Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

nelro

VECTRA C z18xe cewka czyu ECU

Polecane posty

Cześć,

na wstępie dodam ze jeśli było o tym pisane to proszę o przeniesienie.

W sobotę pojawił mi się dziwny objaw, w trakcie przełączania na LPG poczułem poszarpywanie, wcisnąłem sprzęgło zapalił się check i silnik zgasł. Odpalił bez problemu i na benzynie kawałek nie było problemu tylko świecący check, ponowne przełączenie na LPG i znów zgasł. Dalszą część drogi pokonałem na Pb. Dzień wcześniej wymieniane filtry gazu więc myślałem że może jakiś syf poleciał i coś przytkał, wiec po dojechaniu na postoju odpaliłem, poczekałem aż się przełączy na gaz i przetrzymałem go na tym gazie z pedałem w podłodze no i później było już ok. po kilku odpaleniach check sam zgasł. W niedziele wymieniłem jeszcze świece tak na wszelki wypadek i wydawało się ze jest ok. Dziś w drodze do pracy zauważyłem (już na dobrze rozgrzanym silniku), że pojawia się poszarpywanie na LPG, wiec przełączyłem na benzynę i zapalił się check. potem jazda na przemian LPG/Pb. aż w końcu już tylko na Pb, przy czym na Pb w okolicach 2rpm wyczuwałem poszarpywania. Na postoju czy na LGP czy Pb chodzi podobnie czyli bez dziwnych zachowań. Dodanie gazu powoduje szarpnięcie.

Błędy odczytałem metodą na pedał: 1565, 0301, 0303, 0302. I teraz pytanie, czy to tylko cewka czy czy padające ECU...? wypadanie zapłonów świadczy o cewce, ale ten błąd tempomatu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wypadania zapłonu jeżeli masz nowe odpowiedni świece to raczej cewka ewentualnie bardzo rozjechana mieszanka, a błąd tempomatu może wynikać z problemu z samą manetką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trzeba by było sprawdzić jak wyglądają korekty długi i krótkoterminowe w silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

katalizator tez moze juz sie konczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jak piątek byłem u gazownika to podłączył kompa i powiedział ze jest idealnie. Też tak przez myśl mi katalizator przeszedł, przebieg mam oryginalny ale to już 183tkm. W sobotę jadę na przegląd to popukam w puszkę czy nic tam czasem nie grzechocze.

A i po 13 jadę podłączyć inną cewkę, koleś nie chce się zamienić na dzień dwa, tylko żebym podjechał i sobie chwile z nią pojeździł.

A manetka tempomatu - guziki nie za każdym razem łapię, czy to może być przyczyną błędu?

Edytowano przez nelro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zadnego grzechotania nie uslyszysz, najprosciej rure wydechowa od spodu odkrecic( 3nakretki) i bedziesz widzial czy kat jest caly

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podepnij techa czy op-coma i sprawdź co pokazuje druga sonda, jak kat przypchany to wyjdzie, bierze Ci olej ? Jak tak to jest duża szansa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten mial niby 200 kilka tys a juz nawet nie dalo sue auta odpalic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, oleju nie bierze, bynajmniej między wymianami (co 15tkm) nie dolewam (chociaż zlewam mniej niż wlewam a na bagnecie zawsze jest stan od połowy w górę). Zatem odkręcę i zajrzę do katalizatora. Techa ani op-coma nie mam, ale mam elma z allegro:), ale on pokazuje wskazania sond. Jakie przedziały są właściwe a jakie nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie jest w porządku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece jednoelektrodowe i zrób przerwę na 0.7mm

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie nie jest do końca ok, ale na gazie też się jak na razie uspokoiło. Ciekawe na jak długo. Zauważyłem, że problem z szarpaniem występuje na niskich obrotach pod obciążeniem, czyli np 3 beg i 1500 obrotów i jak dodam więcej gazu to zaczyna szarpać, ale po przekroczeniu 2000 szarpanie ustaje i normalnie przyspiesza. Na świecach 4 elektrodowych zrobiłem jakieś 30tyś. z przerwą ustawioną na 1 mm. Teraz mam 2 elektrodowe z przerwą fabryczną czyli coś ok 1mm. wcześniej z takimi świecami problemów nie było. Check-a zgasiłem w pracy przez odpięcie aku, i do teraz czyli jakieś 40km był z nim spokój.

Byłem właśnie na testowej podmianie cewki. Zrobiłem z tą podmienioną jakieś 8km i żaden objaw nie wystąpił. Obciążanie silnika z pedałem w podłodze i nic.. wkręcanie do końca i też nic. Nawet miałem wrażenie jakby lżej odpalił...

Jutro chyba zamówię cewkę, jakiej firmy polecanie? Mam możliwość kupić VALEO za 290zł jak i chinolca za 170...;) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś na problem, tylko Valeo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To lepiej sprawdź dokładnie, do lpg lepsze okazują się jednoelektrodowe i dobrze radzę ustawić przerwę na 0.7mm. Znajdziesz sporo tematów o tym. No i do tego cewke wymienić.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy nowej cewce nie ma po co zmniejszać odstępu. Cewka u mnie dawała objaw, jak na luzie trzymałem 1500 obr to czuć było nie równą prace silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie przerwy odciąży cewke, no ale nic na siłę nie zmuszam boś trochę oporny. Jak będziesz chciał to wujek Google ci odpowie po co zmniejsza się przerwę na świecach.

Pozdrawiam

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie przerwy odciąży cewke, no ale nic na siłę nie zmuszam boś trochę oporny. Jak będziesz chciał to wujek Google ci odpowie po co zmniejsza się przerwę na świecach.

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cewkę już mam, jutro w przerwie w robocie ją wymienię (bo z latarką to trochę słaba robota) mimo, że objawy nieco złagodniały.

Z tą przerwą to poczytam i spróbuję ale dopiero w sobotę. Pamiętam, że na tych 4 elektrodowych jak miałem fabryczną przerwę wynoszącą ok 1,7mm to na benzynie było ok w całym zakresie obrotów, ale na gazie w okolicach przejście przez 2000obr odbywało się przez szarpanie niezależnie od biegu, wyżej było już ok i dlatego zmniejszyłem im odstępy na 1mm i problem ustał. Przypomniało mi się, że jak wymieniałem świece to na 1 cylindrze miała ostatnie 2-3 (te bliżej porcelanki) zwoje gwintu zawilgocone czymś gdzie pozostałe były suche. Pewnie to o niczym nie świadczy ale tak mi się przypomniało... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź komorę / gniazdo świecy czy ścianki nie są oby wilgotne / mokre. Może być że uszczelka pod pokrywą zaworów nie trzyma, a jak się za dużo wilgoci nazbiera to szybko twoją nową cewke szlak trafi.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

go gazu jedna elektroda,

nawet sa swiece przeznaczone do lpg i tam wlasnie przerwa jest zmniejszona w fabryce juz do 7mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Np w swiecy jedno elektrodowej najtańszej ngk do z18xer jest odstęp 0,8mm. A co do świec do lpg to miałem założone świece ngk lpg6 platynowo irydowe i po 6 tysiącach kilometrów silnik nie chciał na nich pracować. Zmieniłem na zwykłe ngk i jeździ jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I pamiętaj aby je dokładnie dokręcić kluczem dynamometerycznym bo jak będzie za słabo to mogą być przebicia. Kiedyś ręcznie to robiłem "na oko" ale przekonałem się że tym kluczem jest jednak najpewniej

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miało być DOKRĘCIĆ

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy instalacji LPG stosuje sie zwykle swiece takie jak przewidzial producent silnika. Fachowiec montujacy mi instalacje przestrzegal, zeby nie wkladac do silnika czesci dedykowanych pod LPG, bo moga sie cuda dziac i mial racje. W 2.8T mam fabrycznie platynowe jednoelektrodowe, przy benzynie wytrzymuja 80000tys km, ustalilismy ze przy gazie lepiej je wymienic przy 60000tys km, jak na razie 45000 przejechane. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wy ale ja bym zaczął od sprawdzenia ECU. Nie jest to droga usługa w stolicy w pewnym zakładzie kosztuje to 50zl a mamy pewność że nie wymienimy sprawnych podzespołów.. W moim przypadku stale wywalalo błąd przeplywki i sond. Okazało się że przerwany był właśnie pin od przeplywki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×