Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam. Zakupiłem druga Vectre B, teraz trafiło na diesla 2.0 DTL 82 km. Przyjechał nią właściciel do mnie, po czym przejeździłem jeden dzień i następnego dnia rano padła (właściciel mówił że może być problem z odpaleniem, ale nie zapytałem czemu i jak w razie czego mam to zrobić). Odpaliła raz, a potem drugi już nie. Pod komputerem pokazało 2 błędy: P1690 i P1345. 

Jest jedna postojówka spalona. Wymieniłem czujnik położenia wału. Przy kreceniu rozrusznikiem nie rzuca samochodem, a paliwo jest podawane do filtra paliwa, sprawdzałem. Przed filtrem na przewodzie jest zamontowany zaworek zwrotny i na powrocie chyba do baku również. 

 

Jednak jest coś dziwnego, po ok. 3 sekundach kręcenia wskazówka obrotów i prędkości podnosi się, skacze do góry. 

 

Nie próbowałem odpalić na lince, a akumulator jest trochę słaby. Próbowałem parę razy odpalić ale trwało to nie więcej niż 4-5 sekund bo na więcej akumulator nie pozwolił. 

Edytowano przez Krystian630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zona ma taki sam silnik w astrze, Wg mnie akumulator naladuj na full i odpalaj jezeli to nie to to moze byc czesta przypadlosc tego auta niedszczesna popma vp44 boscha. Albo uwalony sterownik albo cala do regeneracji . Przerabialem to demontaz sam a regeneracja 2 tys zl Bosch Opole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik halla jakoś można sprawdzić? I wymienić go samemu z tego co patrzyłem na necie można,  ale czy kupie sam ten czujnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może się po prostu zapowietrza co też jest częstą przypadłością w tym silniku, spróbuj naładować aku i odpalić na plaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszym dniu wnioski takie: na plaka tego nawet odpaleniem nie można nazwać. Na lince próbowałem odpalić i wyglądało to tak, że słychać i czuć było że chce ale nie może, silnik niby już chodził, obroty były ok 1000-1500 ale po wciśnięciu spowrotem sprzęgła wszystko gaslo. Słychać wyraźnie że chce, ale coś go ogranicza.... brak sygnału na pompie czym może być spowodowany? Nie pokazuje błędu pompy tylko braku sygnału na niej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mnie trzyma przy nadzieji że trzymaj nie pompa o to że właściciel ostrzegał że może być problem z uruchomieniem, i sam nią jeden dzień jeździłem. Rano za 1 razem też normalnie odpaliła i chodziła. A potem po godzinie czasu już zdechła. A skoro właściciel były ostrzegał o problemie to już wcześniej musiało coś być i jakieś rozwiązanie musiało być. Że nie zapytałem co zrobić w razie wu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zostaw go na noc przodem samochodu nizej nz tyl .

U mnie mialem podobny problem z odpalaniem rano ,ze zapalal i za chwile gasl po czym zapalal normalnie .Wymienilem zawor zwrotny na pompie wtryskowej cena cos ok 50zl plus uszczelki chyba dwie miedziane czas pracy 10 minut . Po wymianie zaworu autko odpala za kazdym razem bez znaczenia czy nie odpalany dzien czy dwa.

ALe i tak musisz sprawdzic jakie bledy sa!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod komputerem pokazało 2 błędy: P1690 i P1345. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wtyczce pompy jest zasilanie 0.19V zamiast ok. 12V. Czego to moze byc wina ? W necie czytałem, że ktoś musiał wymieniać całe ECU 

Edytowano przez Krystian630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A przekaźnik zasilania pompy sprawny ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie uszkodzony komputer silnika. Odłączyłem go dziś, pomierzylem wszystkie piny we wtyczce, na 5 pinach jest plus, na 9 pinach jest minus (z czego słabe wartości na niektorych np. 8 V a na reszcie 12V) a reszta pinow nic nie reaguje. Jednak z niego już chyba nie wychodzi zasilanie ponieważ na wtyczkach, wszystkich jakie są pod maską nie ma napięcia. Ale dziwne że silnik kręci. Więc już sam nie wiem... czy tak powinno być? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A przekaźnik zasilania pompy sprawny ?.

Bezpieczniki sprawne ?.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/rUCfli8.jpg&key=9f8e5a828e26465f0af5f8f5eee96ddf8bd5984e46a79e0074e627c476022b9a" />

fJo1B0d.jpg

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik sprawny (podmieniałem z drugiego auta), bezpieczniki też dobre

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Krystian630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale czy na styki przekaźnika przychodzą napięcia ?, na schemacie w pomarańczowym kwadracie szczególnie sterowanie tym przekaźnikiem z ecm pin 43 niebieski kolor.

Posprawdzaj na przekaźniku mase i czy dochodzi plus na styk i czy ten przekaźnik cyka po przekręceniu kluczyka w zapłon.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili pod podłączeniu komputera spowrotem, poskładaniu podszybia i przekreceniem kluczyka cała elektronika auta dostała szału . Pod maską wszystko cyka jakby chciał odpalić ale akumulator jest rozładowany,w środku licznik wariuje, wskazówki skaczą,  światło we wnętrzu mruga. A tylko odłączyłem i podłączyłem komputer... 

 

Tak poza tym, przewody przy samej kostce są tak dziwnie zrobione, są przewody gdzie z 1 ktory idzie od silnika są wyprowadzone 3 przewody na kostke. Tak jest w każdej czy ktoś tu rzeźbil? 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Krystian630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×