Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jumponion

Gotujący się płyn chłodniczy

Recommended Posts

Witam. Mam pewien problem. Posiadam vectre b 1.8 16v +gaz z 1998r wersja ze starszym silnikiem (nie pamiętam nazwy)

W ostatnim czasie wymieniłem rozrząd + pompe wody, ponieważ ubywało mi płynu chłodniczego spod starej pompy. Po przejechaniu ok. 2000 km od wymiany, zauważyłem że troszeczkę płynu prawdopodobnie ubyło, ponieważ w zbiorniku wyrównawczym jest ok. 2cm niżej niż był po zalaniu. 

A teraz do rzeczy. Silnik podczas gdy złapie temperaturę 90stopni i dłuższy czas stoję np. na światłach, bądź w korku na mieście - to płyn się gotuję ... Słychać bulgotanie ze zbiornika płynu chłodniczego. Dodam jeszcze, że wymieniłem korek na nowy , niestety nic nie pomogło. Dzieje się to bez względu na to czy jest -20, czy +20 stopni na zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat i wentylator chłodnicy, te dwie rzeczy do sprawdzenia na początek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentylator sprawdzałem, jest ok, z tym że załącza się jak temp zbliża się do ok 100stopni. 

Ten wskaźnik temp. w samochodzie chyba oszukuję, gdyż normalna temp. jaką wskazuję po nagrzaniu silnika to 80stopni. Przy 90ciu juz zaczyna gotować się płyn.

Podczas jazdy nie wzrośnie ponad 80stopni.

Termostat w jaki sposób mógłbym sprawdzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat przewaznie jak pada to jest otwarty i masz kolego caly czas duzy obieg...czyli na chlodnice ale wtedy jest problem z osiagnieciem temp. U Ciebie jest odwrotnie moze jest zamknięty, musisz zobaczyć na wężach do chlodnicy czy ciepłe czy zimne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy chłodnica jest ciepła. Dobrze byłoby porównać odczyt temperatury na desce z komputerem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłodnica tak jak i węże dosyć szybko robią się ciepłe. 

Aktualnie nie mam możliwości podpięcia samochodu pod komp. Czy mam jakąkolwiek możliwość sprawdzenia co może być przyczyną ? Może ten termostat ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli węże i chłodnica są gorące to znaczy że termostat się otwiera. Moim zdaniem wcale nie gotuje ci się płyn a temperatura idzie w górę przez to że nie załącza się 1 bieg wentylatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zapominajmy o szczegółach. Miałem tak samo kiedyś w seacie, mechanik skupił się na silniku, termostacie itd a to tylko uszczelka od korka zbiornika z płynem chlodzacym. Sprawdź to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież korek wymieniony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem nadal nie rozwiązany :/ Mechanik sprawdzał samochód i twierdzi że wszystko jest dobrze, ale to chore żeby płyn gotował się w zbiorniku i "bulgotał" podczas postoju na światłach ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podlacze się do tematu. Parę dni temu wywaliło mi wodę ze zbiorniczka. Wymieniłem termostat ale teraz wąż od chłodnicy robi się mega gorący i twardy jakby zaraz miał wybuchnąć.  Jak odkręce korek na zimnym silniku i odpalę auto to wali ze zbiorniczka spalinami. Pomoże ktoś?

Edited by Vectra b 99 sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli tak jest to książkowy przykład uszczelki pod głowicą

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duży koszt? Silnik ecotech. Jak odpalę auto to po kilku kilometrach ubywa płynu w zbiorniczku, wąż od termostatu wygląda jakby miał wybuchnąć. Jak odkręce powoli korek od zbiorniczka to płyn wraca spowrotem do swojego stanu jak przed odpaleniem. Sprawdzałem też stan oleju. Niby jest ciągle tyle samo ale zaczyna wyglądać jak kaszka.

Edited by Vectra b 99 sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej tak nie jeździj. Koszt może być bardzo różny. Musisz dowiadywać się w swojej okolicy

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj rano podjechałem na stację diagnostyczna i za pomocą testera sprawdzili mi szczelność uszczelki i niestety sprawdził się czarny scenariusz. Padła uszczelka. Teraz tylko niewiadomo co jeszcze będzie do wymiany skoro płyn dostał się do oleju. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do wymiany olej,płyn,uszczelka pod głowicą ,uszczelka kolektora ssącego najbardziej optymistycznym scenariuszu :) Zrobisz to sam jeśli masz trochę zdolności manualnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...