Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Raulek5

Pytanie o poprawność działania układu

Polecane posty

Cześć :)

Pierwszy raz mam Vectrę, stąd moje pytanie czy to normalne czy muszę szukać usterki. Otóż skręcając kierownicą tak 1/4 obrotu przy prędkościach 10-20 km/h auto z opóźnieniem reaguje, tzn ja skręce kierownicą a faktyczny skręt auta następuje dopiero powiedzmy po około 3-5 metrach. Przy wyższych prędkościach tzn powyżej 40 km/h reaguje normalnie :)  Nie mam luzu w układzie kierowniczym, teraz miałem wymieniane łączniki stabilizatora i sprawdzane drążki kierownicze. Dodam jeszcze, że przy prędkościach autostradowych 120-160 km/h auto sprawia wrażenie prowadzenia mało stabilnego, najeżdżając na nierówności mam wrażenie że auto zmieni diametralnie tor jazdy, tak samo przy wietrze (a autko jest niskie), pokonując tą samą trasę innym autem jadę wyluzowany z jedną ręką na kierownicy (wiem nonszalancja) natomiast jadąc vectrą z podobnymi prędkościami dwie łapki na kierownicy. Dodam, że puszczając kierownicę jedzie prosto, nie znosi go a w/w efekty są takie same na letnich i zimowych oponach. 

 

Do tej pory nie miałem odwagi jechać więcej niż 160 km/h na autostradzie vectrą, gdzie nawet starszym fiatem brava jechałem więcej :) Vectry tak już mają czy przy mojej coś może być uszkodzone ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A zbieżność i geometrię sprawdzałeś?

Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, to wg mnie lepszy miał tylko Mondeo :)

Więc raczej gdzieś jest problem.

 

Edytowano przez Pyrkonte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślałem, żeby w niedługim czasie jechać na pełną geometrię. Ostatnio była robiona 2 lata temu i 20 tyś km temu :) Żadnych stuków nie mam, ani na postoju jak kręcę kierownicą ani na dziurach/zakrętach, również opony ścierają się równomiernie. Może coś z maglownicą jest nie tak..

Edytowano przez Raulek5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokręcenie śrub mocujących maglownicę do sanek silnika

Potem sprawdź drążki i końcówki drążków no i luz na samej listwie maglownicy.

 

Wg opisu masz jakiś duży problem - tak nie może być!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na jakich oponach jeździsz?

Może głupie pytanie,ale.... Sprawdzałeś ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie powiem Wam, że pojeździłem dłużej po wymianie łączników stabilizatora i gum stabilizatora i mam wrażenie, że jest poprawa w prowadzeniu jeśli chodzi o wyższe prędkości :) Oczywiście w miarę możliwości warunków drogowych i pogodowych ale już mogę bujnąć moją viki bez obaw :)

 

Pozostał problem opóźnionej reakcji samochodu na skręt kierownicy, przyjrzałem się temu bliżej i w pierwszym poście trochę przesadziłem, bo jak skręcę kierownicą o 1/4 obrotu to jest reakcja :) Ale jak mam tak skręconą o 1/8 to przy prędkości 10-20 km/h faktycznie auto reaguje z opóźnieniem i chyba tak być nie powinno.

Drążki i końcówki drążków miałem sprawdzane i podobno jest ok, luzów brak, ale jadąc na geometrie będę chciał żeby mi wszystko jeszcze posprawdzali (zresztą to powinien być ich obowiązek przed robieniem geometrii).

 

Na sprawdzenie maglownicy będę musiał podjechać do mechanika bo kanałem niestety nie dysponuję :(

 

Teraz mam zimówki 195/65 R15, ale to ich ostatni sezon, już mają swoje lata i jak był śnieg to czasem było czuć jak się ślizgają :) Letnie mam ten sam rozmiar opon :) A ciśnienie sprawdzam regularnie przed każdą dłuższą trasą, albo raz na dwa tygodnie :) Chociaż w sumie nigdy w tym aucie ubytku ciśnienia nie miałem ani na letnich ani na zimowych :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to plus byc może nie do końca dobra geometria i masz przyczyne pływania auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za około 1,5 miesiąca chcę zrobić geometrię, to zobaczymy co się poprawi, bo ostatnio dużo władowałem w vectrę a zbliża mi się jeszcze ubezpieczenie :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm a olej jaki jest zalany do wspomagania jest ok nie posiada wody czy innych zanieczyszczeń ze tak spowalnia reakcje na kierownice ?

Na postoju jak kręcisz kierą to z pompy nie słychać dziwnych dźwięków na początku które po chwili ustają ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Płynu od wspomagania nie wymieniałem, jak rozmawiałem w ASO to mi powiedzieli, że w moim modelu nie jest przewidziany harmonogram wymiany, poza tym jest ryzyko wycieków po wymianie :) 

Ogólnie na wspomaganie nie narzekam, chodzi lekko :)

Nie, żadnych odgłosów, stuków nie mam :) Gdyby coś stukało/pukało to prościej by było znaleźć problem :D

Edytowano przez Raulek5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×