Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
wtrecz

3.2 LPG szarpie przy 5tys. obr.

Recommended Posts

Witam, mam problem z instalacja gazowa. W pazdzierniku ubieglego roku został załozony gaz w mojej Viki. Auto zostało oddane mi z "wszystkim ustawionym jak nalezy" okazało sie, ze auto na gazie ma problem z przekroczeniem 5tys obrotów, róznie zachowuje sie, zaczyna sie dławic i musze odpuscic gaz albo zmienic bieg, a czasami podławi sie z 3 sekundy i nagle pokonuje ta bariere i leci do końca obrotomierz. Na benzynie auto działa bez problemu, oddawałem gazownikowi auto do regulacji ale przestaje mu ufać za kazdym razem oddaje mi auto i mowi, ze jest okey, ze nie widzi zadnego problemu, a ja wsiadam to auto zachowuje sie tak samo. Chcialbym dodac, ze przez to ciagle swieci mi sie kontrolka silnika, mialem wyciek oleju spod pokryw zaworów było przypuszczenie, ze moze jest jakies przebicie na swiecach. Wyciek usuniety, usterka szarpania nadal nie. Podczas instalacji gazu swiece były wymieniane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytaj błąd i podaj tutaj. Napisz jeszcze co ten gazownik ci dokładnie założył bo czuję że standardowo za słabe graty

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT:

Dzwonilem do gazownika, ostatnim razem stwierdzil, ze byl blad czujnika cisnienia gazu. Po usunieciu bledu jak beda dalej problemy zadeklarował sie, ze wymieni ten czujnik na nowy, jesli nadal beda problemy to powiedzial, ze ewentualnie od nowosci jest jakis problem z reduktorem. 

Edited by wtrecz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd odczytaj kompem. Napisz jakie graty ci założył bo domyślać się to raczej ciężko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszesz co masz zamontowane czy to tajemnica?

Jeśli błędy pojawiły się po montażu to jedyna opcja to skopana instalacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

zagladalem pod maske, wtryski Barracuda czy jakos tak, komputer AVANCE 48, Podcisnienie  sensor abs 40kpa, a reduktora nie moglem odczytac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tego co najważniejsze. Nie masz dokumentów?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby jeszcze nie doszly od pazdziernika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To widzę że pojechałeś do niezłego majstra. Przecież masz 30 dni na wbicie w dowód po montażu. Ile za to wziął?

 

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Daj chociaż zdjęcie reduktora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Błąd P0170 i P0173 wskazują, że jest problem z koretami robionymi przez sterownik benzynowy.  Przypuszczalnie jest uboga mieszanka przy duzym obciążeniu silnika i sonda lambda dodatkowo może być uszkodzona. Albo przynajmniej nie pracuje na skutek ubogiej mieszanki.

 

Ile jest warto tania instalacja robiona przez taniego gazownika można łatwo ocenić

Please login or register to see this link.

Przyczyny to źle dobrana instalacja lpg do silnika. Za słąby reduktor gazowy, za słąba wydajność wtryskiwaczy, zły montaż , fatalna regulacja. Połaszczenie się właściciela samochodu na montaż instalacji lpg za przysłowiowe 2000zł.

Nie ma dobrych instalacji za 1800zł czy nawet 2000zł. Za tyle możesz dostać wielkie G.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw może dowiedzmy się co tam siedzi. W tym artykule jest co najwyżej połowa prawdy. O ile wtryski valtek (nie wiem czy można to nazwać wtryskami) są jakościowo gorsze niż AC w01 to reszta to czyste głupoty. Czas otwarcia i zamknięcia wtrysku w niczym nie przeszkadza o ile czas wtrysku nie schodzi zbyt nisko co będzie powodowało zbyt duże dawkowanie. Następna sprawa to podciśnienie. Jak wtryski obniżają podciśnienie? Samochód na valtkach był niedogrzany i być może czymś obciążony. Widać to po czasach wtrysku. Na AC w01 samochód ma krótsze czasy, czyli silnik jest mniej obciążony, więc i podciśnienie spada. Najlepszą głupotą jest pisanie o mniejszym ciśnieniu i mnożniku. Takie rzeczy reguluje się średnicą dysz. Gdyby w valtekach były większe dysze to i ciśnienie jak i mnożnik mogło by być takie albo i mniejsze niż na AC w01. Jak dla mnie ten kto to pisał podszedł do tego testu lekko stronniczo

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor - Supremo

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie jestem z takich co próbuja oszczedzac na takich rzeczach, instalacja jest zrobiona za taka kwote za która mam prawo wymagac aby było wszystko dopiete od A do Z.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor i sterownik są dosyć egzotyczne jak na nasze warunki. Ciężko powiedzieć jak reduktor działa w praktyce. Szkoda że nie zrobiłeś zdjęć wszystkich wtryskiwaczy ale po tym co widać to na najlepszego speca nie trafiłeś więc nie ma się co dziwić że nie potrafi tego ogarnąć. Podejrzewam że regulacja jest taka sama jak i montaż

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wzialem sie za naprawe wycieku z pokryw zaworow. Mam kilka fotek wiecej, moze sie przydadza, oraz natrafilem na cos jak dla mnie dziwnego:

Wyglada na to, ze  wkrecajac sie w kolektor ssacy przewiercil sie do tej obudowy plastikowej, nie wiem czy celowo czy nie. Moze to powod szarpania autem?

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pierdziu ale rzeźba. Co to za kowal montował . 

Na opaski na wężkach dziengów zbrakło.

Wiem że to V6 ale mógł sie lepiej postarać, 

Kompensacja też by sie przydała. 

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, chcialem tylko napisac dla osob, ktore moga miec podobny problem, ze moj nieudolny gazownik zle podlaczyl sterownik gazu do  odczytywania obrotow silnika, przy 4.5 tys obr bylo odciecie bo komputer myslal, ze juz mam maxymalne obroty silnika.  Mojemu gazownikowi zajelo to 5 miesiecy ;)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twój gazownik musiał być slepy albo totalnym głąbem żeby nie zauważyć że na postoju pokazywane obroty są 2 razy wyższe niż powinny.

Właściwie nie wiem co moge jeszcze powiedzieć. Może jeszcze tylko to, że pewnie pojechałeś do niego bo  wszyscy CI go polecali itd.

Edited by cypress

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...