Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bolek102

Krzywy wał ?

Recommended Posts

Witam serdecznie forumowiczów. Mam problem z silnikiem 2.0 dti Y20DTH. Zaczęło się od tego że rano miałem problem z odpaleniem. Silnik zaskoczył dopiero za 4 razem. Zauważyłem że podczas kręcenia rozrusznikiem nierówno kręcił, jakby miał jakiś opór w jednym miejscu. po odpaleniu pracował normalnie. po pracy (12h) to samo. Wracając do domu nagle zaczął kopcić na siwo i czarno. Praca silnika zrobiła się bardzo nierówna (jakby nie było poduszek pod silnikiem) i strasznie klepał (jakby zawory). Po zgaszeniu silnika już nie odpalił. Znając mechaników w mojej miejscowości(nie wszyscy) i ich podejście do silników diesla postanowiłem zająć się tym sam. O to co zauważyłem:

1; po przełączeniu na luz i wykręceniu świec, obracając wałem nie wyczuwałem żadnego "dodatkowego" oporu,  

2; czarny filtr paliwa (wyczyściłem zbiornik i smok w zbiorniku, mam też nowy filtr oczywiście),

3; wyrobione otwory w ślizgu łańcucha rozrządu że aż walił o głowicę (jest już nowy ślizg),

4; wypalona uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 a 3 cylindrem (nowa uszczelka + planowanie głowicy)

Przy okazji wymieniłem uszczelnienia zaworów oraz uszczelnienia wtryskiwaczy.

5; turbina posiada bardzo minimalny luz.

Moje pytanie brzmi: skoro zrobiłem tyle na górze to czy powinienem wymienić przy okazji cały rozrząd?

powinienem wziąć się za dół silnika? panewki, pierścienie...(dodatkowy koszt). A może lepiej było kupić inny silnik?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki przebieg auta? Wywala jakieś błędy?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Przebieg to 305tyś a błąd P0400. dodam jeszcze że klapki zawirowań były wgięte w stronę zaworów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0400 czyli masz problem z podciśnienia do sprawdzenia szczelność przewodów podciśnieniowych,  zaworki sterowania turbiny, klapek wirowych, egru i szczelność samego zaworu egr.

Zmierz sobie ciśnienie oleju oraz sprężania, podejrzewam że remont dołu nie będzie potrzebny 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wężyki, trójniki wymienione. wymieniony zawór sterowania turbiną (stary się zawieszał) , oraz wymieniona pompa vacum 3mieś temu. Rozumiem żeby sprawdzić ciśnienie oleju i sprężania muszę złożyć silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak musi być wszystko poskładane, szkoda że nie zmierzyłeś ciśnień  przed rozbiórką, jeśli nadal masz problem z p0400 jest na forum co i jak trzeba pomierzyć vacumetrem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mierzeniu ciśnień muszę się przyznać że w ogóle nie pomyślałem(cóż człowiek uczy się na własnych błędach), a co do pomiarów podciśnienia dowiedziałem się wszystkiego dzięki forum i dzięki temu wiedziałem że jest padnięta pompa(na wyjściu z pompy -0,4). jak na razie to dzięki wielkie, jutro idę składać auto. jak skończę to dam znać co i jak. Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...