeby nawet klima chodziła i centralny na pilota (obu rzeczy nie było w Aucie nr 1). Koszt powinien się zamknąć w około 300 zł. 

Auto nr 1 jest już u mechanika w celu demontażu silnika (wiem upierdliwe ale nie ma gdzie wstawić dwóch na raz ;/). Jutro jak pogoda dopisze zabiorę się za demontaż wiązki elektrycznej z Auta nr 2, żeby nie wozić lawetą obu od mechanika do elektryka. Mam nadzieję, że od strony mechanicznej nie wyjdą większe komplikacje (wszelkie podpowiedzi mile widziane). 

Jestem dobrej myśli :)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazało się, że do wyjętego silnika i skrzyni z Auta nr 2 trzeba także zabrać półosie wraz z piastami i kolumnami mcpersona gdyż nie pasują te z Auta nr 1. Dodatkowo jeszcze potrzebna była górna łapa mocująca silnik, wylot wydechu (wraz z sondą lambda - w tym modelu znajduje się ona w zupełnie innym miejscu), oraz linka gazu (nie wiem, mechanik twierdził, że jest inne mocowanie/długość) i linka sprzęgła. Dzisiaj elementy te zostały zdemontowane i przekazane mechanikowi. Mam nadzieję po weekendzie cieszyć się autkiem z nowym silnikiem. Zostanie do zrobienia przełożenie elektryki i ewentualne dopieszczenie komputera.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że temat pomoże przyszłym kombinatorom :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linka sprzęgła mówisz... Różnice między tymi silnikami i ich osprzętem od dawna przewijają się na forum, więc to żadna nowość co tu piszesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretnych różnic między jednym a drugim oraz kompatybilności nie mogłem znaleźć, więc staram się w miarę postępu pracy na bieżąco wypisywać elementy, na które należy zwrócić uwagę przy tym konkretnym swapie. Może i żadna nowość dla kogoś bardziej doświadczonego. Dla laika w tym temacie jak ja taki temat byłby najbardziej pomocny. Jeżeli chciałbyś dodać coś konstruktywnego do tematu pisz śmiało chętnie wzbogacę swoją wiedzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanicznie w zasadzie już wszystko wiesz. Inne bloki, przez co inne skrzynie i kolektor zarazem. Inne skrzynie to inne półosie i piasty. Sądząc po rocznikach elektrycznie samochody nie będą się różniły bo zmiana była chyba w 98r., więc wyciągną główną wiązkę spod deski w zasadzie odpinając ją od złącz w nogach kierowcy i założą drugą. Pod maską, jeśli ma być klima to wszystkie wiązki do wymiany. Robota prosta bo raczej nie będzie żadnych kombinacji, tylko przełożenie z jednej do drugiej. Przy okazji wpada nagrzewnica z klimą, ECU, pętla immo i sterownik centralnego zamka. Jeśli wkładki stacyjki i zamków zostają to trzeba przełożyć transpondery z rozbitej. Pod maskę musisz dać chłodnice razem z rurkami i wentylatory od tej z klimą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, piszę w celu podsumowania :) Viki wróciła dziś od elektryka... o własnych siłach :D Chciałem się pochwalić, że wszystko jest w porządku, póki co odpala na zawołanie, trzyma równo obroty i oby tak dalej :D Wystarczyła na szczęście podmiana wiązki elektrycznej w komorze silnika do wtyczek, którymi łączy się z resztą instalacji. Jedyna różnica jest taka, że w wiązce od silnika 1.8 jest dodatkowy pin który odpowiada za sygnał "minimum oleju", którego wg elektryka i tak nie zobaczę na zegarach, chyba, że przełożyłbym z tej rozbitej 1.8. Także w przypadku chęci posiadania klimatyzacji (nie przekładałem) musiałbym niestety resztę instalacji wraz z zegarami przełożyć. Póki co za to się nie zabieram - cieszę się jak jest :D Mam nadzieję, że temat będzie pomocny i dziękuję koledze @cichy117 za wskazówki :). Temat można zamknąć :)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten kabelek o którym mówił elektryk idzie do MIDa a nie do zegarów :)

A co do klimy to jest raptem kilka kabli do dołożenia woocach kiedyś to robił jest opis na forum, może wrto o tym jednak pomyśleć :P nie musisz zegarów do tego przekładać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli jest tak jak pisze JarekS, to tez radze sprobowac - jednak klima to klima :)

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info, przyjrzę się sprawie bliżej :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj masz ten temat, niestety foty wygasły ale myślę że jak sie odezwiesz do woocasha to powinien Ci gdzieś z kompa je wydłubać

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...