Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

johny11palcow1

1.9 dth spadek mocy powyżej 3000rpm

Recommended Posts

Witam, mam problem z moim Signum 1.9 cdti 150km 2004rok. Otóż po zakupie i pojezdzeniu przez jakiś czas stwierdziłem że mój nowy zakup ma podejrzanie mało mocy w porównaniu do mojego poprzedniego auta ZA 2.2 DTR co wydawało sie dziwne bowiem moment jak i ilość km powinna sprawiać ze auto powinno latać w porównaniu z tym silnikiem który miałem. Pojechałem na hamownie i wynik który uzyskałem powalił mnie na kolana, 113km i niecałe 300Nm, masakra! Po wgraniu zczipowanej mapy udało się uzyskać zaledwie parę km więcej i kilka Niutonow. Na wykresie ewidentnie widać znaczny spadek mocy auta powyżej 3000rpm, co może być tego przyczyną? :(

Pan zajmujący się tuningiem mojego auta obstawia w pierwszej kolejności uszkodzony kolektor ssący w którym wyrwania jest listwa a klapki latają luźno jak chcą, uszczelniony jest tylko od góry silikonem wysokotemperaturowym! W dalszej kolejności obstawia niedrozny dpf który zresztą jest wyłączony elektronicznie, nie wiem tylko co jest w nim w środku ponieważ przez długość jego obudowy widać jedynie nieelegancka sznyte co świadczy ze było przy nim dlubane, egr i o ile mi wiadomo i o ile udało mi się sprawdzić za pomocą opcoma odczyt zmiennych wartości tego podzespolu jest sprawny i działa i ani razu od kiedy mam samochód nie włączył się tryb serwisowy. Turbina nadąża z doladowaniem wobec zadanego doładowania, To również moje amatorskie dane zczytane z opcoma. Proszę o pomoc i Wasze teorie na temat dotyczącego mnie przypadku. 

Dodam ze auto stoi w warsztacie tam gdzie byłem na hamowni i z tego co ustalalem z mechanikiem, przyczyny zaniku mocy rozpocznie poszukiwać od wspomnianego kolektora, w następnej kolejności ma być sprawdzana zawartość obudowy filtra dpf. Czy macie jeszcze jakieś inne pomysły gdzie mógł podpiąć sie mój moment i km? Niestety nie mam wykresów z hamowni żebym mógł cos wstawić tak więc tylko teoretyka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie że mechanik dobrze prawi.też tak mialem przed zaslepieniem kolektora,nie byłem na hamowni ale samochód tak samo sie zachowywał(jakby miał 100koni)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnoza słuszna, przyczyną był zasilikonowany kolektor w pozycji klap zamkniętych! Po usunięciu klap oraz wstawieniu zaślepeki wyłączeniu egra, móc urosła do 180km 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...