Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

odrin

Błąd komunikacji CAN-BUS U2105 - opadające zegary

Polecane posty

Cześć wszystkim,

pacjent to Opel Vectra C GTS z silnikiem z32se zasilanym LPG z 2003r.
Problem jaki występuje to chwilowy - dosłownie pół sekundowy - zanik pracy silnika. Wygląda to na jakiś impuls lub zanik napięcia.
W tym czasie wyłącza się silnik, opadają zegary, pojawia się check ładowanie esp abs, po czym wszystko wraca do normy i zostaje na desce kontrolka trakcji.
Jeśli silnik jest na biegu jałowym to impuls jest na tyle krótki, że nie gaśnie. W czasie jazdy jest szarpnięcie. Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.
Co zostało zrobione w celu usunięcia usterki:
- wymienione świece na ngk 4elektrody
- wymienione cewki
- przeczyszczone wtyczki abs, masy, ecu i wtyczka na wspomaganiu
- zamienione miejscami przekaźniki k1 i k3 - brak poprawy
- przeczyszczone styki na bezpiecznikach
Byłem z autem u elektryka i ten bez mrugnięcia okiem wskazał na te przewijające się w wielu tematach przekaźniki. Wymienił je, sprawdził cały UEC. Niestety nie pomogło.
Z diagnostyki wychodzi jedynie błąd CAN - BUS U2105, choć elektryk mówił że błąd komunikacji przy tych objawach występuje zawsze.
Nie mam pomysłu co jeszcze może powodować takie cuda z autem.
Dodam, że CIM mam z serii DL czyli niby ten najbardziej trwały.
Proszę o jakieś pomysły, lub też namiar do kogoś, kto już ogarniał podobny problem.
pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czym błędy odczytane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Op-com. Odczytał mi błedy mechanik i dostałem ich wydruk.
jego zdjęcie w linku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety też potrzebuję pomocy, VC 2005 1,9cdti 150 km caravan, od kilku dni czasem opadają mi wskazówki prędkościomierza i obrotomierza
żadne kontrolki sie nie zapalają. Dodam że po wykasowaniu błędów jest wszystko ok do ponownego zimnego startu, po opadnięciu wskazówek wydaje mi się że przy ponownym odpaleniu zimnego auta świruje dogrzewacz, włączy się na chwilę, nie włączy się wcale - nie słychać go.
błędy jakie sczytałem op-comem to
CIM
U2103-0f brak komunikacji z CAN-Bus (niska prędkość)
instrument
U2105-7f CAN-Bus brak komunikacji z ECM
SDM airbag
U2139-00 niewłaściwe dane z CIM
PAS Park pilot
U2139-00 CAN-Bus brak komunikacji z CIM

Auto narazie normalnie jeździ, zaczeło się to po pierwszym mrozie.
W dogrzewaczu jeszcze odczytałem jeszcze błąd B1000-0f usterka przekaźnika, ale ten występuje rzadziej i nie wiem czy nie ma związku z powyższymi błędami.

Co to może być i jak sobie z tym poradzić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pewnie zrobiły Ci się zimne luty w liczniku. Bardzo częsta przypadłość.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

tu jest manual jak wyjac licznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moja wina że nie napisałem... Przelutowałem zimne luty w liczniku na początku, zapsikałem isolem wtyczkę dogrzewacza, po tych zabiegach nie było zmian, i dziś poruszałem i zapsikałem isolem wtyczkę od abs, narazie błędów brak,  zobaczę co będzie jutro. Jak masz jeszcze jakiś pomysł, to go wypróbuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem piec bo siał błędy po Canie, teraz jest w porządku.

Dzięki za zainteresowanie. Chyba że wie ktoś co jest temu piecykowi i jak to naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie to samo ale dochodzą jeszcze kontrolki od abs i trakcji... Jak sobie z tym poradziłeś? Wytłumacz jak laikowi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega w zafirze 1.6 miał to samo plus silnik czasami nie palił na jeden cylinder. Wymiana sterownika silnika  i wszystkie problemy zniknęły. U mnie w vectrze 3.2 to samo rozwiązanie. Używane ECU allegro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie... u mnie nie ma problemów z sterownikiem s-ka, po odpięciu pieca nie ma żadnych problemów z samochodem, wychodzi że tylko ster pieca...

Edytowano przez Tomaszek704
literówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×