Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Ballak

Tryb awaryjny

Recommended Posts

Witam klubowicze posiadam Vectre C 2.2 dti  2003 przebieg 290 tysiecy mam ja od poltora roku nie raz mialem problem z trybem awaryjnym ale do wymiany byl przepływomierz wszystko bylo ok gdzies do grudnia 2016 , vectra jak weszla w tryb awaryjny to przez tydzien sie swiecil ale potem zgasl zdarzylo sie nie raz ze sie zaswiecil ale dalo sie zyc. Ostatniego poniedzialku gdzie sie zaswiecil i do dzis nie gasnie , otóz czyscilem egr , zmienilem przeplywomierz , turbina robiona 2 lata temu dokumenty mam . Przepustnica robione 1,5 roku temu . Samochód kreci sie do 2800 obroty nie raz faluja miedzy 750-1000 , i jak sie kreci do 3 tysiecy i trzymam na gazie to kopci na bialo-niebiesko . Wylacza sie nie raz ale to tylko na chwile np jak obroty spadna przy zmianie biegu ale po chwili sie wlacza spowrotem . Oleje dosyc w normie , od wymiany zrobione 5 tysiecy wziął 300 ml , plyn chlodniczy  dolany był ubytek 100 ml , plyn hamulcowy ok . Mam pytanie czy to mozliwe ze katalizator jeest zapchany i tego sa takie powody czy turbo umarło. Boje sie ze to nie uszczelka pod glowcia ale wtedy check nie mial by nic do tego . 

 

Dzieki za odpowiedz . Pozdrawiam 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak bez komputera samemu, to możesz:

Czujnik ciśnienia atmosferycznego i ciśnienia doładowania wyczyścić, też wtyczki. To jest częsta usterka, tak samo jak syf na owych czujnikach, jak i nie łączące wtyczki.

Sprawdzić klapy gaszące, czy przy gaszeniu samochodu opada prawidłowo, i czy przy odpalonym jest podniesiona.

Sterowanie turbiny czy chodzi płynnie ręką.

Elektrozawór podciśnień, czy się nie grzeje k**ewsko mocno, jak tak to gdzieś podciśnienie ucieka.

Same czyszczenie EGR, to w połowie przypadków pomaga... Bardzo, bardzo często pada elektronika EGR

Uszczelka, to albo olej rośnie, albo ciśnieni w zbiorniku od płynu chłodzącego(zazwyczaj).

W trybie awaryjnym, to normalne, że się nie wkręca, a jak ciśniesz w pedał bez tołku, to dymi jak popadnie.

Podjedź byle gdzie na komputer, wykasuj błędy i podaj co zostało.

A mam dokładnie takie auto jak u Ciebie, przepływka nie zmieniania, turbo też, przepustnica raz czyszczona(rutynowow). Jak się zasyfił mi jeden z czujników wyżej wymienionych, to nawet nie jeden a dwóch skutasiałych mechaników, że przpływka.. A tu po wyczytaniu w pół h sam zrobiłem i do tego auto lepiej gna.

Edited by Sivyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...