Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

odrin

Błąd komunikacji CAN-BUS U2105 - opadające zegary

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

pacjent to Opel Vectra C GTS z silnikiem z32se zasilanym LPG z 2003r.
Problem jaki występuje to chwilowy - dosłownie pół sekundowy - zanik pracy silnika. Wygląda to na jakiś impuls lub zanik napięcia.
W tym czasie wyłącza się silnik, opadają zegary, pojawia się check ładowanie esp abs, po czym wszystko wraca do normy i zostaje na desce kontrolka trakcji.
Jeśli silnik jest na biegu jałowym to impuls jest na tyle krótki, że nie gaśnie. W czasie jazdy jest szarpnięcie. Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.
Co zostało zrobione w celu usunięcia usterki:
- wymienione świece na ngk 4elektrody
- wymienione cewki
- przeczyszczone wtyczki abs, masy, ecu i wtyczka na wspomaganiu
- zamienione miejscami przekaźniki k1 i k3 - brak poprawy
- przeczyszczone styki na bezpiecznikach
Byłem z autem u elektryka i ten bez mrugnięcia okiem wskazał na te przewijające się w wielu tematach przekaźniki. Wymienił je, sprawdził cały UEC. Niestety nie pomogło.
Z diagnostyki wychodzi jedynie błąd CAN - BUS U2105, choć elektryk mówił że błąd komunikacji przy tych objawach występuje zawsze.
Nie mam pomysłu co jeszcze może powodować takie cuda z autem.
Dodam, że CIM mam z serii DL czyli niby ten najbardziej trwały.
Proszę o jakieś pomysły, lub też namiar do kogoś, kto już ogarniał podobny problem.
pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czym błędy odczytane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op-com. Odczytał mi błedy mechanik i dostałem ich wydruk.
jego zdjęcie w linku

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niestety też potrzebuję pomocy, VC 2005 1,9cdti 150 km caravan, od kilku dni czasem opadają mi wskazówki prędkościomierza i obrotomierza
żadne kontrolki sie nie zapalają. Dodam że po wykasowaniu błędów jest wszystko ok do ponownego zimnego startu, po opadnięciu wskazówek wydaje mi się że przy ponownym odpaleniu zimnego auta świruje dogrzewacz, włączy się na chwilę, nie włączy się wcale - nie słychać go.
błędy jakie sczytałem op-comem to
CIM
U2103-0f brak komunikacji z CAN-Bus (niska prędkość)
instrument
U2105-7f CAN-Bus brak komunikacji z ECM
SDM airbag
U2139-00 niewłaściwe dane z CIM
PAS Park pilot
U2139-00 CAN-Bus brak komunikacji z CIM

Auto narazie normalnie jeździ, zaczeło się to po pierwszym mrozie.
W dogrzewaczu jeszcze odczytałem jeszcze błąd B1000-0f usterka przekaźnika, ale ten występuje rzadziej i nie wiem czy nie ma związku z powyższymi błędami.

Co to może być i jak sobie z tym poradzić?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewnie zrobiły Ci się zimne luty w liczniku. Bardzo częsta przypadłość.

Please login or register to see this link.

tu jest manual jak wyjac licznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moja wina że nie napisałem... Przelutowałem zimne luty w liczniku na początku, zapsikałem isolem wtyczkę dogrzewacza, po tych zabiegach nie było zmian, i dziś poruszałem i zapsikałem isolem wtyczkę od abs, narazie błędów brak,  zobaczę co będzie jutro. Jak masz jeszcze jakiś pomysł, to go wypróbuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odłączyłem piec bo siał błędy po Canie, teraz jest w porządku.

Dzięki za zainteresowanie. Chyba że wie ktoś co jest temu piecykowi i jak to naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. U mnie to samo ale dochodzą jeszcze kontrolki od abs i trakcji... Jak sobie z tym poradziłeś? Wytłumacz jak laikowi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega w zafirze 1.6 miał to samo plus silnik czasami nie palił na jeden cylinder. Wymiana sterownika silnika  i wszystkie problemy zniknęły. U mnie w vectrze 3.2 to samo rozwiązanie. Używane ECU allegro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie... u mnie nie ma problemów z sterownikiem s-ka, po odpięciu pieca nie ma żadnych problemów z samochodem, wychodzi że tylko ster pieca...

Edited by Tomaszek704
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...