Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

angool12

Jaki wybór najlepszy

Recommended Posts

Witam panowie. Z góry przepraszam ale niewiem czy temat ten sie powtarza czy nie  ale potrzebowałbym szybkiej porady fachowców ponieważ w tym tygodniu przymierzam się do kupna Vectry C najlepiej 2008 rok te ostatnie najmłodsze interesowałyby mnie ale dylemat mam bo niewiem jaki silnik , głownie chciałbym 1.9 cdti ale 120km czy 150km?  Pytanie do was czy one mają dpf czy nie? i który mniej awaryjny i pytanko jeszcze o (benzyne 1.8, jak sie sprawuje). Proszę o pomoc :) Dziekuje serdecznie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 120 często był łączony z awaryjną skrzynią manualną o oznaczeniu M32, w 150 są skrzynie bezawaryjne F40.

W 150 jest kolektor dolotowy z klapkami, którego w słabszej wersji nie ma.

W obu wersjach występowały opcje z DPF jak i bez - można sobie rozkodować po VIN'ie lub zweryfikować po naklejce znamionowej.

Oba silniki godne polecenia, niezależnie od wersji.

Benzyna 1.8 również godna polecenia, nadaje się po instalację LPG. Poliftingowe 140KM jest wystarczające. Silniki z większymi przebiegami lubią olej.

Przy większym budżecie proponuje zainteresować się wersją 2.0T 175KM szczególnie po lifcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba będę decydował się na wersję 150 km tylko trochę rozmyślam bo znajomy miał 2004 rok i kupę problemu zaczynajac od jakiegoś kolektora dolotowy(co to jest)  kopcil mu na czarno potem dpf zapchal mu się, może trafił na felerny egzemplarz albo niewłaściwie eksploatowal, slyszalem również o czyszczeniu EGR również nie wiem czy to duży problem?  myślę o przebiegu max 160 tys. 2008 rok lub 2009rok. oczekuję jeszcze jakiś fachowych opinie 

Edited by angool12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli od czasu do czasu zrobisz trasy tym autem, to problemow z wymienionymi nie bedzie. Jeśli oczywiście kupisz auto bez tych wad. Jazda tylko wokół komina = zapomnij o Dieslu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem dzięki że cenne informacje prawdopodobnie dojazd 2x w tygodniu do pracy jakieś 200 km.:-)  a czy dpf ma jakiś system wypalania tak jak ojciec ma w Avensis powyżej 80 km/h zaczyna się wypalac czy porostu cdti potrzebuje trasy poza miastem ? 

 

Edited by angool12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak DPF zacznie się wypalać to zauważysz to na desce. Każdy diesel potrzebuje trasy, żeby ładnie chodził. gdy dojdzie to wypalania DPF to wsteczny i rura. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha czyli rozumiem że jakaś informacja się pojawia.... chyba będę się decydował a co będzie zobaczymy może usunę te filtry egr i dpf jak będą problemy.  podsumowując jakbyście mieli do wyboru 19 cdti 120km i 150km na który byście się osobiście zdecydowali tak szczerze? ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

150

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób jest sygnalizowane na desce wypalanie dpf bo pierwsze słysze o takim czymś w vc ???

Jedyne zwiekszone chwilowe spalanie w bc moze sygnalizowac

Edited by sebi_2056

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem zafire b 150km,teraz mam vectre 150km i nie zamienił bym na 120km,mimo dpf,klapek kolektora itp itd, co do wypalania to w zafirze można było jedynie poznać po spalaniu na kompie,w momencie wypalania pokazywał ok 3.5-5 chwilowego słyszałem,że niektórzy montowali sobie diodę pod ogrzewanie tylnej szyby itd , dokładnie nie wiem jak jest w vectrze ponieważ poprzedni właściciel mojego auta poradził sobie z moim  dpf-em ,,po swojemu'',ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni ;)

Edited by tomix

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli rozumiem ze jak bede jakiś czas jeżdził po mieście to przyjdzie taki moment że podzcas postoju zacznie sie wypalanie dpf-a czyli podwiększy się żuzycie chwilowe? moj brat ma tak w mondeo 2011 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozmawiałem z mechanikiem godzine temu na temat 1.9 cdti 150km powiedział jak chce kupic takie autko to szukac 140tyś przebieg, ponieważ jak kupie 170 tyś mowił ze zrobie z 20 tyś i serwis mnie czeka  tego osprzętu klapek w kolektorze , egc i tak tam wymienial.... co sądzicie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bzdura i tyle. Auto z 2008 roku ma już 9 lat i przebieg 140km. Policz robiąc rocznie minimum 30 to ile powinien mieć teraz? Oczywiście są rodzynki z takim i mniejszym przebiegiem i odpowiednio kosztują. Pamiętaj liczy się stan auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazlem takich kilka rodzynków to juz ponad 20 tysięcy złotych  wołaja za takie. caly czas szukam ;]   a powiedz mi jeszcze jak jestem wstanie sprawdzić w 100& oryginalny przebieg ? po vinie ? czy w ASO ? troche zielony w tych sprawach jestem, tyle co wyczytam

Edited by angool12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wypalaniem jest jedna zasada -nie gasić silnika w trakcie wypalania dpf-a ,tak z grubsza dlatego że wtedy ropa dostaje się do oleju silnika rozrzedzając go,podnosząc w ten sposób jego stan itp itd, myślę że na forum jest dużo przydatnych informacji na ten temat,trzeba trochę pomurkać a nie słuchać ,,mechaników" ktorzy mówią żeby szukać 10-cio letniego diesla z przebiegiem 140 tyś km ,bo prawdziwe 200tyś to jest rozgrzewka dla tego silnika ( oczywiście jeżeli poprzedni właściciele należycie go traktowali -np. wymiana filtrów i płynów ustrojowych na czas) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do sprawdzenia przebiegu to w wielu przypadkach tak na prawdę jest to nie wykonalne :)

Edited by tomix

Share this post


Link to post
Share on other sites

mysle ze on zwrocil uwage ze przebieg zblizający się do 200 tyś, zaczynają sie naprawy sprzegło dwumasa może paść, wlasnie te klapki w kolektorze nawalają itd 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wszystko rozumię,ale to są wszystko rzeczy eksploatacyjne takie jak amory,klocki,sprzęgła itd , koszty których nie można porównać np do renaulta 1.9 dci czy 2.2 dci ,gdzie padają wtryski nie mówiąc już o panewkach czy ford 1.8 tdci -pompy wiórkują przez co padają wtryski i taka przyjemność kosztuje ok 4000 pln,nie wspomnę o pękających wałach w psa 2.7 hdi gdzie używany silnik to koszt 7-9 tyś, nie mowiąc o tym że te auta też mają standardowe części eksploatacyjne wyżej wymienione....:)

Edited by tomix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście masz racje dlatego też będe starał się kupic jak najbardziej zadbany egzemplarz ze 150-160tyś przebiegem  jakby się udało 2008 rok a co będzie wyjdzie w praniu,  150KM spełni moje oczekiwania co do przyspieszenia a wiem ze  jest zadawalające :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto z takim prawdziwym przebiegiem i stanem jak szukasz może sięgnąć ceny zjeżdżonej insygni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazłem ktory by mnie interesował , rzucisz okiem ;

Please login or register to see this link.

  lub ten 

Please login or register to see this link.

 

myśle ze za te pieniądze insygni "gorszej" nie kupie a stan i przebieg tych VC jest zadawalające 

Edited by angool12

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie jestem znawcą ,ale nie wydaje mi się, że jest to auto którego szukasz, stan wg zdjęć,, średni'' przebieg bez komentarza patrząc na zdjęcia, cena bez komentarza,(mówię o tej z pierwszego linku, z drugiego na tyle ile można popatrzyć na pierwszy rzut oka jest ok ) ale porównaj sobie to ogłoszenie z tym

Please login or register to see this link.

 

jak wygląda auto z zewnątrz w środku itd. nie mówię, że ta z mojego linka to jakiś siódmy cud świata, ale chyba jest bardziej zbliżona do tego co szukasz, pomijając to, że to automat ( mnie interesują tylko automaty) :)

Edited by tomix

Share this post


Link to post
Share on other sites

przebieg bez komentarza ? co masz na myśli.. cofnięty?

 

piękna jest z tym automacie :)

Edited by angool12

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mówię, że jest cofnięty bo mógłbym kogoś obrazić, ale śmiem wątpić patrząc po zdjęciach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tego to nikt nie wie ta druga aukcja bardziej mnie przekonuje widzać auto z zewnątrz i wewntatrż albo starszy pan jeździł albo super zrobione:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...