Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Krzychu_1993

Świece zaplonowe 1.8 16v 122 km + lpg

Recommended Posts

Witam, jakie polecacie świece do tego silnika. 1.8 16v 122 km + lpg rok 2005. od kiedy kupilem nie wymianiałem ich, ale profilaktycznie chciałbym wymienić bo nie wiem kiedy ostatni raz ktoś je wymieniał. proszę o wypowiadanie się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno elektrodowe. I poprawna przerwa czyli 0.7 do 0.8

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

 takie beda dobre czy moze polecacie jakiejs innej firmy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale te też dobre

 

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praktycznie każda aby jedno elektrodowa. Bosch, Denso TT, NGK czy GM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

Skoro już się temat świec nawinął to też spytam. 

Silnik dokładnie ten sam Z18XE rok 2003, bez gazu. 

Mam teraz świece Boscha ale jednoelektrodowe (Bosch FQR 8 LEU2 (przerwa 1,35mm), a wedle instrukcji Bosch FRL 8 LDCU (przerwy 0,9-1,1mm))  (chociaż niektórzy piszą, że powinny być cztery elektrody). Nie odczuwam szarpania, ani żadnych innych dziwnych objawów, więc nasuwa się pytanie czy w dalszym ciągu mogę ładować tu świece jednoelektrodowe, które podobno były ładowane w ten silnik, ale w modelach po 2005 roku. 

Może ktoś też byłby mi w stanie wyjaśnić różnicę świec cztero- i jednoelektrodowych? Jaka to korzyść albo strata dla silnika?

edit:

Co do FQR8LEU2 to już zdurniałem. W instrukcji napisane jest że mają odstęp elektrod 1,35mm, natomiast wszędzie w sklepach wpisany jest odstęp 0,9mm...

Edited by mnichex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie szukacie sobie problemów :)

Wystarczy podjechać do ASO i kupić za kilkanaście złociszy sztukę z jedną elektrodą i jazda !

Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś marudził na te świece z ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz samą benzynę to możesz śmiało ładować czteroelektrodowe. Powód jest jeden, cztery elektrody wytrzymają więcej a są w podobnej cenie.

Jeżeli chodzi o różnice to iskra idzie najkrótszą drogą i w miarę wypalania się jednej elektrody przeskakuje na kolejną w jedno elektrodowej iskra jest mniej więcej w jednym miejscu i ma mocniejsze wyładowanie (mieszanka gazu i powietrza jest mniej wybuchowa od benzynowej) dlatego jest tak zalecana do gazu. Jakiej nie zamontujesz i tak będzie dobra.Sam sprawdź przerwę po zakupie, jak będzie 0,9 montuj i jedź. 

Edited by szczesny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja właśnie dziś kupilem te Boscha  0 242 236 571  z przerwa 0,7 irydowe. późno wrociłęm do domu i nie zdążyłem wymienic. może jutro, albo w sobotę wezmę sie za nie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...