Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

VAL88

Turbo problem Vectra C opc

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum a vectre posiadam od sierpnia zeszłego roku. Mam pewien problem związany z doładowaniem. Polega on na tym, że podczas jazdy odcina mi turbine . Oczywiście pojawia się kontrolka auta z kluczem i problem znika po ponownym odpaleniu auta. Pierwsza diagnoza na komputerze to czujnik ciśnienia doladowania-wymieniony, bez rezultatu. Bywa też że przy mocniejszym dodaniu gazu auto jakby "pierdzi" z wydechu. Może mieć to związek z wyciętym katem a moim zdaniem to co jest zamiast niego jest zbyt małej średnicy. Zazwyczaj problem występuje po przejechaniu około 60km przy dogrzanym silniku.Turbina w dobrym stanie-sprawdzona. Przebieg 180000tys. Ma ktoś jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz dlubany soft, czy wszystko fabrycznie? Blad z przeladowaniem pojawia sie przy zle zrobionym wirusie.

 

Odcina Ci turbo na 3-re przy ostrym przyspieszaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem to wszystko fabryka. Odcina właśnie przy przyspieszaniu np.  redukcja i but a wtedy nagle odcina doładowanie. Faktycznie najczęściej to 3 bieg ale nie jest to reguła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 99% stawiam, że masz soft kręcony i dlatego wywali Ci turbinę, niestety większość 2.8T dostaje zwalony soft i to jest właśnie objaw. :(

Umów się z kim kumatym ze swojego rejonu, niech Ci wgra oryginalny soft (w ASO to zrobisz ale nie wiem ile policzą) i wtedy zobacz czy wywali Ci CEL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może masz rację. Sprawdzę to.Właśnie szukam jakiegoś dobrego warsztatu. Mam u siebie serwis Opla więc ostatecznie tam. Dzięki wielkie za pomoc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwonilem kiedys do Opla, pytalem sie o koszt wgrania softu i jest to 100zl lub 150zl nie pamietam dokladnie. Warunek do wgrania softu, trzeba posiadac kod Car Pass. Mysle wiec, ze cena przystepna dla kazdego :) Warto zawsze pytac w ASO, czasami mozna byc mile zaskoczonym. Pozdro.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, nie kombinuj tylko od razu do ASO wal niech przywrócą oryginalny soft i jak Ci zacznie brakować kucyków pod butem wtedy zaczniesz samemu szukać speca od softu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok to od tego zacznę bo operacja faktycznie nie jest droga. Zobaczymy czy coś się zmieni. Mam nadzieję, bo nie mam innego pomysłu. Dzięki wielkie. Pozdro :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok daj znac czy pomoglo. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba rozwiązałem zagadkę. Soft sprawdziłem i okazał się oryginał.  Winna była cewka zapłonowa. Nie była uwalona do końca, tym bardziej, że dopiero wymieniłem świece i to trochę poprawiło sytaucje ale podczas jazdy wypadał zapłon a to powodowało wywalenie  kontrolki i odcięcie turbo. Dziwne, że na kompie tego nie pokazało od razu. Nie bawiłem się w wymianę jednej cewki. Wymieniłem wszystkie na NGK + świece Beru i wszystko gra. Cewki były chyba pierwsze Boscha. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypadania zaplonu niestety komputer czasami nie wylapuje. Madrze postapiles, ze wymieniles wiecej jak jedna cewke. U siebie wymienilem wszystkie 3 od grodzi, ktore sa schowane z tylu silnika. Trzy z przodu zostawilem, poniewaz sa sprawne i sa na wierzchu. Nowe zamontowane rowniez NGK. Twoje rozwiazanie, tez jak najbardziej ok. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale gdybym posłuchał diagnosty to wg.  jego zaleceń powinienem wymienić połowę elektroniki z pod maski. Na te cewki sam wpadłem trochę przypadkiem ale chyba człowiek sam zna najlepiej swoje auto. Kolejne doświadczenie. Dzięki za pomoc. Pozdro :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego potrzebni sa mechanicy, ktorzy nie tylko mysla ale i sluchaja ze zrozumieniem klienta :)Nie ma sprawy, pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...