Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jumponion

Gotujący się płyn chłodniczy

Polecane posty

Witam. Mam pewien problem. Posiadam vectre b 1.8 16v +gaz z 1998r wersja ze starszym silnikiem (nie pamiętam nazwy)

W ostatnim czasie wymieniłem rozrząd + pompe wody, ponieważ ubywało mi płynu chłodniczego spod starej pompy. Po przejechaniu ok. 2000 km od wymiany, zauważyłem że troszeczkę płynu prawdopodobnie ubyło, ponieważ w zbiorniku wyrównawczym jest ok. 2cm niżej niż był po zalaniu. 

A teraz do rzeczy. Silnik podczas gdy złapie temperaturę 90stopni i dłuższy czas stoję np. na światłach, bądź w korku na mieście - to płyn się gotuję ... Słychać bulgotanie ze zbiornika płynu chłodniczego. Dodam jeszcze, że wymieniłem korek na nowy , niestety nic nie pomogło. Dzieje się to bez względu na to czy jest -20, czy +20 stopni na zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat i wentylator chłodnicy, te dwie rzeczy do sprawdzenia na początek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wentylator sprawdzałem, jest ok, z tym że załącza się jak temp zbliża się do ok 100stopni. 

Ten wskaźnik temp. w samochodzie chyba oszukuję, gdyż normalna temp. jaką wskazuję po nagrzaniu silnika to 80stopni. Przy 90ciu juz zaczyna gotować się płyn.

Podczas jazdy nie wzrośnie ponad 80stopni.

Termostat w jaki sposób mógłbym sprawdzić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat przewaznie jak pada to jest otwarty i masz kolego caly czas duzy obieg...czyli na chlodnice ale wtedy jest problem z osiagnieciem temp. U Ciebie jest odwrotnie moze jest zamknięty, musisz zobaczyć na wężach do chlodnicy czy ciepłe czy zimne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Węże są ciepłe, co więc zrobić w tej sytuacji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy chłodnica jest ciepła. Dobrze byłoby porównać odczyt temperatury na desce z komputerem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica tak jak i węże dosyć szybko robią się ciepłe. 

Aktualnie nie mam możliwości podpięcia samochodu pod komp. Czy mam jakąkolwiek możliwość sprawdzenia co może być przyczyną ? Może ten termostat ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli węże i chłodnica są gorące to znaczy że termostat się otwiera. Moim zdaniem wcale nie gotuje ci się płyn a temperatura idzie w górę przez to że nie załącza się 1 bieg wentylatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy o szczegółach. Miałem tak samo kiedyś w seacie, mechanik skupił się na silniku, termostacie itd a to tylko uszczelka od korka zbiornika z płynem chlodzacym. Sprawdź to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież korek wymieniony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem nadal nie rozwiązany :/ Mechanik sprawdzał samochód i twierdzi że wszystko jest dobrze, ale to chore żeby płyn gotował się w zbiorniku i "bulgotał" podczas postoju na światłach ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podlacze się do tematu. Parę dni temu wywaliło mi wodę ze zbiorniczka. Wymieniłem termostat ale teraz wąż od chłodnicy robi się mega gorący i twardy jakby zaraz miał wybuchnąć.  Jak odkręce korek na zimnym silniku i odpalę auto to wali ze zbiorniczka spalinami. Pomoże ktoś?

Edytowano przez Vectra b 99 sedan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak jest to książkowy przykład uszczelki pod głowicą

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duży koszt? Silnik ecotech. Jak odpalę auto to po kilku kilometrach ubywa płynu w zbiorniczku, wąż od termostatu wygląda jakby miał wybuchnąć. Jak odkręce powoli korek od zbiorniczka to płyn wraca spowrotem do swojego stanu jak przed odpaleniem. Sprawdzałem też stan oleju. Niby jest ciągle tyle samo ale zaczyna wyglądać jak kaszka.

Edytowano przez Vectra b 99 sedan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej tak nie jeździj. Koszt może być bardzo różny. Musisz dowiadywać się w swojej okolicy

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj rano podjechałem na stację diagnostyczna i za pomocą testera sprawdzili mi szczelność uszczelki i niestety sprawdził się czarny scenariusz. Padła uszczelka. Teraz tylko niewiadomo co jeszcze będzie do wymiany skoro płyn dostał się do oleju. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany olej,płyn,uszczelka pod głowicą ,uszczelka kolektora ssącego najbardziej optymistycznym scenariuszu :) Zrobisz to sam jeśli masz trochę zdolności manualnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×