Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
dawid225

Vectra 2,2 Direct 2005r Nie odpala

Recommended Posts

Witam
Przejrzałem wszystkie tematy ale chciałbym się jeszcze upewnić.
Kupiłem Vectrę Direct  z końca 2005r. - silnik Z22YH
Przejechałem kilka kilometrów i było wszystko ok. Później po odpaleniu wyskoczyła kontrolka z kluczem + Check Engine , obroty falowały i auto nie miało odpowiedniej mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu było ok, i tak na zmianę. 

Komputer wykazał błędy:
-P1120-52 czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu, nieprawidłowa wartość
-P0190-02 czujnik ciśnienia paliwa, niskie napięcie
-P1550-01 Elektroniczne sterowanie przepustnicy, zmniejszona moc


Wymieniłem pompkę paliwa w baku, przeczyściłem filtr powietrza, przepustnicę i przepływomierz.

Teraz auto w ogóle nie chce odpalić. Sprawdziłem czy z pompy wysokiego ciśnienia leci paliwo po wciśnięciu "dzyndzla" się ochlapałem benzyną poczas kręcenia rozrusznikiem.
Dodam, że samochód zalałem benzyną 98- ale jeździł na niej i było ok.

Nie wiem co robić, czy to może być słynna pompa wysokiego ciśnienia? Nawet jak tak to co to za reszta błędów?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

może być pompa, albo czujnik ciśnienia paliwa na listwie. 

Pozostałymi błędami na razie bym się nie przejmował, najprawdopodobniej to "poboczne" problemy głównej usterki. Na razie najważniejsze uruchomić silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz przy odpalaniu jakie masz objawy? Rozrusznik kręci a pompa w baku podaje paliwo, słychać jak pompuje po przekreceniu zaplonu? Nadal wyskakuje check przy odpalaniu? Skasuj wszystkie błędy i odczytaj je jeszcze raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym jeśli wymieniles pompe paliwa w baku, to uklad napewno nabral powietrza i musisz trochę podkręcić zanim zacznie dochodzić paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa w baku dobrze pracuje, paliwo normalnie dochodzi do pompy WC.
Błędy kasuję, lecz na nowo się pojawiają. Po podłączeniu pod OPCOMa pokazuje  ciśnienie 7000kpa, aczkolwiek nie wiem czy silnik jeśli nie jest odpalony to czy jest to realne (?)
Raczej się nie zapowietrzył bo po wymianie pompki przejechałem 5km i w czasie  jazdy zgasł, później odpaliłem, wjechałem do garażu i koniec, nie da się odpalić.

Nie wiem czy kupić czujnik ciśnienia na listwie czy rozebrać pompę i sprawdzić czy membramki są całe..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jeśli membranka jest pęknięta to i tak przy niskim ciśnieniu powinien silnik zapalic, tylko przejdzie ewentualnie w tryb awaryjny.

Nagraj filmik jak próbujesz odpalić samochód, tak żeby było wszystko słychać. Ale jeśli pokazuje ci 7000 kpa, to jest coś nie tak, bo oznacza to że cały za jest podawane paliwo i możliwe że ten regulator jest całkowicie otwarty i zalewa ci silnik paliwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli do wymiany może być regulator czy czujnik?
Po prostu piłuję samochód i niby chce złapać ale nie może. Wczoraj raz udało mi się odpalić ale wszedł do max 1500obr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie spotkałem się jeszcze żeby czujnik był padnięty, szybciej jest to regulator którego pracę zresztą też można sprawdzić. Postaram się dzisiaj wyciągnąć z TISa informację jakie powinny być prawidłowe pomiary napięcia na wtyczce regulatora.

Egr nie powinien przyduszać na tyle silnika, żeby nie mógł odpalic, nawet jeśli klapka EGRu jest zamkniętaa. Ale sprawdź w ogóle czy masz zawór EGR, bo chyba od 2005/2006 roku wycofywali je z użytku. Najłatwiej poznać to po tym czy do kolektora ssącego jest przykręcona rura od EGRu od strony czołowej kolektora. Żeby sprawdzić czy EGR się schrzanił, musiałbyś zdjąć go z korpusu silnika i zajrzeć do mechanizmu zębatkowego czy wszystkie zęby są całe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PROBLEM ROZWIĄZANY 

Wystarczyło odpiąć czujnik ciśnienia paliwa, samochód pali od strzała i śmiga jak talala :D 

Także dzisiaj jadę kupić czujnik. Jestem ciekaw czy reszta błędów zniknie po jego wymianie. Jeśli nie to co to mogą być za błędy i za co odpowiadają jeśli auto chodzi tak jak powinno?

Tak tylko informacyjnie się jeszcze zapytam po co ten czujnik ciśnienia paliwa skoro po odpięciu samochód chodzi idealnie (pali  wtedy więcej?)
C.d EGRu to mój model go posiada, aczkolwiek czyścić już go nie będę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zanim kupisz nowy czujnik, pryśnij we wtyczkę sprayem do kontaktów bo może brakuje po prostu przejścia elektrycznego. Po co wchodzić w koszta

Czujnik ciśnienia reguluje pracę regulatora ciśnienia, więc podaje mniej albo więcej paliwa. Prawdopodobnie przy odpiętym czujniku, regulator jest całkowicie otwarty i będzie podawał większe dawki paliwa. Zobacz też czy czujnik nie zatkał się jakimś syfem, przepłucz go i zamontuj jeszcze raz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qrde, poza tym tak patrzyłem na te błedy i jak czytałem opis błedu P-0190 to wydawało mi się że widzę "Regulator ciśnienia paliwa, napięcie za niskie" i dlatego tak się przyczepiłem regulatora.

A tak to oczywiste było że jest to kwestia połączenia elektrycznego albo pracy wewnętrznej czujnika cisnienia. Coś już mi się rzuca na oczy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...