Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

poplon

Z20NET - szarpanie a krótkoterminowa adaptacja paliwa

Recommended Posts

Witam

Mam problem z silnikiem Z20NET  (175 km, seria bez żadnych modyfikacji) Pb+LPG. Mój problem polega na dziwnym szarpaniu podczas przyspieszania, problem występuję na benzynie i na gazie. Na gazie oczywiscie jest to bardziej odczuwalne. Żadnych błędów po podłączeniu op-com nie ma, błędu wypadającego zapłonu również nie ma. Przepływomierz oraz sondy lambda pracują w dobrych zakresach. Katalizator również sprawdzony. Świece wymienione na ngk platinum pfr6t-10g. Zastanawia mnie Krótkoterminowa adaptacja paliwa ponieważ na gazie jest w zakresie od 3 do -3%, natomiast na benzynie cały czas wynosi 25%. Był zrobiony SPS i na benzynie adaptacja wynosiła 0-5% i szarpanie nie występowało lub było minimalne ale po przejechaniu 1000 km znów na benzynie wynosi 25% i szarpie. Czym to może być spowodowane, a może krótkoterminowa adaptacja paliwa nie ma wpływu na to szarpanie i przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej? Może spotkaliście się kiedyś z takim problemem? Czy możliwe że przez gaz rozjeżdżają się mapy paliwowe? 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam problem z układem zapłonowym. Świece sklepane na LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerwa świec oczywiście 0,7mm. Będę próbował jeszcze podmieniać cewki

Edited by poplon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś dzwonią ale nie wiadomo gdzie. Nic to , masz zwalone mapy przez Lpg. Po przelaczeniu na pb mapa chce wrócić, przez to korekta jest jaka jest. Zobacz jaka msz korektę dlugoterminowa, to jest ważne.

Poza tym Zresetuj ecu, wystarczy wykasować błędy, korekty wrócą do normy, wtedy sprawdź jak jeździ na pb. Potem ustaw lpg na afr

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambda wisi tez na ubogo, reset kompa, pb, trzeba sprawdzić czy sonda pracuje

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondy były sprawdzane i pracowały w dobrych zakresach po ostatnim resecie, a dokładniej była orginalna mapa Pb na 175km od nowa wygrana i pomogło. Niestety po przejechaniu 1000km wygląda że znów się mapa  Pb rozjechała 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaka mapa wgrana? O czym Ty piszesz, ja mówię o resecie korekt, masz na maxa zwalone lpg, jaśniej już się nie da.

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o to że zrobiony był SPS. W przyszłym tygodniu spróbuję zrobić reset kompa, podmienić cewki i najwidoczniej czeka mnie jeszcze wizyta u gazownika. Dam znać o wynikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bez szaleństw, po kolei, najpierw reset i świece na 0,7. Cewki nie są tanie.

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece przy wymianie były zrobione na 0,7 mm.

Reset kompa zrobiony.

Parametry przed resetem:

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Parametry po resecie:

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Krótkoterminowa adaptacja paliwa wróciła na razie do normy tylko nie wiem na jak długo... możliwe że za 1000 km znów będzie 25% ?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szarpanie to pojęcie względne, może po prostu masz wypadanie zapłonu?

Aby sprawdzić LPG, zresetuj kompa i pojeździj na PB i zobaczysz czy szarpie. Jak nie to gaz do regulacji.

Czy instalacja LPG była strojona sondą AFR ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem jedną cewkę na podmianę, czekam aż przyjdzie i zobaczę czy to nie jest wina którejś cewki. Oczywiście błędów żadnych związanych z wypadaniem zapłonu nie ma :/ Auto dopiero kupiłem i staram się doprowadzić do ładu więc nie wiem czy instalacja gazowa była strojona sondą AFR ale zakładam że nie była.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Widzę że masz za dużo kasy.... Pojeździć na pb, jak będzie cacy masz pewność że to Lpg, jak już pisałem....

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No dobrze, a jeśli okaże się że to przez LPG to co z tym zrobić? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaką masz instalkę LPG, jakie graty?

LPG-FORUM - znajdź szpeca z Twojej okolicy i niech ci zrobi porządek z LPG. = koniec kłopotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ogarnąć - sprawdzić komponenty czy są OK i porządnie wystroić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...