Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

lucjan23

Wypadanie zapłonów, szarpanie Z18XE

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam, Opel Signum 2003 modelowy 2004, silnik 1,8 Z18XE

Odrazu dodam, że forum przewalone od góry do dołu i w drugą stronę

Pisze, bo mam spory problem z autem, mianowicie:

1. W grudniu założony gaz - wszystko było ok

2. Po przejechaniu ok. 1000km po instalacji zaczęły się wypadania zapłonów na LPG

3. Obecnie wypadanie zapłonów również na PB

Opis sytuacji:

Odpalam auto (dość dziwny głośny i stanowczy "wrumm", ale jest on od początku posiadania auta czyli lipiec 2015) auto trzyma podwyższone obroty na 850-900 przez chwile (do odłączenia ssania), po czym uspokaja się i pracuje normalnie. Ruszam i jest wszystko w porządku. 30°C przełącza się na LPG. W dalszym ciągu auto zachowuje się normalnie. W momencie kiedy dochodzimy do okło 60°C auto zaczyna swoje "tańce". Mianowicie zaczyna poszarpywać, a wraz ze wzrostem temperatury nasila to zjawisko. W momencie kiedy osiągnie już normalną temperaturę pracy jazda jest udręką. W przedziale od 1200 - 2000 obr/min występuje wypadanie zapłonów, szarpanie (zarówno na PB/LPG) na losowych cylindrach. Czasami jak już załapie porządnie to potrafi jechać na "3 gary" do momentu, aż odpuszczę pedał gazu i wtryski "wyzerują się" wtedy ponowne delikatne dodawanie gazu pozwala rozpędzić  budę.

Dodam jeszcze, ze jak już uda się rozpędzić cielsko to leci do odcięcia - ostatnio test na autobanie w DE poszedł do odcięcia 215 km/h bez żadnych zastrzeżeń.

Wracając do objawów to na luzie, na rozgrzanym silniku jak stoi i daje mu w podłogę to tez ma takie "tu, du, tu, du, dum" nie idzie to płynnie, po czym magiczne 2000 obr/min i dalej wkręca się stabilnie.

 

Co zrobione do tej pory:

1. Wymienione świece na NGK z katalogu pod silnik 15 Stycznia 2017

2. Podmienione cewki - na 4 różnych cewkach ten sam objaw

3. Op-com pomierzona przepływka. Na jałowych 12kg wzrasta płynnie ze wzrostem obrotów nawet do 320kg, sprawdzone czujniki temperatury - podają prawidłowo, sona lambda pracuje płynnie w zakresie 70-900mV

4. Sprawdzone podciśnienia - wężyki wyglądają czysto i stabilnie

 

Planowane:

1. Czyszczenie przepustnicy jutro z samego ram

2. Zdjęcie wydechu i sprawdzenie kata

3. Sprawdzenie czujników położenia wału i rozrządu

 

Panowie jakieś pomysły? Sugestie? Propozycje? Mi już powoli ręce opadają...

Edytowano przez lucjan23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak wyglądają korekty paliwa i co pokazuje druga sonda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Wywaliłem dzisiaj kata, zdjecia poniżej

Świecąc od dołu na górze nawet jednego promyka nie ujrzałem...

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

: Dane podeśle jak tylko poskładam katalizator - niestety mój op-com podaje tylko korekty krótkoterminowe i na rozgrzanym silniku na jałowym biegu pokazuje na PB - +1-10 na LPG -1- -6

Dodatkowo auto ma jedną sondę 4 przewodową na kacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez lucjan23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to istotne, ale jak już mam takie informacje to podrzucę.

Świece wymienione w Lutym 2016 NGK BKR5EQUPA - 4 elektrodowe, w tym samym czasie wymieniona została Cewka na Meyle - wszystko ok do +/- 1000km po zamontowaniu LPG

Styczeń 2017 wymienione ponownie świece za namową mechanika - znowu NGK BKR5EQUPA, Wczoraj postanowiłem wyciągnąć świece i zobaczyć jak wyglądają po 1,5kkm i oto jak wyglądają dodam tylko, że jak wcześniej pisałem były na nich testowane 4 róźne cewki ze szrotu):

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proponuję wymienić na jednoelektrodowe  GM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie zamiar wymienić na jednoelektrodowe Bosch 0 242 235 666 i sprawdzić jak będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bosch jednoelektrodowe też powinny być ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja używam 1 elektrodowych bosch FQR8LEU2 cały czas. Przerw miedzy elektrodami nie zmieniam, choc niektórzy polecają zmniejszyc do 0,7.   Wymieniam max. co 15tys.  cana ok. 60 zł za komplet. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Proponuje sprawdzić ECU koszt nie duży bo około 50 a będziesz miał pewność że nie wymienisz nic na darmo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie - wymiana świec na Bosch jednoelektrodowe na przerwie 0,7mm "naprawiło" auto.

Na chwile obecną wszystko się uspokoiło

 

Dzięki za pomoc i sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że mamy kolejne potwierdzenie że czteroelektrodowe nie nadają się do gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece jedno elektrodowe maja większe wyładowanie co ułatwia zapłon mieszanki. Dobrym i tanim rozwiązaniem są też świece Denso TT kosztują ok 10zł szt. Pamietać trzeba o częstrzej wymianie gdyż jedna elektroda zużywa sie szybciej jak cztery.  Zwiększona przerwa między elektrodami obciąża nasze cewki zapłonowe ale to każdy wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Witam. Również od tygodnia mam problem z szarpaniem podczas ruszania jednak tylko na lpg bo na benzynie jest ok, myślałem żeby wymienić filtry od lpg jednak wczoraj wywaliło błąd 00302 czyli wypadanie zapłonu na cylindrze 2, oczywiście wiem że wymiana filtrów nie zaszkodzi bo wymieniam regularnie co 10 tyś km. Ale co zrobić z tym błędem? Wymienić świece, czy cewka już kończy swój żywot? Ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać? Dodam że szarpie tylko jak silnik ale zagrzeje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja tak miałem jak cewka padła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale na benzynie idzie bez problemu. Błąd mogę skasować czy sam zniknie jak wymienię części?

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będzie zapłon wypadał to zniknie. Które 1.8 masz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

122km

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ze mną cewki nie podmienisz. Na benzynie nie ma tego problemu ? Zanim kupisz cewkę to zamień swiece miejscami, jak mozesz to wtryski od lpg tez zamien miejscami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wkrece inną świece i zobaczę. Na benzynie nie ma tego problemu. Niestety nie ma możliwości zamiany kolejności wtryskow lpg bo mam w listwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma? Zamieniasz wężyki i przewody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ,nie chcę zakładać nowego tematu auto vectra c 2004r silnik 1.8xe   chodzi mi o  przepływomierz op-com pokazuje pobierane powietrze 6-7 kg/h na jałowym biegu i napiecie rzędu 02-04v w trasie max 150kg/h-przy 140km/h jakoś nie bardzo przekonują mnie te wartości w związku z tym mam pytanie jakie powinny być te parametry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×