Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Adam84

Sprawdzenie działania egr siłownik klap zawirowan i ciegna turbiny oraz ręczne wywołanie kodów usterek

Polecane posty

Witam jestem tu nowy więc wybaczcie że zakładam temat. 

Mam Vectra b 2.0 Di 16v dtl mam pytanie odnośnie siłownika klap zawirowań miałem go uszkodzonego (membranę) zregenerowalem  sobie sam zrobiłem nową membranę z rękawiczki. Niby działa tylko zastanawia mnie czy po przygotowaniu na Maxa powinien zaciągnąć na chwilę i puścić? 

Ciegno turbiny powinno zaciągać zaraz po odpaleniu silnika i potem tylko delikatnie po dodaniu gazu? 

Sprawdzałem też egr jest sprawny ale działa z opóźnieniem jak przygazuje na max 5000 obrotów i puszczę to dopiero wtedy zaciągnięcia i puści. Węże są ok vacum też korektor rozebralem częściej klapy itp ale czek nadal się zapala. 

Po zapaleniu max 4000obr 

PS. Jak wywołać w oplu kody błędu na desce w każdym modelu mostek na pin 5i6? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj rano jeszcze sprawdzałem czy elektro zaworów nie pomyliłem i co się okazało - mam 3 takie same z końcówką 022 a jeden z nich powinien mieć końcówkę 200 od klap wirowych. Dziwne bo jeżdżę już tak 6 lat i dawniej chek się nie palił. Jak na złość Obd2 które mam nie chce się połączyć z silnikiem a na mostek ręczne wywołanie na konsoli raczej w dieslu nie idzie bo brak pinu 6 w gnieździe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przegazówki na biegu jałowym nic Ci nie podpowiedzą - te elementy pracują w zależności od wielu czynników podczas obciązenia silnika.

Kody błędów odczytasz w dieslu tylko kompem.

Z tego co pamiętam z forum wiele osób miało elektrozawory wszystkie takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Byłem na kompie były błędy nieaktywne od pompy prędkość napięcie itp mówił że pewnie od opalania na plaka po czyszczeniu kolektora jedyne od czego są tu ood czujnika stopu i czujnika temp oleju bo mam kabel urwany  od niego i nie wiem gdzie z wiązki  on wychodzi bo go  wogole nie ma a od stopu to zapewne od czujnika bo mam zamiennik i musze gasic go na hamulcu żeby kontrolki i silnik zgasł na oryginalnym jak kupiłem że szrotu gasilem go normalnie 

Błędy P0195, PO703 i od poduszki kierowcy sprzatalas kiedyś auto i się zapaliła kontrolka i nie idzie skasować sprawdzalem kostki i niby ok. 

A co do elektrozaworow ciekawi mnie dla czego mam 3 takie same przecież różni się ten z końcówką 200 od tych z 022 więc do Czegoś to jest. Tylko nie wiem jakie znaczenie dokładnie ma to na pracę silnika 

Edytowano przez Adam84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

P0195 "Czujnik temp. oleju silnika - usterka"
Podłącz ten przewód bo ten czujnik działa na kąt wtrysku i nie wiadomo czy on coś nie broi.
P0703 "Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca - usterka"
To jak piszesz coś z tym przełoncznikiem hamulca.
Który błąd ?.
B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
Tu lubi uszkodzić się taśma poduszki w kierownicy zawsze możesz wstawić opornik od 2 do 3.2 ohma lub wymienić taśme.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cięgło zaciąga się na maxa nie powinno dać się odciągnąć lekko tylko z dużym oporem, ale to zależy od stanu i wydajności pompy wakum czyli minimum na zapalonym silniku -0.7 bar ale powinno ono szybko wstawać a nie po 2 min bo by świadczyło o małej wydajności pompy wakum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nagram filmik jak te ciegna działają i podam link a co do poduszek nie zapisałem błędu potem sprawdzę bo moje Obd2 co mam tylko z poduszkami się łączy. A co do tego czujnika oleju ma ktoś możliwość nagrania z jakiej wiązki on idzie do niego? 

Co do stopu to po prostu muszę mieć oryginalny czujnik chyba że jest ten błąd też powiązany z obrotomierz i predkosciomierz bo nieraz mi nie chodzą oba na raz? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Popraw masy pod maską po prawej stronie patrząc na silnik, sprawdź też czy dobrze jest dociśnięty licznik do gniazda może ma luzy.

Czujnik temperatury oleju idzie do ecu na pin jest opisany na foto należy pomierzyć którego brakuje.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/e4oM34g.jpg&key=5b4dc3ab7ad77914588d87be1e7705477e0e04b71241c1c2108386f1b72b91a4" />

3Wj4OJL.jpg

Powinieneś to ogarnąć. Kabelki idą razem do ecu więc idź po drugim nie urwanym kabelku i dojdziesz do drugiego.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja mam 2 wyrwane i nie widać z jakiej wiązki idzie musiałem na coś najechac i mi pociaglo razem z kostkom 

Popatrzę i dam znać jeszczete poduszki ogarnę wyskoczyło mi to 

PS. Widzę teraz że czujnik temp wody jest na tej samej wiazce co olejowy więc w tej wiazce będę szukał kolejność kabli w czujniku ma znaczenie bo kostki nie mam i nie wiem jak było? 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Adam84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osłony silnika jak wnioskuję również nie masz....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz w tabelce podane jeden jest masa a drugim idzie napięcie ale do  czujnika to obojętne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam prośbę nie cytuj mojego całego postu a jak już musisz to potrzebny fragment.

Kod 31

31 - brak sygnału prędkości obrotowej wału typowy błąd z omegi, może ten twój fejs źle odczytuje.

Obadaj czujnik obrotu wału stąd masz problem z mocą może wtyk nie kontaktuje lub sam czujnik po nagrzaniu ma problem.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie od czasu kupna nie było 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czujnik położenia wału kiedyś wymieniłem na uzywke bo mi padł nie był taki sam jak tamten różnił się mocowaniem i długością kabla ale po wymianie smigal normalnie teraz spadku mocy już nie mam tylko ten chek wyskakuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli czujnik nie był orginalny i może ???

Weż normalnym fejsem to sprawdź.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziś byłem i tam miałem aktywne po zapaleniu się cheka tylko te co podałem a od poduszek nie zapisałem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam czy jak odebrałem rurki od wtryskow to są tam do wymiany jakieś uszczelki bo mi kapie z 2 wtryskow po srubie niby ściągnąłem je bardziej i teraz slabiej kapie.2 czy wezyki przelewowe normalnie wymienię bez wyciągania wtryskiwaczy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to trzeba zakupić i założyc - to jednak ważny element w tym aucie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak.

Ale jak je wyciągniesz to sprawdź czy coś nie zostało przy trawersach tam w środku bo nie dociśniesz nowego wężyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok a czy przez to może mi więcej palić niby nie kapie mocno i rano odpala na strzała ale wydaję mi się że teraz po czyszczeniu kolektora dużo wiecej pali za 50 zl zalalem bo migala mi kontrolka i po 100 km znowu miga. obroty ok rownio chodzi ok 800 na biegu jalowym nie zamula silnik nie dusi się 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No o tyle co wykapie bo tam pompa ciśnie paliwo pod dużym ciśnieniem gdzieś 180bar.

Nie wiem jak to mierzysz te spalanie najlepiej zalej do pełna przejedź jakąś trase zatankuj do pełna i wylicz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zapaliła się rezerwa to od razu za 50 zł zalalem i po.100 km znowu mi rezerwa sie zapalila. Więc to mnie zdziwiło mozliwe ze to co wykapie plus komputer dopiero ustawia dawkę na nowo po czyszczeniu kolektora sprawdzam wszystko usunę wycieki zrobię czujnik temp oleju i wtedy zobaczę dzieki za rady pozdrawiam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...