Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nelro

VECTRA C z18xe cewka czyu ECU

Recommended Posts

Cześć,

na wstępie dodam ze jeśli było o tym pisane to proszę o przeniesienie.

W sobotę pojawił mi się dziwny objaw, w trakcie przełączania na LPG poczułem poszarpywanie, wcisnąłem sprzęgło zapalił się check i silnik zgasł. Odpalił bez problemu i na benzynie kawałek nie było problemu tylko świecący check, ponowne przełączenie na LPG i znów zgasł. Dalszą część drogi pokonałem na Pb. Dzień wcześniej wymieniane filtry gazu więc myślałem że może jakiś syf poleciał i coś przytkał, wiec po dojechaniu na postoju odpaliłem, poczekałem aż się przełączy na gaz i przetrzymałem go na tym gazie z pedałem w podłodze no i później było już ok. po kilku odpaleniach check sam zgasł. W niedziele wymieniłem jeszcze świece tak na wszelki wypadek i wydawało się ze jest ok. Dziś w drodze do pracy zauważyłem (już na dobrze rozgrzanym silniku), że pojawia się poszarpywanie na LPG, wiec przełączyłem na benzynę i zapalił się check. potem jazda na przemian LPG/Pb. aż w końcu już tylko na Pb, przy czym na Pb w okolicach 2rpm wyczuwałem poszarpywania. Na postoju czy na LGP czy Pb chodzi podobnie czyli bez dziwnych zachowań. Dodanie gazu powoduje szarpnięcie.

Błędy odczytałem metodą na pedał: 1565, 0301, 0303, 0302. I teraz pytanie, czy to tylko cewka czy czy padające ECU...? wypadanie zapłonów świadczy o cewce, ale ten błąd tempomatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypadania zapłonu jeżeli masz nowe odpowiedni świece to raczej cewka ewentualnie bardzo rozjechana mieszanka, a błąd tempomatu może wynikać z problemu z samą manetką

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba by było sprawdzić jak wyglądają korekty długi i krótkoterminowe w silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

katalizator tez moze juz sie konczyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jak piątek byłem u gazownika to podłączył kompa i powiedział ze jest idealnie. Też tak przez myśl mi katalizator przeszedł, przebieg mam oryginalny ale to już 183tkm. W sobotę jadę na przegląd to popukam w puszkę czy nic tam czasem nie grzechocze.

A i po 13 jadę podłączyć inną cewkę, koleś nie chce się zamienić na dzień dwa, tylko żebym podjechał i sobie chwile z nią pojeździł.

A manetka tempomatu - guziki nie za każdym razem łapię, czy to może być przyczyną błędu?

Edited by nelro

Share this post


Link to post
Share on other sites

zadnego grzechotania nie uslyszysz, najprosciej rure wydechowa od spodu odkrecic( 3nakretki) i bedziesz widzial czy kat jest caly

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnij techa czy op-coma i sprawdź co pokazuje druga sonda, jak kat przypchany to wyjdzie, bierze Ci olej ? Jak tak to jest duża szansa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten mial niby 200 kilka tys a juz nawet nie dalo sue auta odpalic

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, oleju nie bierze, bynajmniej między wymianami (co 15tkm) nie dolewam (chociaż zlewam mniej niż wlewam a na bagnecie zawsze jest stan od połowy w górę). Zatem odkręcę i zajrzę do katalizatora. Techa ani op-coma nie mam, ale mam elma z allegro:), ale on pokazuje wskazania sond. Jakie przedziały są właściwe a jakie nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na benzynie jest w porządku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na benzynie nie jest do końca ok, ale na gazie też się jak na razie uspokoiło. Ciekawe na jak długo. Zauważyłem, że problem z szarpaniem występuje na niskich obrotach pod obciążeniem, czyli np 3 beg i 1500 obrotów i jak dodam więcej gazu to zaczyna szarpać, ale po przekroczeniu 2000 szarpanie ustaje i normalnie przyspiesza. Na świecach 4 elektrodowych zrobiłem jakieś 30tyś. z przerwą ustawioną na 1 mm. Teraz mam 2 elektrodowe z przerwą fabryczną czyli coś ok 1mm. wcześniej z takimi świecami problemów nie było. Check-a zgasiłem w pracy przez odpięcie aku, i do teraz czyli jakieś 40km był z nim spokój.

Byłem właśnie na testowej podmianie cewki. Zrobiłem z tą podmienioną jakieś 8km i żaden objaw nie wystąpił. Obciążanie silnika z pedałem w podłodze i nic.. wkręcanie do końca i też nic. Nawet miałem wrażenie jakby lżej odpalił...

Jutro chyba zamówię cewkę, jakiej firmy polecanie? Mam możliwość kupić VALEO za 290zł jak i chinolca za 170...;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam sobie odpowiedziałeś na problem, tylko Valeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To lepiej sprawdź dokładnie, do lpg lepsze okazują się jednoelektrodowe i dobrze radzę ustawić przerwę na 0.7mm. Znajdziesz sporo tematów o tym. No i do tego cewke wymienić.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy nowej cewce nie ma po co zmniejszać odstępu. Cewka u mnie dawała objaw, jak na luzie trzymałem 1500 obr to czuć było nie równą prace silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmniejszenie przerwy odciąży cewke, no ale nic na siłę nie zmuszam boś trochę oporny. Jak będziesz chciał to wujek Google ci odpowie po co zmniejsza się przerwę na świecach.

Pozdrawiam

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmniejszenie przerwy odciąży cewke, no ale nic na siłę nie zmuszam boś trochę oporny. Jak będziesz chciał to wujek Google ci odpowie po co zmniejsza się przerwę na świecach.

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cewkę już mam, jutro w przerwie w robocie ją wymienię (bo z latarką to trochę słaba robota) mimo, że objawy nieco złagodniały.

Z tą przerwą to poczytam i spróbuję ale dopiero w sobotę. Pamiętam, że na tych 4 elektrodowych jak miałem fabryczną przerwę wynoszącą ok 1,7mm to na benzynie było ok w całym zakresie obrotów, ale na gazie w okolicach przejście przez 2000obr odbywało się przez szarpanie niezależnie od biegu, wyżej było już ok i dlatego zmniejszyłem im odstępy na 1mm i problem ustał. Przypomniało mi się, że jak wymieniałem świece to na 1 cylindrze miała ostatnie 2-3 (te bliżej porcelanki) zwoje gwintu zawilgocone czymś gdzie pozostałe były suche. Pewnie to o niczym nie świadczy ale tak mi się przypomniało... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź komorę / gniazdo świecy czy ścianki nie są oby wilgotne / mokre. Może być że uszczelka pod pokrywą zaworów nie trzyma, a jak się za dużo wilgoci nazbiera to szybko twoją nową cewke szlak trafi.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

go gazu jedna elektroda,

nawet sa swiece przeznaczone do lpg i tam wlasnie przerwa jest zmniejszona w fabryce juz do 7mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np w swiecy jedno elektrodowej najtańszej ngk do z18xer jest odstęp 0,8mm. A co do świec do lpg to miałem założone świece ngk lpg6 platynowo irydowe i po 6 tysiącach kilometrów silnik nie chciał na nich pracować. Zmieniłem na zwykłe ngk i jeździ jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pamiętaj aby je dokładnie dokręcić kluczem dynamometerycznym bo jak będzie za słabo to mogą być przebicia. Kiedyś ręcznie to robiłem "na oko" ale przekonałem się że tym kluczem jest jednak najpewniej

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy instalacji LPG stosuje sie zwykle swiece takie jak przewidzial producent silnika. Fachowiec montujacy mi instalacje przestrzegal, zeby nie wkladac do silnika czesci dedykowanych pod LPG, bo moga sie cuda dziac i mial racje. W 2.8T mam fabrycznie platynowe jednoelektrodowe, przy benzynie wytrzymuja 80000tys km, ustalilismy ze przy gazie lepiej je wymienic przy 60000tys km, jak na razie 45000 przejechane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak wy ale ja bym zaczął od sprawdzenia ECU. Nie jest to droga usługa w stolicy w pewnym zakładzie kosztuje to 50zl a mamy pewność że nie wymienimy sprawnych podzespołów.. W moim przypadku stale wywalalo błąd przeplywki i sond. Okazało się że przerwany był właśnie pin od przeplywki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...