Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
trabt

Kontrolka ciśnienia oleju, ubywający płyn chłodniczy. [Z18XE]

Recommended Posts

Witam!

Od jakiegoś czasu po przejechaniu dłuższego dystansu (powyżej 50km) zapala się kontrolka ciśnienia oleju silnikowego.
Problem występuje głównie przy większych prędkościach. Kiedy jeżdżę w mieście, krótkie dystanse, niskie prędkości, kontrolka się nie zapala.
Na bagnecie na zimnym silniki oleju jest ponad połowę miarki.

Problemowi towarzyszy ubywający płyn chłodniczy w dość szybkim tempie. Tutaj nie ma większego znaczenia pokonywany dystans i rozwijane prędkości.
Co kilka dni zapala się kontrolka zbyt małej ilości płynu chłodniczego, a na zbiorniczku wyrównawczym, płyn spada zawsze do jednego poziomu.

Co obstawiacie?

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od tego zeby sprawdzic gdzie ten plyn Tobie kapie, to moze byc tylko pekniety waz lub np. chlodnica do wymiany (wiekszy wydatek). Poloz karton pod auto i po kilku h postoju zlokalizuj z ktorej strony ten plyn kapie lub jedz od razu na podnosnik/kanał i szukaj. To jedyne rozwiazanie.

Co do cisnienia oleju to albo masz uszkodzony czujnik cisnienia lub przetarty kabelek (najlepsza opcja) lub do wymiany pompe oleju. Musisz zmierzyc jakie masz cisnienie faktyczne, wiedziec jakie ma byc i bedziesz wiedzial czy to pompa. Zbyt niskie cisnienie moze doprowadzic do zatarcia silnika. W aucie sa dwie kontrolki, zolta od poziomu oleju, czerwona od cisnienia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za przyczynę może odpowiadać

1.Uszczelka pod głowicą  ,sprawdź czy nie jest brudny zbiorniczek płynu

2.Pompa

3.Dziurawy wężyk

4.Chłodnica

Najczęstszą przyczyną jest uszczelka ,również miałem z tym problem w innym aucie mieszało olej z płynem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi. Dziś przeprowadzę test z kartonem. Jeśli nic się nie pojawi, oddam auto do mechanika.
Pod korkiem nie ma niepokojących śladów oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko pamietaj zagrzej silnik, powodzenia napisz co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie!

Karton nie był potrzebny, zwróciłem uwagę na miejsce gdzie najczęściej parkuję swój samochód w pracy.
Zauważyłem plamy na asfalcie. Auto odwiedzi mechanika w najbliższym czasie.

Co do leju jak się okazuje jest to żółta kontrolka, która jak ktoś mnie uświadomił świadczy o zbyt niskim poziomie oleju a nie jego ciśnieniu.
Na bagnecie olej jest, więc na chybił trafił wymienię czujnik poziomu oleju.
Czy jesteście w tanie powiedzieć mi mniej więcej gdzie on się znajduje? czy pod maską, czy od spodu auta?

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...