Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

fenixx

Chińskie radio - sterowanie z kierownicy

Polecane posty

Witam

jestem posiadaczem Vectry C GTS 2003 r. Jako, że moje fabryczne radio CDR2005 przestało definitywnie czytać płyty zastanawiam się nad zakupem jakiegoś taniego radia z alliexpress i w związku z tym mam kilka pytań:

1. Przejrzałem kilka ofert radia 2din, które mają opcję sterowania z kierownicy - jest tam adnotacja, że funkcja ta działa w samochodach, które mają analogowe sterowanie sygnałem. Czy to chodzi o to, że radio jest sterowane przez rezystencję a nie przez szynę CAN? Czy vectra ma właśnie takie analogowe sterowanie?

2. Przyciski w w chińskim radio niby można programować z poziomu interfejsu i w związku z tym mam pytanie: czy będzie trzeba przelutowywać jakieś rezystory tak jak jest to opisane w przypiętym na tym forum temacie dot. radia Sony i Pioneer z wtykiem 3.5 jack? Czy będę potrzebował dodatkowego modułu do sterowania z kierownicy (koszt ok 150 zł) i z czego to ewentualnie wynika?

3. Na schematach połączeniowych różnych znalezionych chińskich modeli znalazłem 2 typy podłączenia: Taki, gdzie jest tylko jeden kabelek opisany jako "Steering wheel key control line" oraz taki gdzie dla tej funckji przypisane są 2 kabelki opisane jako "Steering Whell Control 1" i "Steering Wheel Control 2". Które z nich będzie odpowiednie i z czego wynika różnica?

Linki do dwóch przykładowych modeli:

1.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

Proszę o pomoc w rozwianiu moich wątpliwości.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego że w przedlifcie sterowanie przycisków było analogiem a w polifcie za sterowanie odpowiada CAN. Przedlift jeden kabelek, polift dwa kabelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Podepnę się pod temat, aby nie tworzyć nowego.

Też chcę podmienić radio w swoim autku (Vectra C '04, sterowanie z kiery przyciskowe - rezystancyjne, radio oryginalne CDR2005, sterowanie BC z manetki wycieraczek).

Wypatrzyłem już radio (Joying JY-UL135N2). Ma ono możliwość "uczenia" się przycisków - więc przejściówka nie jest konieczna (?).

Na pewno muszę kupić ramkę maskującą z kieszenią 2din - to już znalazłem.

Na pewno separator antenowy - FAKRA-DIN (też już znalazłem).

Nie mam 100% pewności, jak dobrze podłączyć resztę kabli od sterowania. Dostałem schemat okablowania od producenta. Dodałem swoje złącze z oryginalnego radia i utworzyłem nowy schemat. Mógłby ktoś mi pomóc czy dobrze wygląda podłączenie?

Generalnie nie jestem pewien na 100% kabli KEY1/KEY2 - czytałem gdzieś, że jeden się podpina pod SWC w kostce auta, a drugi łączy z masą. Prawda to? Czy raczej zostawia się niepodłączony drugi?

To samo tyczy się kabla BACK - złączyć z masą czy na razie zostawić gołe?

Kabel BRAKE - to chyba trzeba zmasować, aby TV i inne funkcje "postojowe" działały również w trakcie jazdy?

Kabel niebieski z radia (ANT. CONT.) trzeba podpiąć pod separator antenowy (jak na moim schemacie), a nie do złącza A-5 w kostce auta?

Na razie mi producent nie odpisał tak, abym był pewien. Mają specjalny model pod Ople, i tam twierdzą, że wszystko zadziała "plug&play", ale jak im napisałem, że chcę uniwersalne, bo nie wiem ile czasu będę miał auto i chciałbym móc przełożyć do innego w razie czego, to napisali, że nie są mi w stanie pomóc. Oczywiście nadal ich maltretuję, aby uzyskać konkretną odpowiedź.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Piotrek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×