Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
dawid225

Vectra 2,2 Direct 2005r Nie odpala

Polecane posty

Witam
Przejrzałem wszystkie tematy ale chciałbym się jeszcze upewnić.
Kupiłem Vectrę Direct  z końca 2005r. - silnik Z22YH
Przejechałem kilka kilometrów i było wszystko ok. Później po odpaleniu wyskoczyła kontrolka z kluczem + Check Engine , obroty falowały i auto nie miało odpowiedniej mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu było ok, i tak na zmianę. 

Komputer wykazał błędy:
-P1120-52 czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu, nieprawidłowa wartość
-P0190-02 czujnik ciśnienia paliwa, niskie napięcie
-P1550-01 Elektroniczne sterowanie przepustnicy, zmniejszona moc


Wymieniłem pompkę paliwa w baku, przeczyściłem filtr powietrza, przepustnicę i przepływomierz.

Teraz auto w ogóle nie chce odpalić. Sprawdziłem czy z pompy wysokiego ciśnienia leci paliwo po wciśnięciu "dzyndzla" się ochlapałem benzyną poczas kręcenia rozrusznikiem.
Dodam, że samochód zalałem benzyną 98- ale jeździł na niej i było ok.

Nie wiem co robić, czy to może być słynna pompa wysokiego ciśnienia? Nawet jak tak to co to za reszta błędów?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może być pompa, albo czujnik ciśnienia paliwa na listwie. 

Pozostałymi błędami na razie bym się nie przejmował, najprawdopodobniej to "poboczne" problemy głównej usterki. Na razie najważniejsze uruchomić silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz przy odpalaniu jakie masz objawy? Rozrusznik kręci a pompa w baku podaje paliwo, słychać jak pompuje po przekreceniu zaplonu? Nadal wyskakuje check przy odpalaniu? Skasuj wszystkie błędy i odczytaj je jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jeśli wymieniles pompe paliwa w baku, to uklad napewno nabral powietrza i musisz trochę podkręcić zanim zacznie dochodzić paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa w baku dobrze pracuje, paliwo normalnie dochodzi do pompy WC.
Błędy kasuję, lecz na nowo się pojawiają. Po podłączeniu pod OPCOMa pokazuje  ciśnienie 7000kpa, aczkolwiek nie wiem czy silnik jeśli nie jest odpalony to czy jest to realne (?)
Raczej się nie zapowietrzył bo po wymianie pompki przejechałem 5km i w czasie  jazdy zgasł, później odpaliłem, wjechałem do garażu i koniec, nie da się odpalić.

Nie wiem czy kupić czujnik ciśnienia na listwie czy rozebrać pompę i sprawdzić czy membramki są całe..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli membranka jest pęknięta to i tak przy niskim ciśnieniu powinien silnik zapalic, tylko przejdzie ewentualnie w tryb awaryjny.

Nagraj filmik jak próbujesz odpalić samochód, tak żeby było wszystko słychać. Ale jeśli pokazuje ci 7000 kpa, to jest coś nie tak, bo oznacza to że cały za jest podawane paliwo i możliwe że ten regulator jest całkowicie otwarty i zalewa ci silnik paliwem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli do wymiany może być regulator czy czujnik?
Po prostu piłuję samochód i niby chce złapać ale nie może. Wczoraj raz udało mi się odpalić ale wszedł do max 1500obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Egr nic do tej sytuacji nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się jeszcze żeby czujnik był padnięty, szybciej jest to regulator którego pracę zresztą też można sprawdzić. Postaram się dzisiaj wyciągnąć z TISa informację jakie powinny być prawidłowe pomiary napięcia na wtyczce regulatora.

Egr nie powinien przyduszać na tyle silnika, żeby nie mógł odpalic, nawet jeśli klapka EGRu jest zamkniętaa. Ale sprawdź w ogóle czy masz zawór EGR, bo chyba od 2005/2006 roku wycofywali je z użytku. Najłatwiej poznać to po tym czy do kolektora ssącego jest przykręcona rura od EGRu od strony czołowej kolektora. Żeby sprawdzić czy EGR się schrzanił, musiałbyś zdjąć go z korpusu silnika i zajrzeć do mechanizmu zębatkowego czy wszystkie zęby są całe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PROBLEM ROZWIĄZANY 

Wystarczyło odpiąć czujnik ciśnienia paliwa, samochód pali od strzała i śmiga jak talala :D 

Także dzisiaj jadę kupić czujnik. Jestem ciekaw czy reszta błędów zniknie po jego wymianie. Jeśli nie to co to mogą być za błędy i za co odpowiadają jeśli auto chodzi tak jak powinno?

Tak tylko informacyjnie się jeszcze zapytam po co ten czujnik ciśnienia paliwa skoro po odpięciu samochód chodzi idealnie (pali  wtedy więcej?)
C.d EGRu to mój model go posiada, aczkolwiek czyścić już go nie będę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zanim kupisz nowy czujnik, pryśnij we wtyczkę sprayem do kontaktów bo może brakuje po prostu przejścia elektrycznego. Po co wchodzić w koszta

Czujnik ciśnienia reguluje pracę regulatora ciśnienia, więc podaje mniej albo więcej paliwa. Prawdopodobnie przy odpiętym czujniku, regulator jest całkowicie otwarty i będzie podawał większe dawki paliwa. Zobacz też czy czujnik nie zatkał się jakimś syfem, przepłucz go i zamontuj jeszcze raz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Qrde, poza tym tak patrzyłem na te błedy i jak czytałem opis błedu P-0190 to wydawało mi się że widzę "Regulator ciśnienia paliwa, napięcie za niskie" i dlatego tak się przyczepiłem regulatora.

A tak to oczywiste było że jest to kwestia połączenia elektrycznego albo pracy wewnętrznej czujnika cisnienia. Coś już mi się rzuca na oczy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...