Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

sgaczynski

Viki C 1.9CDTI 150 gaśnie podczas jazdy.

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam

Poszukuje rozwiązania problemu na forum zafira i innych nikt tego nie rozwiązał.

Pacjent Vectra C 1.9 cdti 150 / 2005

Lokalizacja Radom. miesięcznie robie ponad 3tyś km, tankuje zawsze na 2 stacjach nie oszczędzam na częściach.

Objawy

Podczas jazdy vectra gaśnie. Żonie ostatnio zgasła na światłach, mi przy rondzie i  ostatnio przy ustąp pierwszeństwa.

Najczęściej gaśnie Vectra jak jedziesz i naciskasz sprzęgło lub wrzucisz na luz to auto traci moc i obroty = stoi gaśnie.

Próbuje odpalić kilka razy 5-7 razy i nic.

Auto stoi 2-3 minuty podchodzisz i odpala o raz jedzie dalej jak niby nic.

Powtarza się to kilka razy w tyg lub 2 w miesiącu. (strasznie nie regularnie)

Dodatkowo czuje spaliny w środku jak auto chwile popracuje na postoju może jakaś nie szczelność ?

Był u elektromechanika = nic zero błędów

Był u speca od diesla = tydz stał i nic

Byłem w salonie opla = nic

Wymieniłem czujnik położenia wału. = nadal potrafi gasnąć.

Podejrzewam że to jakaś pierdoła ale nie ma już sił.

Ostatnio w niej zrobiłem - dwumasę, turbo sprawdzane jest ok, kostki na wtryskach wymienione na niebieskie, przepustnica wyczyszczona działa idealnie nie było w niej oleju.

EGR zaślepiony przez blaszkę zakupiony w salonie fiata. EGR sprawdzany jest.

Oleje i filtry wymieniane co 15 tyś (Motul+MAAN).

DPF wycięty przez poprzedniego właściciela.

Chyba ją sprzedam i tyle mam dosyć.

Edytowano przez sgaczynski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

mialem podobny problem,wymienilem pompe paliwa wraz z zaworkiem i problem znikł,pompa cr ta napedzana rozrzadem,sprawdz jeszcze pompe w baku czy sitko od pompy nie przypchane

Edytowano przez maziecho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli do sprawdzenia ;

pompa paliwa w baku - sitko czy jest nie zapchane

pompa paliwa napędzana rozrządem  - mówisz o pompie wysokiego ciśnienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ważna kwestia, sprawdź czy jak nie możesz go odpalić to jest komunikacja  z ECU, np za pomocą op-com. Czy temperatura na wyświetlaczu nie jest wtedy F zamiast normalne wartości? U mnie były takie objawy, że nie chciał kręcić i nie dało się zdiagnozować czemu. Okazało się, że uszkodzony był sterownik silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na to nie zwracałem uwagi szczerze. THX za podrzucenie pomysłu sprawdzę jak zgaśnie mi. Te stopnie to pokazywał ci na głównych wyswietlaczu czy w menu serwisowym jak wchodzisz ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że to pierdoła w postaci czujnika Hall'a.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez ksmx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Objawy są takie, że czujnik przestaje działać w wysokich temperaturach, wtedy silnik gaśnie i nie można go odpalić. Potem czujnik się trochę ochłodzi i silnik odpala. Moim zdaniem jest to typowy objaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wezmę pod uwagę ten czujnik.

Teraz kupiłem pompę wraz z zaworem od kolegi i wymienię na tyg.

Edytowano przez sgaczynski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałem taki problem z wtryskiwaczem w Nissanie... Łatwe do zdiagnozowania jeśli jest dobry dostęp. Kupujesz spray zamrażający WURTH i jak nie możesz odpalić (wtedy kiedy jest gorący) psikasz na czujnik... Jak odpali to wszystko jasne :)

Edytowano przez kfiatos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest oczywiście czujnik położenia wałka rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału był wymieniony. Nadal są objawy.

Kupiłem pompę wraz z zaworem od kolegi używaną wtorek - środa zamienię .

Na tą chwilę jest idealnie. falowanie obrotów ustało (było małe ale było) i auto nie gaśnie jeździ jak nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobnie a nawet tak samo, sytuacja zawsze się powtarza jak jest mało paliwa (ale nie rezerwa) gaśnie na rondzie, podjazdach nagłym hamowaniu staje jak wryty, wywala kluczyk, po wyłączeniu stacyjki i włączeniu pali od razu, na błędach niskie ciśnienie szyny paliwa. wydaje mi się że pływak się rozkalibrował i jest jazda na oparach powoduje takie coś sprawdzę jak się ociepli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam . A czy w momencie jak czujnik szwankuje może wzrastać spalanie, u mnie jest tak ,że jak auto się delikatnie przydławi to spalanie pokazuje większe niż normalnie i potrafi się zawiesić na ok 2L/h na postoju. Czasami na postoju obroty spadają i sterownik je podnosi a czasami silnik zgaśnie i to właśnie w momencie wciśnięcia sprzęgła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czy udało Ci się rozwiązać problem ? Mam to samo u siebie, wymieniłem wtyczki wtryskiwaczy i dalej to samo. 

Pierwszy raz problem pojawił się rok temu i od tamtej pory do stycznia miałem spokój, gdy powróciło wymieniłem wtyczki niestety dwa tygodnie po wymianie znowu zaczął gasnąć. Ostatnio na środku skrzyżowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej może pomoże podpowiedz z tego posta

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×