Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

VAL88

Turbo problem Vectra C opc

Polecane posty

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum a vectre posiadam od sierpnia zeszłego roku. Mam pewien problem związany z doładowaniem. Polega on na tym, że podczas jazdy odcina mi turbine . Oczywiście pojawia się kontrolka auta z kluczem i problem znika po ponownym odpaleniu auta. Pierwsza diagnoza na komputerze to czujnik ciśnienia doladowania-wymieniony, bez rezultatu. Bywa też że przy mocniejszym dodaniu gazu auto jakby "pierdzi" z wydechu. Może mieć to związek z wyciętym katem a moim zdaniem to co jest zamiast niego jest zbyt małej średnicy. Zazwyczaj problem występuje po przejechaniu około 60km przy dogrzanym silniku.Turbina w dobrym stanie-sprawdzona. Przebieg 180000tys. Ma ktoś jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A masz dlubany soft, czy wszystko fabrycznie? Blad z przeladowaniem pojawia sie przy zle zrobionym wirusie.

 

Odcina Ci turbo na 3-re przy ostrym przyspieszaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to wszystko fabryka. Odcina właśnie przy przyspieszaniu np.  redukcja i but a wtedy nagle odcina doładowanie. Faktycznie najczęściej to 3 bieg ale nie jest to reguła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 99% stawiam, że masz soft kręcony i dlatego wywali Ci turbinę, niestety większość 2.8T dostaje zwalony soft i to jest właśnie objaw. :(

Umów się z kim kumatym ze swojego rejonu, niech Ci wgra oryginalny soft (w ASO to zrobisz ale nie wiem ile policzą) i wtedy zobacz czy wywali Ci CEL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może masz rację. Sprawdzę to.Właśnie szukam jakiegoś dobrego warsztatu. Mam u siebie serwis Opla więc ostatecznie tam. Dzięki wielkie za pomoc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dzwonilem kiedys do Opla, pytalem sie o koszt wgrania softu i jest to 100zl lub 150zl nie pamietam dokladnie. Warunek do wgrania softu, trzeba posiadac kod Car Pass. Mysle wiec, ze cena przystepna dla kazdego :) Warto zawsze pytac w ASO, czasami mozna byc mile zaskoczonym. Pozdro.

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, nie kombinuj tylko od razu do ASO wal niech przywrócą oryginalny soft i jak Ci zacznie brakować kucyków pod butem wtedy zaczniesz samemu szukać speca od softu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok to od tego zacznę bo operacja faktycznie nie jest droga. Zobaczymy czy coś się zmieni. Mam nadzieję, bo nie mam innego pomysłu. Dzięki wielkie. Pozdro :ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok daj znac czy pomoglo. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To chyba rozwiązałem zagadkę. Soft sprawdziłem i okazał się oryginał.  Winna była cewka zapłonowa. Nie była uwalona do końca, tym bardziej, że dopiero wymieniłem świece i to trochę poprawiło sytaucje ale podczas jazdy wypadał zapłon a to powodowało wywalenie  kontrolki i odcięcie turbo. Dziwne, że na kompie tego nie pokazało od razu. Nie bawiłem się w wymianę jednej cewki. Wymieniłem wszystkie na NGK + świece Beru i wszystko gra. Cewki były chyba pierwsze Boscha. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypadania zaplonu niestety komputer czasami nie wylapuje. Madrze postapiles, ze wymieniles wiecej jak jedna cewke. U siebie wymienilem wszystkie 3 od grodzi, ktore sa schowane z tylu silnika. Trzy z przodu zostawilem, poniewaz sa sprawne i sa na wierzchu. Nowe zamontowane rowniez NGK. Twoje rozwiazanie, tez jak najbardziej ok. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale gdybym posłuchał diagnosty to wg.  jego zaleceń powinienem wymienić połowę elektroniki z pod maski. Na te cewki sam wpadłem trochę przypadkiem ale chyba człowiek sam zna najlepiej swoje auto. Kolejne doświadczenie. Dzięki za pomoc. Pozdro :ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego potrzebni sa mechanicy, ktorzy nie tylko mysla ale i sluchaja ze zrozumieniem klienta :)Nie ma sprawy, pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×