Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kurtu

V6 falujące obroty gaśnie po rozgrzaniu

Recommended Posts

Witam mój problem polega na tym, że auto po nagrzaniu do ok 90st. zaczyna wariować szarpać dławić gasnąć po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy. Problem pojawia się sporadycznie czasami po tydzień jest ok, a czasami 3 dni masakra ( najgorzej jest w mieście na światłach jak nie jesteś w stanie nic zrobić). Były robione uszczelki pokryw zaworów, po tym zaczęły się dziać cyrki. Błędy silnik krokowy (czyszczenie nie pomogło chyba się zatarł) kupiłem nowy zamiennik SKV(oryginał kosztował ok 650zł) teraz błędów nie ma, a sytuacja się nie zmieniła. Jedyny błąd który pokazuje to czujnik wału korbowego na zapłonie ale to chyba normalne w tym silniku, po odpaleniu błąd znika. Jakieś pomysły?  mam jeszcze prośbę może ktoś pamięta potrzebuje jakie napięcia powinny mieć sonda lambda i inne czujniki jutro będę patrzył opel scannerem może coś pokaże. Silnik skacze obrotami 0-1500 przygasa, sam się wzbudza, na zimnym pali jest tylko delikatne falowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podmień jak masz od kogo czujnik położenia przepustnicy. U mnie on powodował dziwne zachowania, zawieszanie obrotów na 1500 albo i wyżej albo nagłe spadki obrotów. Nowy kosztuje ok 140zł bosch. Przy okazji właśnie czyściłem silniczek krokowy mimo że nie miał błędów, wyczyściłem przepustnicę i wszystko wróciło do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z podmianką będzie ciężko same do 2,0 z tych co znam ale wezmę się za czyszczenie przepustnicy mam nadzieje, że pomoże najgorsze, że nie ma żadnych błędów i nie jest to cały czas

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wcale nie było błędów i też nie zawsze się to działo. Przepustnicę wyczyściłem "dla zasady" bo właściwie była czysta. Obstawiałbym ten czujnik położenia przepustnicy. Może też być lewe powietrze, to też powoduje wariowanie obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siedzieliśmy 3 godziny z podpiętym kompem i nic się nie działo rozgrzewany gaszony 0 błędów wszystkie czujniki pracują prawidłowo jedyne co to alternator pada ładowanie 13,4-13,7 (przy +6stC) to chyba za mało , ale czy to możliwe aby to było przyczyną w zimniejsze dni. dzisiaj auto normalnie jechało zero falowań nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie ładowanie miałem w vałce. Jeździłem 6 lat i jeździ dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawdopodobnie znalazła się przyczyna kable do wymiany i popękane gumy kolektora pytanko gdzie to kupić ma ktoś jakiś namiar,na allegro znalazłem tylko 1 aukcje z 3 szt. są jakieś zamienniki, jak to się fachowo nazywa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj tutaj w dziale sprzedam. Nowe raczej tylko oryginał, chyba że gdzieś dostaniesz silikonowe zamienniki. Ktoś na forum takie miał

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta nowe 42,5 za szt. masakra tylko serwis, będę szukał używek ale widzę, że będzie ciężko, zamienników szukałem po numerze nic nie ma, kable zamówiłem bosha świece ngk, alternator naprawiony ale nic się nie zmieniło zobaczymy po wymianie kabli( nie były zmienianie hmm odkąd mam auto czyli jakieś 6 lat). Szczerze czasami mam ochotę porąbać to auto siekierą:) sprzedać szkoda, prawie wszystko nowe tłumiki, zawieszenie piasty hamulce przeguby itd. by to policzył to koszty 2x większe od ceny rynkowej auta

Edited by Kurtu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam laczniki na sale, pw poszlo ;-)

 

Push by Xperia Z

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak auto po wymianie kabli, świec i łączników kolektora od itoma, wszystkie styki na wtyczkach poczyszczone kabelki po izolowanie, przepustnica wyczyszczona. przy wykręcaniu świec dolne ok suchutkie, na górnej pokrywie świece miały trochę oleju pokrywy były robione sądzę że dobrze przeczyściłem gniazda wszystko skręcone i d*** silnik po nagrzaniu 90-92st zaczyna falować obrotami wygląda to tak jakby w momencie załączenia wentylatorów zaczyna go brać najbardziej jest taki spadek do 500 czasami niżej prawie do odcięcia i faluje do 1500 potem sam się uspokaja i chodzi ok albo gaśnie. Dodam, że kolektor był cały zawalony nagarem i to sporo oczywiście co się dało poczyszczone ręce mi już opadają. Zaczynam się zastanawiać czy korokowiec który kupiłem daje radę SKV, na starym zanim się zatarł silnik inaczej chodził mianowicie po wciśnięciu sprzęgła obroty od razu spadały na te ok 700 a na zamienniku jest tak, że spadają do 1000 potem ma takie jakby 3 biegi opadania zanim dojdzie do 700. Już nie wiem czego i gdzie szukać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podmień ten krokowiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz jakiegos fejsa?

 

Push by Xperia Z

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukam po szrotach krokowca podmienię zobaczę chodź z tym w mojej okolicy będzie ciężko do V6 już szukałem wcześniej w ostateczności zamówię z allegro jakąś używkę (wcześniej jak chciałem kupić nie było teraz są aż 5 jak na złość ) 

Please login or register to see this quote.

mam dostęp kolega ma opcom i jakiś program delfi jak o to ci chodzi, ale błędów nie ma jest tylko ten z czujnikiem wału korbowego ale znika jak go odpale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytaj temperature jaka masz przy tych objawach, zresetuj tps, bloki uczace i na rozgrzanym sprawdz jaki masz przeplyw na przeplywce i temp powietrza zasysanego

 

Push by Xperia Z

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamówiłem krokowca oryginał używkę zobaczymy czy się coś zmieni, wczoraj próbowałem to sprawdzić pod kompem, ale oczywiście chodził normalnie i z pomiarów nici. Jak się resetuje ten TPS i bloki uczące. Ten objaw nie występuje cały czas czasami potrafi tydzień jeździć jak złoto. We wtorek powinien dojechać krokowiec zamienię zobaczymy, jak zacznie go brać to oczywiście popędzę się podpiąć jak koleś będzie dostępny to spiszę te temperatury itd 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ze chodzil normalnie nie znaczy ze nie mogles zrobic pomiarow

Reset blokow uczacych robisz w odpowiedniej zakladce

Tps i innych tez

 

Push by Xperia Z

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogłem ale sądziłem że jak chodzi dobrze to nic nie da, jutro jak się uda to pospisuje to

Share this post


Link to post
Share on other sites

po resetowałem tps itd. krokowiec podmieniony i teraz przy 102st na kompie 90 na zegarach, temp zasysanego powietrza 42st, przepływki niestety nie spisałem bo koleś zabrał sprzęt miał nerwa:) spieszyło mu się. Mniej faluje ale gaśnie, wygląda to jakby przy otwarciu termostatu i załączeniu wentylatorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sprawdz jakie masz ladowanie po tym jak sie wlacza wentyle i ile kg/h powietrza zasysanego w przeplywce na jalowych przy okolo 90°

 

 

To gasniecie masz przy jakiej temp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

miernikiem przy aku starczy sprawdzić czy musi być podpięty pod komputer?

gaśnie mi na kompie ok 100-103 bliżej 100 zaczyna go rzucać obrotami na zegarach ok 85-90 złapie go zgaśnie odpali za 1 razem chwile pochodzi normalnie zgaśnie odpalę go i załapuje chodzi ok.bo to z paliwem, pompą raczej nic nie ma wspólnego chyba co?

 

Edited by Kurtu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Z pompa nie

 

Odczytaj ta przeplywke, moze byc cos nie teges, odczytuje za duzy przelot,przepustnica nie jest wtedy z nia zgrana i gasnie

 

Moze byc tez czujnik temp ten co wysyla info na ecu

 

Rozumiem ze nie kreciles nic przy przepustnicy?

 

Tak miernikiem przy aku bedzie ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nic nie kręciłem przy przepustnicy czyściłem tylko naftą i patyczkami do uszu, ten tps ma 0,51 wartość stałą na wolnych to zapamiętałem

ten czujnik gdzie jest ? trzeba zwalać górę znowu? czy idzie dojść do niego jakby co

 

Edited by Kurtu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tps masz ok

Czujnik jest pod srodkowym kolektorem ale mozna dojsc do niego bez zwalania ssaka

Troche gimnastyki ale sie da

Z prawej strony od strony pompy abs przyswiec sobie czyms pod ssaka i patrz od strony korka oleju,za niego, powinienes go zobaczyc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a więc tak 1szy pomiar

przepływka 10,5-11,5kg/h temp 91 na kompie

ładowanie w momencie załączenia wentylatorów spada do 13,7

to jest bez falowań obrotów i gaśnięcia obroty 740-760(wg wskazań kompa)

Zgasiłem i odpaliłem go po minucie od razu zaczął falować nie zgasł ale momentami opadało do 0 na obrotomierzu

przepływka 18-40kg/h temp 96

tps 0,49-0,51

ładowanie w momencie załączenia  wiatraka 13,4 przy falujących obrotach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...