Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

bolek102

Krzywy wał ?

Polecane posty

Witam serdecznie forumowiczów. Mam problem z silnikiem 2.0 dti Y20DTH. Zaczęło się od tego że rano miałem problem z odpaleniem. Silnik zaskoczył dopiero za 4 razem. Zauważyłem że podczas kręcenia rozrusznikiem nierówno kręcił, jakby miał jakiś opór w jednym miejscu. po odpaleniu pracował normalnie. po pracy (12h) to samo. Wracając do domu nagle zaczął kopcić na siwo i czarno. Praca silnika zrobiła się bardzo nierówna (jakby nie było poduszek pod silnikiem) i strasznie klepał (jakby zawory). Po zgaszeniu silnika już nie odpalił. Znając mechaników w mojej miejscowości(nie wszyscy) i ich podejście do silników diesla postanowiłem zająć się tym sam. O to co zauważyłem:

1; po przełączeniu na luz i wykręceniu świec, obracając wałem nie wyczuwałem żadnego "dodatkowego" oporu,  

2; czarny filtr paliwa (wyczyściłem zbiornik i smok w zbiorniku, mam też nowy filtr oczywiście),

3; wyrobione otwory w ślizgu łańcucha rozrządu że aż walił o głowicę (jest już nowy ślizg),

4; wypalona uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 a 3 cylindrem (nowa uszczelka + planowanie głowicy)

Przy okazji wymieniłem uszczelnienia zaworów oraz uszczelnienia wtryskiwaczy.

5; turbina posiada bardzo minimalny luz.

Moje pytanie brzmi: skoro zrobiłem tyle na górze to czy powinienem wymienić przy okazji cały rozrząd?

powinienem wziąć się za dół silnika? panewki, pierścienie...(dodatkowy koszt). A może lepiej było kupić inny silnik?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg auta? Wywala jakieś błędy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, Przebieg to 305tyś a błąd P0400. dodam jeszcze że klapki zawirowań były wgięte w stronę zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

P0400 czyli masz problem z podciśnienia do sprawdzenia szczelność przewodów podciśnieniowych,  zaworki sterowania turbiny, klapek wirowych, egru i szczelność samego zaworu egr.

Zmierz sobie ciśnienie oleju oraz sprężania, podejrzewam że remont dołu nie będzie potrzebny 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wężyki, trójniki wymienione. wymieniony zawór sterowania turbiną (stary się zawieszał) , oraz wymieniona pompa vacum 3mieś temu. Rozumiem żeby sprawdzić ciśnienie oleju i sprężania muszę złożyć silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak musi być wszystko poskładane, szkoda że nie zmierzyłeś ciśnień  przed rozbiórką, jeśli nadal masz problem z p0400 jest na forum co i jak trzeba pomierzyć vacumetrem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O mierzeniu ciśnień muszę się przyznać że w ogóle nie pomyślałem(cóż człowiek uczy się na własnych błędach), a co do pomiarów podciśnienia dowiedziałem się wszystkiego dzięki forum i dzięki temu wiedziałem że jest padnięta pompa(na wyjściu z pompy -0,4). jak na razie to dzięki wielkie, jutro idę składać auto. jak skończę to dam znać co i jak. Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...