Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pao-333

problemy z elektryką po wymianie skrzyni automatycznej na manualną

Recommended Posts

Witam. Od niedawna jestem właścicielem VC 1.9 CDTI 150km 2008r. Auto przed kupnem miało wymienioną skrzynie biegów z automatycznej na manualną, mechanicznie wszystko działa w najlepszym porządku, jednak elektryka można powiedzieć że nie zostało ruszone to znaczy palą się kontrolki od ABS i  układu kontroli trakcji. Tempomat, światła wsteczne i czujniki cofania nie działają. Czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć w jaki sposób można to naprawić samemu czy od razu jechać do elektryka?  Z góry dziękuje. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączę się do zapytania kolegi, dlaczego nie działa tempomat po przekładce z automatu na manuala.Dodam  ,że czujnik sprzegła załozony , manetka też a tempomat nie działa. Czy trzeba coś pogrzebac w elektryce? czy brakuje jakiegos przekaźnika lub stycznika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ja około miesiąca temu robiłem taka przekładkę w swojej viki c tylko w silniki 2.2 dti po przekładce musiałem zlutować dwa przewody zęby ruszył rozrusznik jak wiadomo taka opcja w automacie była tylko gdy dźwignia była w położeniu P poza tym po odpaleniu paliły mi sie kontrola trakcji i check silnika (abs działał) udałem sie do elektryka (taka operacje można wykonać op-comem) w sterowniku zmienił mi ustawienia ze skrzyni automatycznej na ręczna i zrobił kalibracje czujnika skrętu po tym kontrola trakcji zgasła pali sie tylko check silnika to jest spowodowane brakiem łaczności ze sterownikiem silnika ponieważ odłączając kostkę od skrzyni automatycznej został przerwany obwód magistrali can teraz muszę zmostkowac przewody za to odpowiedzialne ale nw jeszcze które to sa. Tempomat tez jeszcze mam nie ogarnięty mam już wyprowadzone przewody do pedału sprzęgła musze tylko założyć czujnik na pedal i po tym trzeba zrobić kalibracje dopiero ruszy tempomat natomiast światła wsteczne to bardzo prosta sprawa z kostki od automatu trzeba doprowadzic dwa przewody do czujnika na skrzyni i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam podlaski91 jeżeli chodzi o światła wsteczne wydaje się to proste tylko mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie dokładnie znajduje się ta kostka ( jest to kostka od sterownika skrzyni  ), w które przewody (piny) trzeba się wpiąć z tym czujnikiem, może miałbyś jakieś zdjęcie albo opisał byś to dokładniej, jeszcze tempomat skąd trzeba wyprowadzić przewody? trzeba się jakoś wpiąć w instalacje czy jest już gdzieś gotowa wtyczka tylko trzeba ją znaleźć? I jeszcze jedno pytanie odnośnie sterownika skrzyni to znaczy czy go cały czas masz? bo u mnie jest cięgle podłączony, ustawiony w pozycji P i autko działa a jak sterownik wypne lub przestawie w inne położenie to auto nie działa, może można zmostkować w tej kostce jakieś piny żeby autko działało bez tego sterownika??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego podolski 91 ,jeżeli możesz to napisz dokąd  trzeba poprowadzić przewody od czujnika sprzęgła, czujnik mam  i nawet jest wtyczka w nim ale tempomat nie działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba trochę przeprogramować niektóre moduły. Widać że nie wszystko zostało zaporogramowane jak należy. Pao jak nie masz daleko to przyjedz, coś może sie uda uruchomić. Tylko CAR Pass czy Ci dali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Na zdjęciach przesyłam widok kostki i sterownik od skrzyni automatycznej który powinien być usunięty. Może ktoś wie które przewody trzeba zmostkować żeby można było uruchomić  samochód (bez tego sterownika)? I do których przewodów pinów podłączyć czujnik cofania i czujnik położenia sprzęgła ?

Please login or register to see this image.

/monthly_2017_02/IMAG2885.jpg.708ad382ac569c4878d82bdce1057d15.jpg" alt="IMAG2885.jpg.708ad382ac569c4878d82bdce1057d15.jpg" />IMAG2886.jpg.0bfdc89189fbe0b105a4083954a3e400.jpgIMAG2887.jpg.4b0483e50bf367eaee484f8567d5da9c.jpgIMAG2888.jpg.3eeb9d3ef75e6f903a316d7b05a1ac4e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik parkowania trzeba przeprogramować. Napisz skąd jesteś może ktoś Ci pomoże.

Przewody zielone należy ze sobą połączyć i białe (ziel<>ziel) (biały też do białego). Jak dobrze pamiętam.

czujnik sprzęgła nie jest w tej wtyczce a wchodzi do sterownika silnika.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

CAR Pass dostałem jakiś kod od elektryka (elektronika) ale nie mam pewności czy on będzie działał. Samochód stał u niego kilka dni bez żadnych rezultatów nic nie naprawił.  A jestem z Tczewa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie masz aż tak daleko. Jak chcesz to wpadni do mnie do Nowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...