Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kodi91

Vectra B, 2.0 Dti, 101 KM - nie spadają obroty, w trakcie jazdy lekko odcina.

Recommended Posts

Witam, mam problem ze swoją Vectrą 2.0 DTI, 101 KM, 2002 r. Auto dostałem od rodziny, stało 9 mies. nieużywane. Wcześniej wszystko było ok. Od razu dałem do mechanika, wymienił olej + filtry, filtr paliwa, wyczyścił egr (ponoć był strasznie zabrudzony). Nie wyeliminowało to jednak problemu z jazdą, a mianowicie: przy dodawaniu gazu auto trzyma na obrotach, obroty nie spadają wraz z puszczeniem gazu tylko utrzymują się jeszcze 2-3 sekundy i dopiero spadają. Dodatkowo czasami auto przerywa delikatnie z dostawą paliwa - np. na 3 biegu czasami nie chce wejść więcej niż 3 tys obrotów ale niezawsze. Na 4 biegu i 5 chodzi najlepiej. Najgorzej się rusza z miejsca przez te niespadające obroty - szarpie autem. Zauważyłem też, że czasami pali na 3 gary i wyskakuje check engine. Mechanik oczywiście powiedział, że nawet nie ma co sprawdzać i to na 100% pompa - ale nauczony doświadczeniem poprzedniej Vectry wiem, że łatwo tak powiedzieć a nie zawsze tak jest 

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://static.elektroda.pl/images/smiles/icon_smile.gif&key=ef198ea0380e56f7aac7868607e9bc6e471065184cd46c35afb3161d496c46f0" style="border:0px;vertical-align:middle;color:rgb(0,0,0);font-family:Lato, sans-serif;font-size:14px;font-style:normal;font-weight:normal;letter-spacing:normal;text-align:left;text-indent:0px;text-transform:none;white-space:normal;word-spacing:0px;background-color:rgb(255,255,255);" /> auto ma orginalny przebieg 260tys - przed postojem 9 mies jeździło i też były te problemy i też mówili, że pompa, a potem pompa była 2x podłączana pod komputer i 100% sprawna i mówili że to wina egr teraz egr wyczyszczony i dalej problem występuje . Mam pytanie czy może to być coś z kątem wtrysku (pali na 3 gary) lub problem z gazowaniem przez to, że w pompie również zebrał się spory brud? Auto po mroźnej nocy pali troszkę ciężej ale pali, jak nie ma mrozu to odpala na "strzała". Jeśli faktycznie to pompa to nie będę jej naprawiał...ale wydaję mi się, że to niekoniecznie musi być to i można to naprawić dużo taniej niż za 2 tys złotych. Szkoda mi tego auta...bo jeździ się świetnie jeśli jest sprawne. Dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź dobrze na komputerze bo mnie się wydaje że sterownik do naprawy.

Jaką masz pompe jedno wtykową czy dwu wtykową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie wiem ilu wtykowa jest pompa...widać to z zewnątrz? p.s. a naprawa sterownika to koszt ok. 300 zł?

E: Byłem na komputerze i nie pokazało uszkodzenia pompy tylko "błędny odczyt obrotów pompy" i dalej pokazuje zanieczyszczony egr mimo że mechanik czyscił. Sterownik wszystko ok. Co w takim wypadku na pomoc vectrze? Elektryk powiedział ze może to być wynikiem tego że auto tak długo stało nieużytkowane.

Edited by Kodi91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędny odczyt może też być jak czujnik obrotu wału daje złe impulsy do pompy i czujnik obrotu pompy wariuje.

Sam czujnik obrotu pompy idzie wymienić.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/IXXTQBu.jpg&key=afc1641b6f77e40adf1e6204c14ca5680ba9cd011f89312c17c78968a6b9cf26" class="ipsImage" alt="IXXTQBu.jpg" />

Please login or register to see this quote.

Tak widać z góry na pompe patrzysz i jak jest jedna wtyczka do sterownika z prawej strony  to jest jedno wtykowa a jak jest jeszcze z lewej strony to jest dwu wtykowa.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/vvAWyL4.jpg&key=65c2227eb8dc18b2d354c182f26a249cdec69fa84c8db9c90fd61e73f6eec91b" class="ipsImage" alt="vvAWyL4.jpg" />

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/5plqTKh.jpg&key=0fd58e3d2a580f8d4c0ed7db8e1ce55d6f97eafecb51c2ac40a9c428d902e5fd" class="ipsImage" alt="5plqTKh.jpg" />

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziadek wbij sobie w końcu do głowy, że w VB były tylko jednowtykowe ;-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma błędu "zanieczyszczony EGR" !!! Zapewne chodzi o p0400 a więc ogólny błąd układu podciśnienia - nie szukaj problemu TYLKO w EGR a w całym układzie podciśnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To mnie zawsze myli że w vectrach VB nie było dwu wtykowej, a w tym samym silniku w VC i w zafirach były montowane.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli najlepiej i tak rozebrać pompę i sprawdzić ten czujnik obrotu pompy + czujnik obrotu wału (wiem że to groszowa sprawa i nie można dawać zamiennika) i z egr chyba zaślepię na początek i jak dalej będzie wyskakiwał to sprawdzać cały układ podciśnienia? I pytanie jeszcze czy układ podciśnienia może mieć decydujący wpływ na te gazowanie, nieschodzące obroty itp. czy jednak upatrywać tego w tej pompie?

Edited by Kodi91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...