Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

johny11palcow1

1.9 dth spadek mocy powyżej 3000rpm

Polecane posty

Witam, mam problem z moim Signum 1.9 cdti 150km 2004rok. Otóż po zakupie i pojezdzeniu przez jakiś czas stwierdziłem że mój nowy zakup ma podejrzanie mało mocy w porównaniu do mojego poprzedniego auta ZA 2.2 DTR co wydawało sie dziwne bowiem moment jak i ilość km powinna sprawiać ze auto powinno latać w porównaniu z tym silnikiem który miałem. Pojechałem na hamownie i wynik który uzyskałem powalił mnie na kolana, 113km i niecałe 300Nm, masakra! Po wgraniu zczipowanej mapy udało się uzyskać zaledwie parę km więcej i kilka Niutonow. Na wykresie ewidentnie widać znaczny spadek mocy auta powyżej 3000rpm, co może być tego przyczyną? :(

Pan zajmujący się tuningiem mojego auta obstawia w pierwszej kolejności uszkodzony kolektor ssący w którym wyrwania jest listwa a klapki latają luźno jak chcą, uszczelniony jest tylko od góry silikonem wysokotemperaturowym! W dalszej kolejności obstawia niedrozny dpf który zresztą jest wyłączony elektronicznie, nie wiem tylko co jest w nim w środku ponieważ przez długość jego obudowy widać jedynie nieelegancka sznyte co świadczy ze było przy nim dlubane, egr i o ile mi wiadomo i o ile udało mi się sprawdzić za pomocą opcoma odczyt zmiennych wartości tego podzespolu jest sprawny i działa i ani razu od kiedy mam samochód nie włączył się tryb serwisowy. Turbina nadąża z doladowaniem wobec zadanego doładowania, To również moje amatorskie dane zczytane z opcoma. Proszę o pomoc i Wasze teorie na temat dotyczącego mnie przypadku. 

Dodam ze auto stoi w warsztacie tam gdzie byłem na hamowni i z tego co ustalalem z mechanikiem, przyczyny zaniku mocy rozpocznie poszukiwać od wspomnianego kolektora, w następnej kolejności ma być sprawdzana zawartość obudowy filtra dpf. Czy macie jeszcze jakieś inne pomysły gdzie mógł podpiąć sie mój moment i km? Niestety nie mam wykresów z hamowni żebym mógł cos wstawić tak więc tylko teoretyka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie że mechanik dobrze prawi.też tak mialem przed zaslepieniem kolektora,nie byłem na hamowni ale samochód tak samo sie zachowywał(jakby miał 100koni)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza słuszna, przyczyną był zasilikonowany kolektor w pozycji klap zamkniętych! Po usunięciu klap oraz wstawieniu zaślepeki wyłączeniu egra, móc urosła do 180km 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...