Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Raulek5

Pytanie o poprawność działania układu

Recommended Posts

Cześć :)

Pierwszy raz mam Vectrę, stąd moje pytanie czy to normalne czy muszę szukać usterki. Otóż skręcając kierownicą tak 1/4 obrotu przy prędkościach 10-20 km/h auto z opóźnieniem reaguje, tzn ja skręce kierownicą a faktyczny skręt auta następuje dopiero powiedzmy po około 3-5 metrach. Przy wyższych prędkościach tzn powyżej 40 km/h reaguje normalnie :)  Nie mam luzu w układzie kierowniczym, teraz miałem wymieniane łączniki stabilizatora i sprawdzane drążki kierownicze. Dodam jeszcze, że przy prędkościach autostradowych 120-160 km/h auto sprawia wrażenie prowadzenia mało stabilnego, najeżdżając na nierówności mam wrażenie że auto zmieni diametralnie tor jazdy, tak samo przy wietrze (a autko jest niskie), pokonując tą samą trasę innym autem jadę wyluzowany z jedną ręką na kierownicy (wiem nonszalancja) natomiast jadąc vectrą z podobnymi prędkościami dwie łapki na kierownicy. Dodam, że puszczając kierownicę jedzie prosto, nie znosi go a w/w efekty są takie same na letnich i zimowych oponach. 

 

Do tej pory nie miałem odwagi jechać więcej niż 160 km/h na autostradzie vectrą, gdzie nawet starszym fiatem brava jechałem więcej :) Vectry tak już mają czy przy mojej coś może być uszkodzone ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zbieżność i geometrię sprawdzałeś?

Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, to wg mnie lepszy miał tylko Mondeo :)

Więc raczej gdzieś jest problem.

 

Edited by Pyrkonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślałem, żeby w niedługim czasie jechać na pełną geometrię. Ostatnio była robiona 2 lata temu i 20 tyś km temu :) Żadnych stuków nie mam, ani na postoju jak kręcę kierownicą ani na dziurach/zakrętach, również opony ścierają się równomiernie. Może coś z maglownicą jest nie tak..

Edited by Raulek5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź dokręcenie śrub mocujących maglownicę do sanek silnika

Potem sprawdź drążki i końcówki drążków no i luz na samej listwie maglownicy.

 

Wg opisu masz jakiś duży problem - tak nie może być!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na jakich oponach jeździsz?

Może głupie pytanie,ale.... Sprawdzałeś ciśnienie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zasadzie powiem Wam, że pojeździłem dłużej po wymianie łączników stabilizatora i gum stabilizatora i mam wrażenie, że jest poprawa w prowadzeniu jeśli chodzi o wyższe prędkości :) Oczywiście w miarę możliwości warunków drogowych i pogodowych ale już mogę bujnąć moją viki bez obaw :)

 

Pozostał problem opóźnionej reakcji samochodu na skręt kierownicy, przyjrzałem się temu bliżej i w pierwszym poście trochę przesadziłem, bo jak skręcę kierownicą o 1/4 obrotu to jest reakcja :) Ale jak mam tak skręconą o 1/8 to przy prędkości 10-20 km/h faktycznie auto reaguje z opóźnieniem i chyba tak być nie powinno.

Drążki i końcówki drążków miałem sprawdzane i podobno jest ok, luzów brak, ale jadąc na geometrie będę chciał żeby mi wszystko jeszcze posprawdzali (zresztą to powinien być ich obowiązek przed robieniem geometrii).

 

Na sprawdzenie maglownicy będę musiał podjechać do mechanika bo kanałem niestety nie dysponuję :(

 

Teraz mam zimówki 195/65 R15, ale to ich ostatni sezon, już mają swoje lata i jak był śnieg to czasem było czuć jak się ślizgają :) Letnie mam ten sam rozmiar opon :) A ciśnienie sprawdzam regularnie przed każdą dłuższą trasą, albo raz na dwa tygodnie :) Chociaż w sumie nigdy w tym aucie ubytku ciśnienia nie miałem ani na letnich ani na zimowych :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to plus byc może nie do końca dobra geometria i masz przyczyne pływania auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za około 1,5 miesiąca chcę zrobić geometrię, to zobaczymy co się poprawi, bo ostatnio dużo władowałem w vectrę a zbliża mi się jeszcze ubezpieczenie :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm a olej jaki jest zalany do wspomagania jest ok nie posiada wody czy innych zanieczyszczeń ze tak spowalnia reakcje na kierownice ?

Na postoju jak kręcisz kierą to z pompy nie słychać dziwnych dźwięków na początku które po chwili ustają ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Płynu od wspomagania nie wymieniałem, jak rozmawiałem w ASO to mi powiedzieli, że w moim modelu nie jest przewidziany harmonogram wymiany, poza tym jest ryzyko wycieków po wymianie :) 

Ogólnie na wspomaganie nie narzekam, chodzi lekko :)

Nie, żadnych odgłosów, stuków nie mam :) Gdyby coś stukało/pukało to prościej by było znaleźć problem :D

Edited by Raulek5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...