Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

iksiu6

VB 1.6 16V Kopci - olej na przepustnicy

Recommended Posts

Witam kolegów,

Posiadam Vectre B 1.6 16V (silnik X16XEL) kombi.

Brała płyn chłodniczy więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą (była przestrzelona).

Po wymianie uszczelki (u mechanika) Vectra zaczęła kopcić.

Stwierdziłem że to uszczelniacze więc chcąc je zmienić zacząłem rozkręcać kolektor ssący (tym razem samodzielnie).

Gdy doszedłem do przepustnicy znalazłem na niej duże ilości oleju.

Przeszukałem różne fora i chyba cały internet i znalazłem 2 posty gdzie koledzy radzili zmienić uszczelniacze bo to jest przyczyna.

Uszczelniacze zmienione a Vectra dalej kopci.

Po przejechaniu około 2 kilometrów znów ściągnąłem dolot a na przepustnicy świeży olej.

Vectra kopci nietypowo:

Jadąc po równej drodze kopci słabo i równomiernie, a jadąc z górki (od domu mam około 2km górki) nie dotykając gazu - hamuję silnikiem, po dodaniu gazu z tyłu nic nie widać.

Kopci wtedy gorzej niż Passat w TDI z uszkodzoną turbiną - tylko że na siwo :)

i tak około 2km mocnego kopcenia i na równej drodze się znów prawie uspokaja.

Mechanik mówi mi żebym zmienił jeszcze pierścienie, ale gdyby to była wina pierścieni to Vectra kopciłaby równomiernie(przynajmniej tak mi się wydaje).

 

Podsumowując:

Zmieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze, odma drożna, a autko nadal kopci

Czy może ktoś miał taki przypadek?

Załączam zdjęcia przepustnicy i zaznaczam na jednym jeden mocniej zaolejony kanał w przepustnicy.

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juz robisz remont silnika to robisz calosc, a nie tylko górę. Teraz puszcza ci dół. Temat wielokrotnie poruszany na forum. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak puszcza dół skoro olej jest na przepustnicy.

Gdzie temat poruszany na forum? zanim napisałem przeszukałem chyba całe.

Przed wymianą uszczelki auto nie dymiło wiec po co miałbym robić dół?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt z Was nie miał takiego przypadku?

Proszę pomóżcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...