Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
trabt

Kontrolka ciśnienia oleju, ubywający płyn chłodniczy. [Z18XE]

Polecane posty

Witam!

Od jakiegoś czasu po przejechaniu dłuższego dystansu (powyżej 50km) zapala się kontrolka ciśnienia oleju silnikowego.
Problem występuje głównie przy większych prędkościach. Kiedy jeżdżę w mieście, krótkie dystanse, niskie prędkości, kontrolka się nie zapala.
Na bagnecie na zimnym silniki oleju jest ponad połowę miarki.

Problemowi towarzyszy ubywający płyn chłodniczy w dość szybkim tempie. Tutaj nie ma większego znaczenia pokonywany dystans i rozwijane prędkości.
Co kilka dni zapala się kontrolka zbyt małej ilości płynu chłodniczego, a na zbiorniczku wyrównawczym, płyn spada zawsze do jednego poziomu.

Co obstawiacie?

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego zeby sprawdzic gdzie ten plyn Tobie kapie, to moze byc tylko pekniety waz lub np. chlodnica do wymiany (wiekszy wydatek). Poloz karton pod auto i po kilku h postoju zlokalizuj z ktorej strony ten plyn kapie lub jedz od razu na podnosnik/kanał i szukaj. To jedyne rozwiazanie.

Co do cisnienia oleju to albo masz uszkodzony czujnik cisnienia lub przetarty kabelek (najlepsza opcja) lub do wymiany pompe oleju. Musisz zmierzyc jakie masz cisnienie faktyczne, wiedziec jakie ma byc i bedziesz wiedzial czy to pompa. Zbyt niskie cisnienie moze doprowadzic do zatarcia silnika. W aucie sa dwie kontrolki, zolta od poziomu oleju, czerwona od cisnienia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za przyczynę może odpowiadać

1.Uszczelka pod głowicą  ,sprawdź czy nie jest brudny zbiorniczek płynu

2.Pompa

3.Dziurawy wężyk

4.Chłodnica

Najczęstszą przyczyną jest uszczelka ,również miałem z tym problem w innym aucie mieszało olej z płynem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Dziś przeprowadzę test z kartonem. Jeśli nic się nie pojawi, oddam auto do mechanika.
Pod korkiem nie ma niepokojących śladów oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamietaj zagrzej silnik, powodzenia napisz co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Karton nie był potrzebny, zwróciłem uwagę na miejsce gdzie najczęściej parkuję swój samochód w pracy.
Zauważyłem plamy na asfalcie. Auto odwiedzi mechanika w najbliższym czasie.

Co do leju jak się okazuje jest to żółta kontrolka, która jak ktoś mnie uświadomił świadczy o zbyt niskim poziomie oleju a nie jego ciśnieniu.
Na bagnecie olej jest, więc na chybił trafił wymienię czujnik poziomu oleju.
Czy jesteście w tanie powiedzieć mi mniej więcej gdzie on się znajduje? czy pod maską, czy od spodu auta?

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...