Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Bozek

problemy 2.0T N

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów :D

Proszę o pomoc bo mam mały problem.

Ostatnio nabyłem Vectre C 2.0T NET.

Samochód ze Szwecji z niskim udokumentowanym przebiegiem.

Nie było z nią żadnych problemów do momentu jak wstawiłem auto do mechanika na wymianę oleju i filtrów.

Przy odbieraniu auta od mechanika i odpaleniu zaczęło nim szarpać nierówno pracować i zgasł.

Później nie chciał zapalić, zawołałem mechanika i się okazało że jak zmieniali filtr powietrza to nie założyli rury do turbo i zasysała lewe powietrze.

Po odpaleniu też nie pracowała za rewelacyjnie ale "mechanik" podpiął komputer i stwierdził błędów brak i Cytuje: "proszę się przejechać muszą się na nowo parametry zaprogramować" tak też uczyniłem. Problem pojawia się jednak cały czas.

I tak :

-odpalam auto pracuje normalnie obroty nie falują nic się nie dzieje.

-Pochodzi trochę i gaśnie: 

-błąd P0102 Sygnał z przepływomierza nie ciągły.

-kasuję i jadę się przejechać i auto szarpie przy wyższych obrotach a jak się zatrzymam to potrafi zgasnąć

-błędy po odczytaniu:

-P0102 sygnał z przepływomierza nie ciągły

-P0031 obwód sondy lambda- sygnał za niski (bank 1 sonda1) nieciagły

-P0037 obwód sondy lambda- sygnał za niski (bank 1 sonda2) nieciagły

-P0444 czujnik ciśnienia w układzie przechwytywania par paliwa - sygnał za niski nieciągły

Poczytałem troszkę i jestem w kropce.

Ludzie wymieniają przepływomierze i nic.

Jeden gość pisał że wymienił '' regulator obrotów'' i pomogło.

Znajomy elektromechanik mówi że to morze być usterka komputera.

i co powiecie na tą przypadłość koledzy?

Miał ktoś taki problem?

Z góry dziękuje wszystkim którzy zechcą pomóc rozwiązać tą zagadkę.

Pozdrawiam

Łukasz

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz dokładnie co robił ten mechanik przy Twoim samochodzie przy tym podstawowy przeglądzie wymiana oleju i filtrów? Zobacz czy w dobrą stronę masz przepływomierz założony:mysli:

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

robił normalną obsługę:

-filtry pow,olejowy,paliwowy ( wszystkie  oryginalne GM zamówiłem)

-olej syntetyk GM

i tyle.

Sprawdzę ale przepływomierza on raczej nie ruszał bo jest w obudowie przykręcony na dwie śrubki.

Mam takiego dobrego elektromechanika może dzisiaj się wybiorę do niego  i zobaczymy co on powie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat jest krótki. Auto było sprawne, oddał niesprawne. Wracasz na reklamację.

Wymieniając filtr powietrza grzebał przy przepływomierzu - musiał od odpiąć. Może uszkodził wiązkę, może wtyczkę itd.

Odłączenie wtyczki w trakcie pracy powoduje, że auto gaśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reset masz rację temat morze był by prosty ale ja byłem u tego mechanika jakiś czas temu.

Jestem zawodowym kierowcą i zaraz po odebraniu auta od niego stało 1,5 miesiąca w garażu.

Jak ja mu teraz wmówię że on je popsuł? Wiesz zresztą jak się  z nimi gada.:unsure:

No właśnie ono potrafi zgasnąć raz po 5 minutach raz nie gaśnie wcale. I to  jak np. auto stoi i pracuje na wolnych obrotach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dzisiaj u mojego elektromechanika powiedział że pokazuje ciągły błąd przeplywomierza. 

I tam może być ze przeplywomierz jest popsuty bo po skasowania błędów auto chodzi normalnie do momentu kiedy się nagrzewa. Po tym jak tylko złapie 85C zaczyna gasnac na wolnych obrotach. I tak zaczynamy od wymiany przeplywomierza a jeśli to nie Pomorze to wymienimy kompa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogli ci kable oberwać, albo sam przepływomierz zniszczyć przy demontażu filtra.... dramat.

Ale tak by od razu ci CE świeciło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdziłeś wiązke, przepływomierz wizualnie czy jest ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Dzisiaj wymieniłem przepływomierz na nowy HITACHI i jest lipa jak CHu….

Znowu jak tylko samochód zagrzeje się do 85C to przestaje działać tempomat i wtedy wywala błędy:

P0102 -Sygnał z przepływomierza za niski

             -nieciągły

P0444-Czujnik ciśnienia w układzie przechwytywania par paliwa-

             - sygnał za niski – nieciągły

Mam zamiar jeszcze sprawdzić jutro w wolnej chwili komputerem jakie napięcie jest na komputerze i czy nie skacze. (znajomy elektryk mi podpowiedział żebym jeszcze to zobaczył).

A u drugiego zamówiłem już „nowy” komputer silnika bo pewnie będzie uszkodzony tak jak twierdził. Powiedział mi że to bolączka tych silników 2.0 T NET .

Koledzy na przepływomierzu jest strzałka która świadczy o kierunku montażu i tak strzałka ma pokazywać  kierunek od filtra powietrza w stronę turbo.( pytam bo już mi się poje…. )

Sprawdzałem wiązkę i wtyczkę ja tam nic nie widzę a nie chcę rozrywać oryginalnego peszla.

Dzięki i będę informować co dalej.

Chyba że  ma ktoś jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł jest standardowy - podłaczyć do op-com albo eml i popatrzyć na to co pokazuję przepływomierz....

Mi to wygląda na przerwany przewód. - od przepływki idzie w stronę silnika i tam wzdłuż bloku do kompa - silnik się nagrzewa - mozliwe, że wtedy przerwanie się ujawnia. 

Trzeba zdjąć plastik z silnika i dokładnie obadac przewód - pomierzyć napięcia - ew. podłaczyć ELM i sprawdzać co pokazuje komp (wskazania przepływki) i np. ruszac przewodem  - sprawdzając czy nie zaskoczy .

Trzeba się wykazać - nie od razu kompa wymieniać - nawiasem mówiąc - pierwsze słyszę, że kompy w netach padają.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwsze słyszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Jutro przejrzę wiazke która idzie do przepływki. Jest ktoś z  kompem że Śląska najlepiej okolice Częstochowy co mi to przejrzyj?  Place jak za prezydenta. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie samochód został naprawiony. :D zmieniliśmy komputer na drugi i co się okazało że też nie działa. Brak odczytu z przepływki (barak zasilania)  kolega elektromechanik stwierdził że załatwi schemat i wszystko posprawdza. I tak okazało się że wiazka jest ok a problemem moze byc brak bezpiecznika(ktoś go kor.... wyjął)  zadowolony kolega włoży bezpiecznik ale auto nadal nie działało jak powinno. I tu po chwili szukania okazuje się że wiazka silnika łącząca się z wiazka auta która jest skręcana była luźna. Wystarczyła ja dokrecic. I tym sposobem po miesiącu szukania samochód sprawny. Będę omijać tego mechanika co wymieniał olej bo nie ma zielonego pojęcia co on robił z moim autem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej nie wiedzieć....

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...