Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

iksiu6

VB 1.6 16V Kopci - olej na przepustnicy

Polecane posty

Witam kolegów,

Posiadam Vectre B 1.6 16V (silnik X16XEL) kombi.

Brała płyn chłodniczy więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą (była przestrzelona).

Po wymianie uszczelki (u mechanika) Vectra zaczęła kopcić.

Stwierdziłem że to uszczelniacze więc chcąc je zmienić zacząłem rozkręcać kolektor ssący (tym razem samodzielnie).

Gdy doszedłem do przepustnicy znalazłem na niej duże ilości oleju.

Przeszukałem różne fora i chyba cały internet i znalazłem 2 posty gdzie koledzy radzili zmienić uszczelniacze bo to jest przyczyna.

Uszczelniacze zmienione a Vectra dalej kopci.

Po przejechaniu około 2 kilometrów znów ściągnąłem dolot a na przepustnicy świeży olej.

Vectra kopci nietypowo:

Jadąc po równej drodze kopci słabo i równomiernie, a jadąc z górki (od domu mam około 2km górki) nie dotykając gazu - hamuję silnikiem, po dodaniu gazu z tyłu nic nie widać.

Kopci wtedy gorzej niż Passat w TDI z uszkodzoną turbiną - tylko że na siwo :)

i tak około 2km mocnego kopcenia i na równej drodze się znów prawie uspokaja.

Mechanik mówi mi żebym zmienił jeszcze pierścienie, ale gdyby to była wina pierścieni to Vectra kopciłaby równomiernie(przynajmniej tak mi się wydaje).

 

Podsumowując:

Zmieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze, odma drożna, a autko nadal kopci

Czy może ktoś miał taki przypadek?

Załączam zdjęcia przepustnicy i zaznaczam na jednym jeden mocniej zaolejony kanał w przepustnicy.

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja juz robisz remont silnika to robisz calosc, a nie tylko górę. Teraz puszcza ci dół. Temat wielokrotnie poruszany na forum. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jak puszcza dół skoro olej jest na przepustnicy.

Gdzie temat poruszany na forum? zanim napisałem przeszukałem chyba całe.

Przed wymianą uszczelki auto nie dymiło wiec po co miałbym robić dół?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikt z Was nie miał takiego przypadku?

Proszę pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×