Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Sqruel

Swap X16XEL na X18XE

Polecane posty

Witam,

z góry informuję, że użyłem wyszukiwarki i tematy znalezione na forum nie zaspokoiły w pełni mojej wiedzy oraz, że posiadaczem Vectry B jestem od niedawna stąd też brak u mnie doświadczenia. Jak w temacie, posiadam  Auto nr 1: Opla Vectrę B '97 (przedlift) z uszkodzonym silnikiem 1,6 16V Ecotec X16XEL oraz zostałem obdarowany skasowanym Auto nr 2: Oplem Vectrą B '96 (przedlift) o sprawnym silniku 1,8 16V Ecotec X18XE. Chciałbym wykorzystać silnik oraz wszystko co potrzebne z Vectry Nr 2 do Vectry Nr 1. Ze wstępnych oględzin oprócz podanych powyżej modeli silników stwierdzam:

- piasty na 4 śruby w obu modelach,

- model Nr 1 nie posiada klimy,

- model Nr 2 posiada klimę,

- nie znam modeli skrzyni biegów - w obu autach jest sprawna,

- model Nr 2 jest na chodzie (jezdzi, hamuje zmienia biegi),

- w żadnym z modeli nie ma instalacji gazowej,

Do obu aut posiadam pełen osprzęt (wiązki elektryczne, ECU, Immo, Kluczyki).

Prosiłbym o opinie i ewentualne porady jak podejść do sprawy SWAP'a: co będzie potrzebne z jednej do drugiej. Jeżeli będą potrzebne jeszcze jakieś informacje, postaram się ich udzielić. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.

 

edit: Zmieniłem oznaczenie literowe na cyfrowe aby nie wprowadzać w błąd z oznaczeniami modeli aut. Oba auta to Vectra B.

Edytowano przez Sqruel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popraw te wypowiedz dla kogos, kto bedzie bedzie umial Tobie pomoc. Piszesz model A i model B, a przeciez oba te auta to modele Vectry B, lepiej np. Auto nr 1 i Auto nr 2 wtedy post bedzie bardziej czytelny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie mój mechanik zdecydował się podjąć zadania ale tylko od strony mechanicznej. Na dniach chciałbym mu dostarczyć oba auta, także jeżeli ktoś ma jakieś sugestie proszę pisać śmiało. Jak pisałem jestem laikiem w te klocki i każda informacja jest pomocna.

Dziś skontaktuje się z poleconym elektrykiem i dowiem się czegoś więcej. Z informacji, które przestudiowalem na różnych forach zakładam, że posiadając pełen osprzęt swap powinien się udać. 

Postaram się też na bieżąco informować o przebiegu procesu dla przyszłych pokoleń.

Pozdrawiam

Edytowano przez Sqruel
literówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem po konsultacji z elektrykiem. Stwierdził, że jeżeli posiadam całą wiązkę elektryczną z komory silnika + ECU + immo nie powinno być problemów z podpięciem silnika z 1.8. Powiedział też, że zrobią mi tak żeby nawet klima chodziła i centralny na pilota (obu rzeczy nie było w Aucie nr 1). Koszt powinien się zamknąć w około 300 zł. 

Auto nr 1 jest już u mechanika w celu demontażu silnika (wiem upierdliwe ale nie ma gdzie wstawić dwóch na raz ;/). Jutro jak pogoda dopisze zabiorę się za demontaż wiązki elektrycznej z Auta nr 2, żeby nie wozić lawetą obu od mechanika do elektryka. Mam nadzieję, że od strony mechanicznej nie wyjdą większe komplikacje (wszelkie podpowiedzi mile widziane). 

Jestem dobrej myśli :)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że do wyjętego silnika i skrzyni z Auta nr 2 trzeba także zabrać półosie wraz z piastami i kolumnami mcpersona gdyż nie pasują te z Auta nr 1. Dodatkowo jeszcze potrzebna była górna łapa mocująca silnik, wylot wydechu (wraz z sondą lambda - w tym modelu znajduje się ona w zupełnie innym miejscu), oraz linka gazu (nie wiem, mechanik twierdził, że jest inne mocowanie/długość) i linka sprzęgła. Dzisiaj elementy te zostały zdemontowane i przekazane mechanikowi. Mam nadzieję po weekendzie cieszyć się autkiem z nowym silnikiem. Zostanie do zrobienia przełożenie elektryki i ewentualne dopieszczenie komputera.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że temat pomoże przyszłym kombinatorom :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Linka sprzęgła mówisz... Różnice między tymi silnikami i ich osprzętem od dawna przewijają się na forum, więc to żadna nowość co tu piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konkretnych różnic między jednym a drugim oraz kompatybilności nie mogłem znaleźć, więc staram się w miarę postępu pracy na bieżąco wypisywać elementy, na które należy zwrócić uwagę przy tym konkretnym swapie. Może i żadna nowość dla kogoś bardziej doświadczonego. Dla laika w tym temacie jak ja taki temat byłby najbardziej pomocny. Jeżeli chciałbyś dodać coś konstruktywnego do tematu pisz śmiało chętnie wzbogacę swoją wiedzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie w zasadzie już wszystko wiesz. Inne bloki, przez co inne skrzynie i kolektor zarazem. Inne skrzynie to inne półosie i piasty. Sądząc po rocznikach elektrycznie samochody nie będą się różniły bo zmiana była chyba w 98r., więc wyciągną główną wiązkę spod deski w zasadzie odpinając ją od złącz w nogach kierowcy i założą drugą. Pod maską, jeśli ma być klima to wszystkie wiązki do wymiany. Robota prosta bo raczej nie będzie żadnych kombinacji, tylko przełożenie z jednej do drugiej. Przy okazji wpada nagrzewnica z klimą, ECU, pętla immo i sterownik centralnego zamka. Jeśli wkładki stacyjki i zamków zostają to trzeba przełożyć transpondery z rozbitej. Pod maskę musisz dać chłodnice razem z rurkami i wentylatory od tej z klimą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, piszę w celu podsumowania :) Viki wróciła dziś od elektryka... o własnych siłach :D Chciałem się pochwalić, że wszystko jest w porządku, póki co odpala na zawołanie, trzyma równo obroty i oby tak dalej :D Wystarczyła na szczęście podmiana wiązki elektrycznej w komorze silnika do wtyczek, którymi łączy się z resztą instalacji. Jedyna różnica jest taka, że w wiązce od silnika 1.8 jest dodatkowy pin który odpowiada za sygnał "minimum oleju", którego wg elektryka i tak nie zobaczę na zegarach, chyba, że przełożyłbym z tej rozbitej 1.8. Także w przypadku chęci posiadania klimatyzacji (nie przekładałem) musiałbym niestety resztę instalacji wraz z zegarami przełożyć. Póki co za to się nie zabieram - cieszę się jak jest :D Mam nadzieję, że temat będzie pomocny i dziękuję koledze @cichy117 za wskazówki :). Temat można zamknąć :)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten kabelek o którym mówił elektryk idzie do MIDa a nie do zegarów :)

A co do klimy to jest raptem kilka kabli do dołożenia woocach kiedyś to robił jest opis na forum, może wrto o tym jednak pomyśleć :P nie musisz zegarów do tego przekładać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest tak jak pisze JarekS, to tez radze sprobowac - jednak klima to klima :)

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, przyjrzę się sprawie bliżej :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz ten temat, niestety foty wygasły ale myślę że jak sie odezwiesz do woocasha to powinien Ci gdzieś z kompa je wydłubać

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...