Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Kodi91

Vectra B, 2.0 Dti, 101 KM - nie spadają obroty, w trakcie jazdy lekko odcina.

Polecane posty

Witam, mam problem ze swoją Vectrą 2.0 DTI, 101 KM, 2002 r. Auto dostałem od rodziny, stało 9 mies. nieużywane. Wcześniej wszystko było ok. Od razu dałem do mechanika, wymienił olej + filtry, filtr paliwa, wyczyścił egr (ponoć był strasznie zabrudzony). Nie wyeliminowało to jednak problemu z jazdą, a mianowicie: przy dodawaniu gazu auto trzyma na obrotach, obroty nie spadają wraz z puszczeniem gazu tylko utrzymują się jeszcze 2-3 sekundy i dopiero spadają. Dodatkowo czasami auto przerywa delikatnie z dostawą paliwa - np. na 3 biegu czasami nie chce wejść więcej niż 3 tys obrotów ale niezawsze. Na 4 biegu i 5 chodzi najlepiej. Najgorzej się rusza z miejsca przez te niespadające obroty - szarpie autem. Zauważyłem też, że czasami pali na 3 gary i wyskakuje check engine. Mechanik oczywiście powiedział, że nawet nie ma co sprawdzać i to na 100% pompa - ale nauczony doświadczeniem poprzedniej Vectry wiem, że łatwo tak powiedzieć a nie zawsze tak jest 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://static.elektroda.pl/images/smiles/icon_smile.gif&key=ef198ea0380e56f7aac7868607e9bc6e471065184cd46c35afb3161d496c46f0" style="border:0px;vertical-align:middle;color:rgb(0,0,0);font-family:Lato, sans-serif;font-size:14px;font-style:normal;font-weight:normal;letter-spacing:normal;text-align:left;text-indent:0px;text-transform:none;white-space:normal;word-spacing:0px;background-color:rgb(255,255,255);" /> auto ma orginalny przebieg 260tys - przed postojem 9 mies jeździło i też były te problemy i też mówili, że pompa, a potem pompa była 2x podłączana pod komputer i 100% sprawna i mówili że to wina egr teraz egr wyczyszczony i dalej problem występuje . Mam pytanie czy może to być coś z kątem wtrysku (pali na 3 gary) lub problem z gazowaniem przez to, że w pompie również zebrał się spory brud? Auto po mroźnej nocy pali troszkę ciężej ale pali, jak nie ma mrozu to odpala na "strzała". Jeśli faktycznie to pompa to nie będę jej naprawiał...ale wydaję mi się, że to niekoniecznie musi być to i można to naprawić dużo taniej niż za 2 tys złotych. Szkoda mi tego auta...bo jeździ się świetnie jeśli jest sprawne. Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dobrze na komputerze bo mnie się wydaje że sterownik do naprawy.

Jaką masz pompe jedno wtykową czy dwu wtykową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem ilu wtykowa jest pompa...widać to z zewnątrz? p.s. a naprawa sterownika to koszt ok. 300 zł?

E: Byłem na komputerze i nie pokazało uszkodzenia pompy tylko "błędny odczyt obrotów pompy" i dalej pokazuje zanieczyszczony egr mimo że mechanik czyscił. Sterownik wszystko ok. Co w takim wypadku na pomoc vectrze? Elektryk powiedział ze może to być wynikiem tego że auto tak długo stało nieużytkowane.

Edytowano przez Kodi91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błędny odczyt może też być jak czujnik obrotu wału daje złe impulsy do pompy i czujnik obrotu pompy wariuje.

Sam czujnik obrotu pompy idzie wymienić.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/IXXTQBu.jpg&key=afc1641b6f77e40adf1e6204c14ca5680ba9cd011f89312c17c78968a6b9cf26" class="ipsImage" alt="IXXTQBu.jpg" />

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak widać z góry na pompe patrzysz i jak jest jedna wtyczka do sterownika z prawej strony  to jest jedno wtykowa a jak jest jeszcze z lewej strony to jest dwu wtykowa.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/vvAWyL4.jpg&key=65c2227eb8dc18b2d354c182f26a249cdec69fa84c8db9c90fd61e73f6eec91b" class="ipsImage" alt="vvAWyL4.jpg" />

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/5plqTKh.jpg&key=0fd58e3d2a580f8d4c0ed7db8e1ce55d6f97eafecb51c2ac40a9c428d902e5fd" class="ipsImage" alt="5plqTKh.jpg" />

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziadek wbij sobie w końcu do głowy, że w VB były tylko jednowtykowe ;-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma błędu "zanieczyszczony EGR" !!! Zapewne chodzi o p0400 a więc ogólny błąd układu podciśnienia - nie szukaj problemu TYLKO w EGR a w całym układzie podciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To mnie zawsze myli że w vectrach VB nie było dwu wtykowej, a w tym samym silniku w VC i w zafirach były montowane.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej i tak rozebrać pompę i sprawdzić ten czujnik obrotu pompy + czujnik obrotu wału (wiem że to groszowa sprawa i nie można dawać zamiennika) i z egr chyba zaślepię na początek i jak dalej będzie wyskakiwał to sprawdzać cały układ podciśnienia? I pytanie jeszcze czy układ podciśnienia może mieć decydujący wpływ na te gazowanie, nieschodzące obroty itp. czy jednak upatrywać tego w tej pompie?

Edytowano przez Kodi91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...