Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lucjan23

Wypadanie zapłonów, szarpanie Z18XE

Recommended Posts

Witam, Opel Signum 2003 modelowy 2004, silnik 1,8 Z18XE

Odrazu dodam, że forum przewalone od góry do dołu i w drugą stronę

Pisze, bo mam spory problem z autem, mianowicie:

1. W grudniu założony gaz - wszystko było ok

2. Po przejechaniu ok. 1000km po instalacji zaczęły się wypadania zapłonów na LPG

3. Obecnie wypadanie zapłonów również na PB

Opis sytuacji:

Odpalam auto (dość dziwny głośny i stanowczy "wrumm", ale jest on od początku posiadania auta czyli lipiec 2015) auto trzyma podwyższone obroty na 850-900 przez chwile (do odłączenia ssania), po czym uspokaja się i pracuje normalnie. Ruszam i jest wszystko w porządku. 30°C przełącza się na LPG. W dalszym ciągu auto zachowuje się normalnie. W momencie kiedy dochodzimy do okło 60°C auto zaczyna swoje "tańce". Mianowicie zaczyna poszarpywać, a wraz ze wzrostem temperatury nasila to zjawisko. W momencie kiedy osiągnie już normalną temperaturę pracy jazda jest udręką. W przedziale od 1200 - 2000 obr/min występuje wypadanie zapłonów, szarpanie (zarówno na PB/LPG) na losowych cylindrach. Czasami jak już załapie porządnie to potrafi jechać na "3 gary" do momentu, aż odpuszczę pedał gazu i wtryski "wyzerują się" wtedy ponowne delikatne dodawanie gazu pozwala rozpędzić  budę.

Dodam jeszcze, ze jak już uda się rozpędzić cielsko to leci do odcięcia - ostatnio test na autobanie w DE poszedł do odcięcia 215 km/h bez żadnych zastrzeżeń.

Wracając do objawów to na luzie, na rozgrzanym silniku jak stoi i daje mu w podłogę to tez ma takie "tu, du, tu, du, dum" nie idzie to płynnie, po czym magiczne 2000 obr/min i dalej wkręca się stabilnie.

 

Co zrobione do tej pory:

1. Wymienione świece na NGK z katalogu pod silnik 15 Stycznia 2017

2. Podmienione cewki - na 4 różnych cewkach ten sam objaw

3. Op-com pomierzona przepływka. Na jałowych 12kg wzrasta płynnie ze wzrostem obrotów nawet do 320kg, sprawdzone czujniki temperatury - podają prawidłowo, sona lambda pracuje płynnie w zakresie 70-900mV

4. Sprawdzone podciśnienia - wężyki wyglądają czysto i stabilnie

 

Planowane:

1. Czyszczenie przepustnicy jutro z samego ram

2. Zdjęcie wydechu i sprawdzenie kata

3. Sprawdzenie czujników położenia wału i rozrządu

 

Panowie jakieś pomysły? Sugestie? Propozycje? Mi już powoli ręce opadają...

Edited by lucjan23

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wyglądają korekty paliwa i co pokazuje druga sonda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywaliłem dzisiaj kata, zdjecia poniżej

Świecąc od dołu na górze nawet jednego promyka nie ujrzałem...

 

Please login or register to see this link.

: Dane podeśle jak tylko poskładam katalizator - niestety mój op-com podaje tylko korekty krótkoterminowe i na rozgrzanym silniku na jałowym biegu pokazuje na PB - +1-10 na LPG -1- -6

Dodatkowo auto ma jedną sondę 4 przewodową na kacie

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by lucjan23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to istotne, ale jak już mam takie informacje to podrzucę.

Świece wymienione w Lutym 2016 NGK BKR5EQUPA - 4 elektrodowe, w tym samym czasie wymieniona została Cewka na Meyle - wszystko ok do +/- 1000km po zamontowaniu LPG

Styczeń 2017 wymienione ponownie świece za namową mechanika - znowu NGK BKR5EQUPA, Wczoraj postanowiłem wyciągnąć świece i zobaczyć jak wyglądają po 1,5kkm i oto jak wyglądają dodam tylko, że jak wcześniej pisałem były na nich testowane 4 róźne cewki ze szrotu):

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Proponuję wymienić na jednoelektrodowe  GM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam właśnie zamiar wymienić na jednoelektrodowe Bosch 0 242 235 666 i sprawdzić jak będzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch jednoelektrodowe też powinny być ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam 1 elektrodowych bosch FQR8LEU2 cały czas. Przerw miedzy elektrodami nie zmieniam, choc niektórzy polecają zmniejszyc do 0,7.   Wymieniam max. co 15tys.  cana ok. 60 zł za komplet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Proponuje sprawdzić ECU koszt nie duży bo około 50 a będziesz miał pewność że nie wymienisz nic na darmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie - wymiana świec na Bosch jednoelektrodowe na przerwie 0,7mm "naprawiło" auto.

Na chwile obecną wszystko się uspokoiło

 

Dzięki za pomoc i sugestie

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaczy że mamy kolejne potwierdzenie że czteroelektrodowe nie nadają się do gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece jedno elektrodowe maja większe wyładowanie co ułatwia zapłon mieszanki. Dobrym i tanim rozwiązaniem są też świece Denso TT kosztują ok 10zł szt. Pamietać trzeba o częstrzej wymianie gdyż jedna elektroda zużywa sie szybciej jak cztery.  Zwiększona przerwa między elektrodami obciąża nasze cewki zapłonowe ale to każdy wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Witam. Również od tygodnia mam problem z szarpaniem podczas ruszania jednak tylko na lpg bo na benzynie jest ok, myślałem żeby wymienić filtry od lpg jednak wczoraj wywaliło błąd 00302 czyli wypadanie zapłonu na cylindrze 2, oczywiście wiem że wymiana filtrów nie zaszkodzi bo wymieniam regularnie co 10 tyś km. Ale co zrobić z tym błędem? Wymienić świece, czy cewka już kończy swój żywot? Ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać? Dodam że szarpie tylko jak silnik ale zagrzeje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja tak miałem jak cewka padła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale na benzynie idzie bez problemu. Błąd mogę skasować czy sam zniknie jak wymienię części?

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie będzie zapłon wypadał to zniknie. Które 1.8 masz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ze mną cewki nie podmienisz. Na benzynie nie ma tego problemu ? Zanim kupisz cewkę to zamień swiece miejscami, jak mozesz to wtryski od lpg tez zamien miejscami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wkrece inną świece i zobaczę. Na benzynie nie ma tego problemu. Niestety nie ma możliwości zamiany kolejności wtryskow lpg bo mam w listwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie ma? Zamieniasz wężyki i przewody

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,nie chcę zakładać nowego tematu auto vectra c 2004r silnik 1.8xe   chodzi mi o  przepływomierz op-com pokazuje pobierane powietrze 6-7 kg/h na jałowym biegu i napiecie rzędu 02-04v w trasie max 150kg/h-przy 140km/h jakoś nie bardzo przekonują mnie te wartości w związku z tym mam pytanie jakie powinny być te parametry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...