Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Krystus

Trzymają zaciski PT i LT

Recommended Posts

Witam wszystkich. To mój pierwszy post tutaj, także proszę o wyrozumiałość i wszelką pomoc :)

To mój problem polega na tym, że jakieś półtora roku temu wymieniałem komplet tarcz i klocków w warsztacie, i mechanik musiał coś zbabrać bo około 2 miesiącach będąc w niemczech zablokowało mi się lewe tylne koło. Miejscowy mechanik wymienił tłoczek i problem znikł z lewym kołem. Po roku czasu tama sama sytuacja tyle, że z prawym kołem. Ten sam mechanik zrobił to samo, jednak tu było gorzej i od razu to nie pomogło, bo grzało się raz lewe, raz prawe a to razem, lub prawie żadne koło, nie wiem od czego to zależało. Pomęczył się z tym, dodatkowo popuścił ręczny i jakoś tak do teraz przejeździłem. Wraz z nadejściem mrozów problem się pogłębił i było czuć, że koła trzymają, ale nie na tyle, żeby tarcze stawały się bardzo gorące. Ostatnio już było coraz gorzej, bo prawe koło nagrzewało się, że nie szło dotknąć felgi w okolicach piasty i klocki zdarły się do zera. Więc zaprowadziłem samochód do mechanika. Tam wymienili klocki, prowadnice w zaciskach, gumy i spręzyny, tłoczki zostawili, bo są w dobrym stanie i wymienili również linkę hamulca ręcznego, bo stara nie chodziła jak powinna. Niestety problem pozostał i rano po przejechaniu około 18 km obie felgi gorące. Jak zaciągnę ręczny hamulec i spuszczę, to koła są zablokowane i muszę ręcznie odciągnąć linkę przy zacisku. Jak obracam koła to czuć, że kręcą się z oporem. Poradźcie co to może być. Czy całe zaciski do wymiany, czy samoregulator ręcznego nie działa sprawnie, czy wina może być po stronie sprężyny na zacisku od linki ręcznego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dwa tematy niżej masz odpowiedz

 

może być różna przyczyna np krzywe piasty lub serwo niedomaga

kup lub pożycz czujnik zegarowy i obadaj czy  tarcze są krzywe jeżeli tak to pożycz ze sklepu nowe przyłóż i sprawdz czy nadal na czujniku wskazuje że krzywe jeśli tak to możliwe że masz piasty z tyłu krzywe jeżeli to nie pomoże to kupił bym używane zaciski tylne od kolegów z forum i podłożył podkładki pod serwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...