Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maximus925

Szarpanie falujące obroty po założeniu lpg

Recommended Posts

Witam
Vctra c x18xer 2008r
LPG firmy LPG TECH
Wszystko zaczęło się po wymianie czujnika temperatury, rozrządu i założeniu LPG dodatkowo wymieniłem świece, cewkę.
po dwóch tygodniach samochód zaczął szarpać na zimnym przy ruszaniu takie bardzo szybkie małe szarpnięcia.
potem zaczęły być problemy ze zwiększonymi obrotami na  zimnym dochodziły przez kilka sekund do 1200 obr/m po czym wracały do prawidłowych.
przy ruszaniu potrafił się tak zamulić że w miejscu stał i prawie gasł.
Wszystko działo się na zimnym po zagrzaniu problem z ruszaniem ustępował szarpanie było zauważalnie mniejsze.
czyszczenie przepustnicy znacznie zmniejszyło problemy z ruszaniem, szarpanie zostało.
Przy odpalaniu na zimnym słychać takie kliknięcie jak by od klapki przepustnicy

Myśląc że to może być problem odmy brudzącej przepustnicę pozbyłem się jej w postaci luźnego węża i zaślepienia powrotu do przepustnicy
Niestety olej zaczął z pod korka wyłazić bo ten wąż się zagiął. Wąż wyprostowałem korek wymieniłem ale uszczelka od klawiatury zaczęła przepuszczać. uszczelka już wymieniona

Latem problem był znacznie zmniejszony dopiero jak temperatura spada to objawy się nasilają.

Zakładałem starą cewkę
Ostatnio wymieniłem świece- bez zmian
Wymieniłem przepływomierz, wymazałem ecu- problem przy ruszaniu niemal zniknął
Zaznaczę że nigdy nie ma żadnych błędów w sterowniku
Gdy wszystko się naprawdę dobrze zagrzeje to problem jest niezauważalny

Nie mam niestety dostępu do kogoś kompetentnego 

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/kwasny.gif&key=366579782e921e1efe9a11d89300e53351e2b6a9f5608ec28f30c59e79de4e5b" style="border:0px;vertical-align:middle;color:rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif;font-size:14px;font-style:normal;font-weight:normal;letter-spacing:normal;text-indent:0px;text-transform:none;white-space:normal;word-spacing:0px;background-color:rgb(255,255,255);" />
Czy LPG może być przyczyną jakaś nieszczelność czy coś?
Poradzono bi by odpiąć map sensor i sprawdzić jak się zachowa silnik ale nie mogę znaleźć informacji gdzie on się znajduje w moim silniku.
Czy macie może jakieś pomysły w co ręce włożyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mapsensora nie znajdziesz bo go nie masz. Dlatego masz przepływkę. Lpgtech to sterownik. Jaka jest reszta gratów? Podstawowa sprawa jak luzy zaworowe kiedy były sprawdzane?

 

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym obstawił złe wystrojenie gazu i przez to muł na zimnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jakie ? czy może z czterema elektrodami ? jak tak to wymień na jedną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapsesnsor lpgtech ma oznaczenie PTS 01 czarna kosteczka rurkami do podłączenia przewodów po obu stronach.

Świece mogą być problemem jeżeli są cztero elktrodowe lub jedno elektrodowe z dużą pzerwą!

Jakie masz wtryski lpg?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem że po skasowaniu mapy benzyny  na PB chodzi normalnie dopiero jak trochę pojeździ na gazie to głupieje.
Co sprawdzić w lpg by wyeliminować tą niedogodność ?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostaje regulacja lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po auto adaptacji jest ok ale z czasem jest znowu to samo i właśnie nie mogę zlokalizować problemu . 

Źle ustawiona mapa gazu rozjeżdża nawet ustawienia pb .

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoadaptacja to dopiero początek strojenia, pozniej trzeba jeszcze pojeździć i skorygować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...