Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Bozek

problemy 2.0T N

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów :D

Proszę o pomoc bo mam mały problem.

Ostatnio nabyłem Vectre C 2.0T NET.

Samochód ze Szwecji z niskim udokumentowanym przebiegiem.

Nie było z nią żadnych problemów do momentu jak wstawiłem auto do mechanika na wymianę oleju i filtrów.

Przy odbieraniu auta od mechanika i odpaleniu zaczęło nim szarpać nierówno pracować i zgasł.

Później nie chciał zapalić, zawołałem mechanika i się okazało że jak zmieniali filtr powietrza to nie założyli rury do turbo i zasysała lewe powietrze.

Po odpaleniu też nie pracowała za rewelacyjnie ale "mechanik" podpiął komputer i stwierdził błędów brak i Cytuje: "proszę się przejechać muszą się na nowo parametry zaprogramować" tak też uczyniłem. Problem pojawia się jednak cały czas.

I tak :

-odpalam auto pracuje normalnie obroty nie falują nic się nie dzieje.

-Pochodzi trochę i gaśnie: 

-błąd P0102 Sygnał z przepływomierza nie ciągły.

-kasuję i jadę się przejechać i auto szarpie przy wyższych obrotach a jak się zatrzymam to potrafi zgasnąć

-błędy po odczytaniu:

-P0102 sygnał z przepływomierza nie ciągły

-P0031 obwód sondy lambda- sygnał za niski (bank 1 sonda1) nieciagły

-P0037 obwód sondy lambda- sygnał za niski (bank 1 sonda2) nieciagły

-P0444 czujnik ciśnienia w układzie przechwytywania par paliwa - sygnał za niski nieciągły

Poczytałem troszkę i jestem w kropce.

Ludzie wymieniają przepływomierze i nic.

Jeden gość pisał że wymienił '' regulator obrotów'' i pomogło.

Znajomy elektromechanik mówi że to morze być usterka komputera.

i co powiecie na tą przypadłość koledzy?

Miał ktoś taki problem?

Z góry dziękuje wszystkim którzy zechcą pomóc rozwiązać tą zagadkę.

Pozdrawiam

Łukasz

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dokładnie co robił ten mechanik przy Twoim samochodzie przy tym podstawowy przeglądzie wymiana oleju i filtrów? Zobacz czy w dobrą stronę masz przepływomierz założony:mysli:

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej,

robił normalną obsługę:

-filtry pow,olejowy,paliwowy ( wszystkie  oryginalne GM zamówiłem)

-olej syntetyk GM

i tyle.

Sprawdzę ale przepływomierza on raczej nie ruszał bo jest w obudowie przykręcony na dwie śrubki.

Mam takiego dobrego elektromechanika może dzisiaj się wybiorę do niego  i zobaczymy co on powie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat jest krótki. Auto było sprawne, oddał niesprawne. Wracasz na reklamację.

Wymieniając filtr powietrza grzebał przy przepływomierzu - musiał od odpiąć. Może uszkodził wiązkę, może wtyczkę itd.

Odłączenie wtyczki w trakcie pracy powoduje, że auto gaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reset masz rację temat morze był by prosty ale ja byłem u tego mechanika jakiś czas temu.

Jestem zawodowym kierowcą i zaraz po odebraniu auta od niego stało 1,5 miesiąca w garażu.

Jak ja mu teraz wmówię że on je popsuł? Wiesz zresztą jak się  z nimi gada.:unsure:

No właśnie ono potrafi zgasnąć raz po 5 minutach raz nie gaśnie wcale. I to  jak np. auto stoi i pracuje na wolnych obrotach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mojego elektromechanika powiedział że pokazuje ciągły błąd przeplywomierza. 

I tam może być ze przeplywomierz jest popsuty bo po skasowania błędów auto chodzi normalnie do momentu kiedy się nagrzewa. Po tym jak tylko złapie 85C zaczyna gasnac na wolnych obrotach. I tak zaczynamy od wymiany przeplywomierza a jeśli to nie Pomorze to wymienimy kompa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogli ci kable oberwać, albo sam przepływomierz zniszczyć przy demontażu filtra.... dramat.

Ale tak by od razu ci CE świeciło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdziłeś wiązke, przepływomierz wizualnie czy jest ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dzisiaj wymieniłem przepływomierz na nowy HITACHI i jest lipa jak CHu….

Znowu jak tylko samochód zagrzeje się do 85C to przestaje działać tempomat i wtedy wywala błędy:

P0102 -Sygnał z przepływomierza za niski

             -nieciągły

P0444-Czujnik ciśnienia w układzie przechwytywania par paliwa-

             - sygnał za niski – nieciągły

Mam zamiar jeszcze sprawdzić jutro w wolnej chwili komputerem jakie napięcie jest na komputerze i czy nie skacze. (znajomy elektryk mi podpowiedział żebym jeszcze to zobaczył).

A u drugiego zamówiłem już „nowy” komputer silnika bo pewnie będzie uszkodzony tak jak twierdził. Powiedział mi że to bolączka tych silników 2.0 T NET .

Koledzy na przepływomierzu jest strzałka która świadczy o kierunku montażu i tak strzałka ma pokazywać  kierunek od filtra powietrza w stronę turbo.( pytam bo już mi się poje…. )

Sprawdzałem wiązkę i wtyczkę ja tam nic nie widzę a nie chcę rozrywać oryginalnego peszla.

Dzięki i będę informować co dalej.

Chyba że  ma ktoś jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest standardowy - podłaczyć do op-com albo eml i popatrzyć na to co pokazuję przepływomierz....

Mi to wygląda na przerwany przewód. - od przepływki idzie w stronę silnika i tam wzdłuż bloku do kompa - silnik się nagrzewa - mozliwe, że wtedy przerwanie się ujawnia. 

Trzeba zdjąć plastik z silnika i dokładnie obadac przewód - pomierzyć napięcia - ew. podłaczyć ELM i sprawdzać co pokazuje komp (wskazania przepływki) i np. ruszac przewodem  - sprawdzając czy nie zaskoczy .

Trzeba się wykazać - nie od razu kompa wymieniać - nawiasem mówiąc - pierwsze słyszę, że kompy w netach padają.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pierwsze słyszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jutro przejrzę wiazke która idzie do przepływki. Jest ktoś z  kompem że Śląska najlepiej okolice Częstochowy co mi to przejrzyj?  Place jak za prezydenta. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie samochód został naprawiony. :D zmieniliśmy komputer na drugi i co się okazało że też nie działa. Brak odczytu z przepływki (barak zasilania)  kolega elektromechanik stwierdził że załatwi schemat i wszystko posprawdza. I tak okazało się że wiazka jest ok a problemem moze byc brak bezpiecznika(ktoś go kor.... wyjął)  zadowolony kolega włoży bezpiecznik ale auto nadal nie działało jak powinno. I tu po chwili szukania okazuje się że wiazka silnika łącząca się z wiazka auta która jest skręcana była luźna. Wystarczyła ja dokrecic. I tym sposobem po miesiącu szukania samochód sprawny. Będę omijać tego mechanika co wymieniał olej bo nie ma zielonego pojęcia co on robił z moim autem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie wiedzieć....

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...