Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Adam84

Sprawdzenie działania egr siłownik klap zawirowan i ciegna turbiny oraz ręczne wywołanie kodów usterek

Recommended Posts

Witam jestem tu nowy więc wybaczcie że zakładam temat. 

Mam Vectra b 2.0 Di 16v dtl mam pytanie odnośnie siłownika klap zawirowań miałem go uszkodzonego (membranę) zregenerowalem  sobie sam zrobiłem nową membranę z rękawiczki. Niby działa tylko zastanawia mnie czy po przygotowaniu na Maxa powinien zaciągnąć na chwilę i puścić? 

Ciegno turbiny powinno zaciągać zaraz po odpaleniu silnika i potem tylko delikatnie po dodaniu gazu? 

Sprawdzałem też egr jest sprawny ale działa z opóźnieniem jak przygazuje na max 5000 obrotów i puszczę to dopiero wtedy zaciągnięcia i puści. Węże są ok vacum też korektor rozebralem częściej klapy itp ale czek nadal się zapala. 

Po zapaleniu max 4000obr 

PS. Jak wywołać w oplu kody błędu na desce w każdym modelu mostek na pin 5i6? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam dzisiaj rano jeszcze sprawdzałem czy elektro zaworów nie pomyliłem i co się okazało - mam 3 takie same z końcówką 022 a jeden z nich powinien mieć końcówkę 200 od klap wirowych. Dziwne bo jeżdżę już tak 6 lat i dawniej chek się nie palił. Jak na złość Obd2 które mam nie chce się połączyć z silnikiem a na mostek ręczne wywołanie na konsoli raczej w dieslu nie idzie bo brak pinu 6 w gnieździe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegazówki na biegu jałowym nic Ci nie podpowiedzą - te elementy pracują w zależności od wielu czynników podczas obciązenia silnika.

Kody błędów odczytasz w dieslu tylko kompem.

Z tego co pamiętam z forum wiele osób miało elektrozawory wszystkie takie same.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Byłem na kompie były błędy nieaktywne od pompy prędkość napięcie itp mówił że pewnie od opalania na plaka po czyszczeniu kolektora jedyne od czego są tu ood czujnika stopu i czujnika temp oleju bo mam kabel urwany  od niego i nie wiem gdzie z wiązki  on wychodzi bo go  wogole nie ma a od stopu to zapewne od czujnika bo mam zamiennik i musze gasic go na hamulcu żeby kontrolki i silnik zgasł na oryginalnym jak kupiłem że szrotu gasilem go normalnie 

Błędy P0195, PO703 i od poduszki kierowcy sprzatalas kiedyś auto i się zapaliła kontrolka i nie idzie skasować sprawdzalem kostki i niby ok. 

A co do elektrozaworow ciekawi mnie dla czego mam 3 takie same przecież różni się ten z końcówką 200 od tych z 022 więc do Czegoś to jest. Tylko nie wiem jakie znaczenie dokładnie ma to na pracę silnika 

Edited by Adam84

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0195 "Czujnik temp. oleju silnika - usterka"
Podłącz ten przewód bo ten czujnik działa na kąt wtrysku i nie wiadomo czy on coś nie broi.
P0703 "Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca - usterka"
To jak piszesz coś z tym przełoncznikiem hamulca.
Który błąd ?.
B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
Tu lubi uszkodzić się taśma poduszki w kierownicy zawsze możesz wstawić opornik od 2 do 3.2 ohma lub wymienić taśme.

Please login or register to see this quote.

Cięgło zaciąga się na maxa nie powinno dać się odciągnąć lekko tylko z dużym oporem, ale to zależy od stanu i wydajności pompy wakum czyli minimum na zapalonym silniku -0.7 bar ale powinno ono szybko wstawać a nie po 2 min bo by świadczyło o małej wydajności pompy wakum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nagram filmik jak te ciegna działają i podam link a co do poduszek nie zapisałem błędu potem sprawdzę bo moje Obd2 co mam tylko z poduszkami się łączy. A co do tego czujnika oleju ma ktoś możliwość nagrania z jakiej wiązki on idzie do niego? 

Co do stopu to po prostu muszę mieć oryginalny czujnik chyba że jest ten błąd też powiązany z obrotomierz i predkosciomierz bo nieraz mi nie chodzą oba na raz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popraw masy pod maską po prawej stronie patrząc na silnik, sprawdź też czy dobrze jest dociśnięty licznik do gniazda może ma luzy.

Czujnik temperatury oleju idzie do ecu na pin jest opisany na foto należy pomierzyć którego brakuje.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/e4oM34g.jpg&key=5b4dc3ab7ad77914588d87be1e7705477e0e04b71241c1c2108386f1b72b91a4" />

3Wj4OJL.jpg

Powinieneś to ogarnąć. Kabelki idą razem do ecu więc idź po drugim nie urwanym kabelku i dojdziesz do drugiego.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja mam 2 wyrwane i nie widać z jakiej wiązki idzie musiałem na coś najechac i mi pociaglo razem z kostkom 

Popatrzę i dam znać jeszczete poduszki ogarnę wyskoczyło mi to 

PS. Widzę teraz że czujnik temp wody jest na tej samej wiazce co olejowy więc w tej wiazce będę szukał kolejność kabli w czujniku ma znaczenie bo kostki nie mam i nie wiem jak było? 

Please login or register to see this attachment.

Edited by Adam84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osłony silnika jak wnioskuję również nie masz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz w tabelce podane jeden jest masa a drugim idzie napięcie ale do  czujnika to obojętne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam prośbę nie cytuj mojego całego postu a jak już musisz to potrzebny fragment.

Kod 31

31 - brak sygnału prędkości obrotowej wału typowy błąd z omegi, może ten twój fejs źle odczytuje.

Obadaj czujnik obrotu wału stąd masz problem z mocą może wtyk nie kontaktuje lub sam czujnik po nagrzaniu ma problem.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie od czasu kupna nie było 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujnik położenia wału kiedyś wymieniłem na uzywke bo mi padł nie był taki sam jak tamten różnił się mocowaniem i długością kabla ale po wymianie smigal normalnie teraz spadku mocy już nie mam tylko ten chek wyskakuje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli czujnik nie był orginalny i może ???

Weż normalnym fejsem to sprawdź.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziś byłem i tam miałem aktywne po zapaleniu się cheka tylko te co podałem a od poduszek nie zapisałem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czy jak odebrałem rurki od wtryskow to są tam do wymiany jakieś uszczelki bo mi kapie z 2 wtryskow po srubie niby ściągnąłem je bardziej i teraz slabiej kapie.2 czy wezyki przelewowe normalnie wymienię bez wyciągania wtryskiwaczy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to trzeba zakupić i założyc - to jednak ważny element w tym aucie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak.

Ale jak je wyciągniesz to sprawdź czy coś nie zostało przy trawersach tam w środku bo nie dociśniesz nowego wężyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok a czy przez to może mi więcej palić niby nie kapie mocno i rano odpala na strzała ale wydaję mi się że teraz po czyszczeniu kolektora dużo wiecej pali za 50 zl zalalem bo migala mi kontrolka i po 100 km znowu miga. obroty ok rownio chodzi ok 800 na biegu jalowym nie zamula silnik nie dusi się 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No o tyle co wykapie bo tam pompa ciśnie paliwo pod dużym ciśnieniem gdzieś 180bar.

Nie wiem jak to mierzysz te spalanie najlepiej zalej do pełna przejedź jakąś trase zatankuj do pełna i wylicz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapaliła się rezerwa to od razu za 50 zł zalalem i po.100 km znowu mi rezerwa sie zapalila. Więc to mnie zdziwiło mozliwe ze to co wykapie plus komputer dopiero ustawia dawkę na nowo po czyszczeniu kolektora sprawdzam wszystko usunę wycieki zrobię czujnik temp oleju i wtedy zobaczę dzieki za rady pozdrawiam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...