Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam forumowiczów. Mam problem z autem a mianowicie: vectra 2.0 dti odpalila na dotyk. Przejechała ok 4 km i zostala zaparkowana (auto stalo przechylone na lewą stronę). Poziom paliwa w zbiorniku przy czerwonej kresce (tak wiem glupota szczególnie zimą). Po ok godzinie auto znów odpala na dotyk i chodzi ok 3 minut po czym zaczyna sie dusic i gasnie. Pomyslalem ze pompa nie zaciaga paliwa wiec dolalem 10 litrów i próba odpalenia i nic. Zdjąłem przewody z filtra paliwa i okazuje się ze paliwo nie dochodzi do filtra. Jakies rady?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprawdopodobniej zapowietrzyłeś układ paliwa.

Po pierwsze nie znasz zasady działania tego układu - jak ma dochodzić paliwo do filtra skoro rozpiąłeś przewody a paliwo zaciąga pompa ssąco-tłocząca która jest na silniku bo w baku nie ma żadnej pompki?

 

Zalej filtr paliwem, skręć to wszystko dokładnie a potem próbuj odpalić na placka. A potem szukaj pierwotnej przyczyny czyli miejsca nieszczelności

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

E pokazuje trza pogoglować.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/3Nbo9Ay.jpg&key=a3b21bae5459b52642e50af323457dd8ac5fdc650479d715a0e51f864e05ae71" class="ipsImage" alt="3Nbo9Ay.jpg" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tych silnikach nie ma pompy paliwa w zbiorniku tylko jest pompa paliwa ssąca na silniku i dlatego układ paliwa musi być szczelny bo inaczej zassa powietrze i nie odpalisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam u mnie to samo dzisiaj 2 dzień walki moja viki 2.0 dti 99r pali ale z bańki bezpośrednio do pompy i za filtrem też, niestety jak podłączam wąż od zbiornikia do filtra to nie ma siły pobrać paliwa z baku. Dzisiaj wymieniony został filtr paliwa, rozebrałem smoka - wszystko ok nie wiem co dalej???  Czy jest taka możliwość że pompa nie działa w 100% mocy i nie ma siły pociągnąć paliwa na takim dystansie. Przewody są drożne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo ma siłe tylko jest nieszczelność (filtr paliwa) i ciągnie powietrze bo jest jej lżej niż paliwo z baku,zastosuj filtr paliwa z golfa ll 1,6D i zobaczysz.

Możliwe też że może ciągnąć powietrze z nieszczelnych uszczelniaczy trawersów,lub z samych nieszczelnych przelewów.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też teraz walczę z tym,ale ja zrobiłem dużo już,trawersy,podkładki pod wtryskami,przelewy,wszystkie uszczelki nowe,filtry i oringi w filtrze i inne sprawy nie związane z układem paliwowym i wczoraj odpowietrzenie odpalila fajnie A dziś rano nie zapaliła jak trzeba za piątym razem.
Obstawiam na obudowe filtra paliwa i tak jak piszę Dziadek vec na pierwszy ogień pójdzie filtr z tico na jeden dzień a póznie jak będzie palił ok to zmienię na z Golfa

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konstrukcja układu paliwowego w tych silnikach jest tak jakby nie dopracowana mojm zdaniem

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorry zapomniałem napisać że takiego filtra używam już od 4 lat. Jak pisałem wcześniej dzisiaj założyłem taki nowy i nic nie dało. Mam jeszcze jedno pytanie dzisiaj udrażniałem przewody (kompresorkiem powietrzem :-) ) to jest straszny opór na powrocie ale w baku słychać- czy tak ma być??? , a jak chciałem ściągnąć paliwo do bańki z węża przy filtrze ręczną pompką ( taką harmonijką ściskaną ) to również był duży opór??? rozebrałem smoka a tam było wszystko ok. Pompa nie może pociągnąć paliwa z baku. Czy tak ma być??? Chodzi o ten opór

Edited by pitu131313

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z baku zaciąganie powinno lekko iść tą pompką bez problemów.

A z tym powrotem i kompresorkiem to bak masz odkręcony?.

W baku jest zaworek powrotu regulujący tam ciśnienie.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://i.imgur.com/4K3pqZt.jpg&key=8aec3219bcc82c5cf639985f3684d26c18293e6353b677241bba5d9e7489c5ba" />

EtWSKao.jpg

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak korek był odkręcony

Please login or register to see this quote.

gdzie ten zaworek w baku dokładnie jest???

jak się do niego dostać??

Edited by pitu131313

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest jakiś inny sposób na odpowietrzenie pompy wtryskowej czy tylko nakrętki na wtryskach przy silniku???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaworek nie jest w baku tylko na rurce wlewu jak jest klapka wlewu poniżej od strony wewnętrznej

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można przelewem odciągnąc paliwo,wężyk który idzie od pompy do góry ten cienki do trójnika.
Strzykawką wyssac ropę ze trzy strzykawki żeby ropą sama była bez powietrza.
Odpowietrzenie pompką taką elektryczną żeby dała radę zaciągnąć,dołączysz przewód powrotny do baku i tam podpinasz pompkę i ciągnąć ropę po trzech minutach odpalać,jak odpali to niech pompką jeszcze pochodzi trochę.
Odłączyć pompkę szybko połączyć przewód i odpalić

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następny sposób to kompresorem wytworzyć ciśnienia w baku aż ropa dojdzie do pompy,i dalej.
Próbować odpalać

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy i najszybszy sposób to poluzować nakrętki

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie cudo mają w Aso

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180106/b611021062382473ba56abaadae1e39f.jpg&key=4df392442162ffcdb81b560c870a3bf4f44aa59d99a26643d1d15b0f332b95c0" alt="b611021062382473ba56abaadae1e39f.jpg">

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180106/95741e971be216570a0d3e6a9d1637dd.jpg&key=b8b4f729ec29c05869048dd1f5702607c70b671e329983eaf249d35916595b49" alt="95741e971be216570a0d3e6a9d1637dd.jpg">

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest zaworek napowietrzający bak

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180106/d8b619c46fedc5e282d140baeddb72a8.jpg&key=34811638caaf8bc90deb0ed8c03cc6d5c394b7699e0fe646b021cdd1ec70c1ab" alt="d8b619c46fedc5e282d140baeddb72a8.jpg">

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj kolejna próba nie poskutkowała auto po nocy odpaliło bez problemu z bańki czyli układ paliwowy przy silniku jest ok natomiast gdy podpiełem wąż paliwa do filtra z baku i zrobiłem ciśnienie kompresorem od wlewu paliwa, odpowietrzyłem filtr to auto pochodziło z 10 sekund potem zgasło z braku paliwa. Zostało mi już tylko wymienić przewód paliwowy od baku do filtra bo najwyraźniej coś tam nie gra mimo iż jest drożny. Podawana jest najwyraźniej za mała dawka paliwa albo gdzieś idzie tam lewe powietrze że nie może pociągnąć ropy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgasł bo nie miał już paliwa w filtrze czyli tu bym szukał problemu we filtrze.
Najlepiej wszystko poskładać jak powinno być i dopiero dmuchać w bak tak żeby wypełnić filtr i pompę ropą i przewód od baku do filtra.
Dobrze to robić w dwie osoby,jeden dmucha drugi odpala jak zapali to przytrzymaj go na wyższych obrotach i nie powinnien zgasnąc

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można też wszystko zamontować i odkręcić wszystkie nakrętki wstrysków i jeden kreci drugi obserwuje czy leci sama ropa już.Zakręcić trzy nakrętki jedną zostawić,zakręcić silnikiem poleci ropa i zapali na trzy gary,dokręcić szybko nakrętke czwartą.
Jaki dobrze naładowane

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator załadowane dobrze

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...