Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

angool12

Jaki wybór najlepszy

Polecane posty

Witam panowie. Z góry przepraszam ale niewiem czy temat ten sie powtarza czy nie  ale potrzebowałbym szybkiej porady fachowców ponieważ w tym tygodniu przymierzam się do kupna Vectry C najlepiej 2008 rok te ostatnie najmłodsze interesowałyby mnie ale dylemat mam bo niewiem jaki silnik , głownie chciałbym 1.9 cdti ale 120km czy 150km?  Pytanie do was czy one mają dpf czy nie? i który mniej awaryjny i pytanko jeszcze o (benzyne 1.8, jak sie sprawuje). Proszę o pomoc :) Dziekuje serdecznie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.9 120 często był łączony z awaryjną skrzynią manualną o oznaczeniu M32, w 150 są skrzynie bezawaryjne F40.

W 150 jest kolektor dolotowy z klapkami, którego w słabszej wersji nie ma.

W obu wersjach występowały opcje z DPF jak i bez - można sobie rozkodować po VIN'ie lub zweryfikować po naklejce znamionowej.

Oba silniki godne polecenia, niezależnie od wersji.

Benzyna 1.8 również godna polecenia, nadaje się po instalację LPG. Poliftingowe 140KM jest wystarczające. Silniki z większymi przebiegami lubią olej.

Przy większym budżecie proponuje zainteresować się wersją 2.0T 175KM szczególnie po lifcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba będę decydował się na wersję 150 km tylko trochę rozmyślam bo znajomy miał 2004 rok i kupę problemu zaczynajac od jakiegoś kolektora dolotowy(co to jest)  kopcil mu na czarno potem dpf zapchal mu się, może trafił na felerny egzemplarz albo niewłaściwie eksploatowal, slyszalem również o czyszczeniu EGR również nie wiem czy to duży problem?  myślę o przebiegu max 160 tys. 2008 rok lub 2009rok. oczekuję jeszcze jakiś fachowych opinie 

Edytowano przez angool12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli od czasu do czasu zrobisz trasy tym autem, to problemow z wymienionymi nie bedzie. Jeśli oczywiście kupisz auto bez tych wad. Jazda tylko wokół komina = zapomnij o Dieslu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem dzięki że cenne informacje prawdopodobnie dojazd 2x w tygodniu do pracy jakieś 200 km.:-)  a czy dpf ma jakiś system wypalania tak jak ojciec ma w Avensis powyżej 80 km/h zaczyna się wypalac czy porostu cdti potrzebuje trasy poza miastem ? 

 

Edytowano przez angool12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak DPF zacznie się wypalać to zauważysz to na desce. Każdy diesel potrzebuje trasy, żeby ładnie chodził. gdy dojdzie to wypalania DPF to wsteczny i rura. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli rozumiem że jakaś informacja się pojawia.... chyba będę się decydował a co będzie zobaczymy może usunę te filtry egr i dpf jak będą problemy.  podsumowując jakbyście mieli do wyboru 19 cdti 120km i 150km na który byście się osobiście zdecydowali tak szczerze? ;-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób jest sygnalizowane na desce wypalanie dpf bo pierwsze słysze o takim czymś w vc ???

Jedyne zwiekszone chwilowe spalanie w bc moze sygnalizowac

Edytowano przez sebi_2056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zafire b 150km,teraz mam vectre 150km i nie zamienił bym na 120km,mimo dpf,klapek kolektora itp itd, co do wypalania to w zafirze można było jedynie poznać po spalaniu na kompie,w momencie wypalania pokazywał ok 3.5-5 chwilowego słyszałem,że niektórzy montowali sobie diodę pod ogrzewanie tylnej szyby itd , dokładnie nie wiem jak jest w vectrze ponieważ poprzedni właściciel mojego auta poradził sobie z moim  dpf-em ,,po swojemu'',ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni ;)

Edytowano przez tomix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem ze jak bede jakiś czas jeżdził po mieście to przyjdzie taki moment że podzcas postoju zacznie sie wypalanie dpf-a czyli podwiększy się żuzycie chwilowe? moj brat ma tak w mondeo 2011 . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z mechanikiem godzine temu na temat 1.9 cdti 150km powiedział jak chce kupic takie autko to szukac 140tyś przebieg, ponieważ jak kupie 170 tyś mowił ze zrobie z 20 tyś i serwis mnie czeka  tego osprzętu klapek w kolektorze , egc i tak tam wymienial.... co sądzicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bzdura i tyle. Auto z 2008 roku ma już 9 lat i przebieg 140km. Policz robiąc rocznie minimum 30 to ile powinien mieć teraz? Oczywiście są rodzynki z takim i mniejszym przebiegiem i odpowiednio kosztują. Pamiętaj liczy się stan auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalazlem takich kilka rodzynków to juz ponad 20 tysięcy złotych  wołaja za takie. caly czas szukam ;]   a powiedz mi jeszcze jak jestem wstanie sprawdzić w 100& oryginalny przebieg ? po vinie ? czy w ASO ? troche zielony w tych sprawach jestem, tyle co wyczytam

Edytowano przez angool12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z wypalaniem jest jedna zasada -nie gasić silnika w trakcie wypalania dpf-a ,tak z grubsza dlatego że wtedy ropa dostaje się do oleju silnika rozrzedzając go,podnosząc w ten sposób jego stan itp itd, myślę że na forum jest dużo przydatnych informacji na ten temat,trzeba trochę pomurkać a nie słuchać ,,mechaników" ktorzy mówią żeby szukać 10-cio letniego diesla z przebiegiem 140 tyś km ,bo prawdziwe 200tyś to jest rozgrzewka dla tego silnika ( oczywiście jeżeli poprzedni właściciele należycie go traktowali -np. wymiana filtrów i płynów ustrojowych na czas) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do sprawdzenia przebiegu to w wielu przypadkach tak na prawdę jest to nie wykonalne :)

Edytowano przez tomix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mysle ze on zwrocil uwage ze przebieg zblizający się do 200 tyś, zaczynają sie naprawy sprzegło dwumasa może paść, wlasnie te klapki w kolektorze nawalają itd 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystko rozumię,ale to są wszystko rzeczy eksploatacyjne takie jak amory,klocki,sprzęgła itd , koszty których nie można porównać np do renaulta 1.9 dci czy 2.2 dci ,gdzie padają wtryski nie mówiąc już o panewkach czy ford 1.8 tdci -pompy wiórkują przez co padają wtryski i taka przyjemność kosztuje ok 4000 pln,nie wspomnę o pękających wałach w psa 2.7 hdi gdzie używany silnik to koszt 7-9 tyś, nie mowiąc o tym że te auta też mają standardowe części eksploatacyjne wyżej wymienione....:)

Edytowano przez tomix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz racje dlatego też będe starał się kupic jak najbardziej zadbany egzemplarz ze 150-160tyś przebiegem  jakby się udało 2008 rok a co będzie wyjdzie w praniu,  150KM spełni moje oczekiwania co do przyspieszenia a wiem ze  jest zadawalające :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto z takim prawdziwym przebiegiem i stanem jak szukasz może sięgnąć ceny zjeżdżonej insygni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalazłem ktory by mnie interesował , rzucisz okiem ;

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

  lub ten 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

myśle ze za te pieniądze insygni "gorszej" nie kupie a stan i przebieg tych VC jest zadawalające 

Edytowano przez angool12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jestem znawcą ,ale nie wydaje mi się, że jest to auto którego szukasz, stan wg zdjęć,, średni'' przebieg bez komentarza patrząc na zdjęcia, cena bez komentarza,(mówię o tej z pierwszego linku, z drugiego na tyle ile można popatrzyć na pierwszy rzut oka jest ok ) ale porównaj sobie to ogłoszenie z tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

jak wygląda auto z zewnątrz w środku itd. nie mówię, że ta z mojego linka to jakiś siódmy cud świata, ale chyba jest bardziej zbliżona do tego co szukasz, pomijając to, że to automat ( mnie interesują tylko automaty) :)

Edytowano przez tomix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przebieg bez komentarza ? co masz na myśli.. cofnięty?

 

piękna jest z tym automacie :)

Edytowano przez angool12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mówię, że jest cofnięty bo mógłbym kogoś obrazić, ale śmiem wątpić patrząc po zdjęciach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tego to nikt nie wie ta druga aukcja bardziej mnie przekonuje widzać auto z zewnątrz i wewntatrż albo starszy pan jeździł albo super zrobione:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...