Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sgaczynski

Viki C 1.9CDTI 150 gaśnie podczas jazdy.

Recommended Posts

Witam

Poszukuje rozwiązania problemu na forum zafira i innych nikt tego nie rozwiązał.

Pacjent Vectra C 1.9 cdti 150 / 2005

Lokalizacja Radom. miesięcznie robie ponad 3tyś km, tankuje zawsze na 2 stacjach nie oszczędzam na częściach.

Objawy

Podczas jazdy vectra gaśnie. Żonie ostatnio zgasła na światłach, mi przy rondzie i  ostatnio przy ustąp pierwszeństwa.

Najczęściej gaśnie Vectra jak jedziesz i naciskasz sprzęgło lub wrzucisz na luz to auto traci moc i obroty = stoi gaśnie.

Próbuje odpalić kilka razy 5-7 razy i nic.

Auto stoi 2-3 minuty podchodzisz i odpala o raz jedzie dalej jak niby nic.

Powtarza się to kilka razy w tyg lub 2 w miesiącu. (strasznie nie regularnie)

Dodatkowo czuje spaliny w środku jak auto chwile popracuje na postoju może jakaś nie szczelność ?

Był u elektromechanika = nic zero błędów

Był u speca od diesla = tydz stał i nic

Byłem w salonie opla = nic

Wymieniłem czujnik położenia wału. = nadal potrafi gasnąć.

Podejrzewam że to jakaś pierdoła ale nie ma już sił.

Ostatnio w niej zrobiłem - dwumasę, turbo sprawdzane jest ok, kostki na wtryskach wymienione na niebieskie, przepustnica wyczyszczona działa idealnie nie było w niej oleju.

EGR zaślepiony przez blaszkę zakupiony w salonie fiata. EGR sprawdzany jest.

Oleje i filtry wymieniane co 15 tyś (Motul+MAAN).

DPF wycięty przez poprzedniego właściciela.

Chyba ją sprzedam i tyle mam dosyć.

Edited by sgaczynski

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem podobny problem,wymienilem pompe paliwa wraz z zaworkiem i problem znikł,pompa cr ta napedzana rozrzadem,sprawdz jeszcze pompe w baku czy sitko od pompy nie przypchane

Edited by maziecho

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli do sprawdzenia ;

pompa paliwa w baku - sitko czy jest nie zapchane

pompa paliwa napędzana rozrządem  - mówisz o pompie wysokiego ciśnienia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ważna kwestia, sprawdź czy jak nie możesz go odpalić to jest komunikacja  z ECU, np za pomocą op-com. Czy temperatura na wyświetlaczu nie jest wtedy F zamiast normalne wartości? U mnie były takie objawy, że nie chciał kręcić i nie dało się zdiagnozować czemu. Okazało się, że uszkodzony był sterownik silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

na to nie zwracałem uwagi szczerze. THX za podrzucenie pomysłu sprawdzę jak zgaśnie mi. Te stopnie to pokazywał ci na głównych wyswietlaczu czy w menu serwisowym jak wchodzisz ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że to pierdoła w postaci czujnika Hall'a.

Please login or register to see this attachment.

Edited by ksmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objawy są takie, że czujnik przestaje działać w wysokich temperaturach, wtedy silnik gaśnie i nie można go odpalić. Potem czujnik się trochę ochłodzi i silnik odpala. Moim zdaniem jest to typowy objaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wezmę pod uwagę ten czujnik.

Teraz kupiłem pompę wraz z zaworem od kolegi i wymienię na tyg.

Edited by sgaczynski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem taki problem z wtryskiwaczem w Nissanie... Łatwe do zdiagnozowania jeśli jest dobry dostęp. Kupujesz spray zamrażający WURTH i jak nie możesz odpalić (wtedy kiedy jest gorący) psikasz na czujnik... Jak odpali to wszystko jasne :)

Edited by kfiatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest oczywiście czujnik położenia wałka rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik położenia wału był wymieniony. Nadal są objawy.

Kupiłem pompę wraz z zaworem od kolegi używaną wtorek - środa zamienię .

Na tą chwilę jest idealnie. falowanie obrotów ustało (było małe ale było) i auto nie gaśnie jeździ jak nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam bardzo podobnie a nawet tak samo, sytuacja zawsze się powtarza jak jest mało paliwa (ale nie rezerwa) gaśnie na rondzie, podjazdach nagłym hamowaniu staje jak wryty, wywala kluczyk, po wyłączeniu stacyjki i włączeniu pali od razu, na błędach niskie ciśnienie szyny paliwa. wydaje mi się że pływak się rozkalibrował i jest jazda na oparach powoduje takie coś sprawdzę jak się ociepli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . A czy w momencie jak czujnik szwankuje może wzrastać spalanie, u mnie jest tak ,że jak auto się delikatnie przydławi to spalanie pokazuje większe niż normalnie i potrafi się zawiesić na ok 2L/h na postoju. Czasami na postoju obroty spadają i sterownik je podnosi a czasami silnik zgaśnie i to właśnie w momencie wciśnięcia sprzęgła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, czy udało Ci się rozwiązać problem ? Mam to samo u siebie, wymieniłem wtyczki wtryskiwaczy i dalej to samo. 

Pierwszy raz problem pojawił się rok temu i od tamtej pory do stycznia miałem spokój, gdy powróciło wymieniłem wtyczki niestety dwa tygodnie po wymianie znowu zaczął gasnąć. Ostatnio na środku skrzyżowania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej może pomoże podpowiedz z tego posta

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie odświeżę trochę temat,

Jestem nowy w temacie, to mój pierwszy opel więc nie specjalnie się na nich znam

Mam bardzo podobny problem ze swoją vectrą c 2004r 1.9cdti 150hp

Gdy Paliwo schodzi blisko rezerwy (rezerwa jeszcze się nie pali, zasięg pokazuje ok 120-140km) to podczas jazdy gdy wyhamowywuje się np przed światłami, ustąp pierwszeństwa czy stopem i wcisnę sprzęgło to mi zgaśnie. Odpalić mogę od razu i jechać (chociaż raz jak zasięg był ok 60km to już ledwo odpadał i musiałem długo kręcić i nie równo wtedy pracował jakby się zapowietrzał) Odpali ale przy następnym wciśnięciu sprzęgła znów mi gaśnie, Gdy doleję paliwa np 20litrów to jeszcze nie zdarzyło mi się by zgasł chyba, że dojdzie do tego zasięgu tak jak pisałem czasem 100km a ostatnio nawet 140km

Czego to może być wina? Auto mam niecały tydzień i póki co obserwuje to zachowanie. Możliwe, że bak jest jakiś wgnieciony i przelewa ropę w inne miejsce i auto gaśnie tak jakby nie miało paliwa? Filtry były wymieniane rok temu, może warto wymienić komplet z filtrem paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie pomoże ktoś? bardzo proszę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie no nikomu się nie chce nic mi pomóc? Nie h ktoś kto się zna napisze cokolwiek prosze

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co w innych tematach napisali ? Najlepiej podłączyć fejs i sprawdzić pod kątem błędów

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może pompa pada. Albo się rozszczelniła i przy niskim stanie paliwa łapie powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ta pompa wewnątrz baku kolego? Czy wysokiego ciśnienia pod maską?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W baku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W baku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok

Jak będę miał komputer to czegoś szczególnego mam szukać żeby dobrze to zdiagnozowac? Bardzo Was proszę koledzy doradzcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli będą błędy, to je zapisz/screen i podaj na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...