Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Biernaś

Jazda na gazie,spalanie benzyny

Polecane posty

Witam. Mam problem,a mianowicie moja Vectra B podczas jazdy na gazie(sekwencja) spala benzynę z tego co zauważam na midzie informacja o spadku benzynie jak i wskaźnik na desce rozdzielczej. Przy odpalaniu czekam,aż silnik osiągnie temperaturę i przełączy na gaz. Wyczytałem też gdzieś na forum,że po ponownym odpaleniu powinno wszystko wrócić do normy,ale u mnie niestety to nie działa dalej pokazuje taki sam stan paliwa jak przedtem. Dla przykładu ( Wczoraj zatankowałem za 50zł benzynę i pokazało na około 150km. Przejechałem jakieś max 20km i zostało tylko na 95km ) oraz nie wiem czy reszta też tak ma,ale na midzie podczas wciskania pedału gazu strasznie rośnie spalanie (20-25litrów) przez krótki okres czasu i nie jest to jakieś gazowanie po prostu powolna jazda. Miał ktoś podobny problem i wie co w tym wypadku zrobić czy pozostaje tylko wizyta u gazownika. Dodam,iż jestem laikiem w kwestiach motoryzacyjnych,ale powoli się uczę :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest jak ma być. Samochód nie wie że jedzie na gazie i odlicza km. Jeśli chodzi o wskaźnik to świetne jak jest mało paliwa. Chwilowe spalanie, jak sama nazwa wskazuje, pokazuje spalanie w danej chwili, a to chyba normalne że samochód spala więcej w trakcie przyspieszania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do zasiegu pokazywanego na kompie to jest OK.

Co do spalania chwilowego to jeśli te wartości różnią sie od wskazań podczas jazdy na PB to instalacja źle ustawiona.

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem,że nawet po ponownym odpaleniu silnika wskaźnik jak i informacja na midzie nie wracają do normy tylko dalej pokazują stan paliwa taki jak wcześniej i wszystko z tym jest ok ? Sprawdze dziś chwilowe spalanie na pb i na gazie i dam znać czy coś się zmienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia wrócą pod warunkiem że masz odpowiednio wysoki poziom paliwa. Nie wiem dlaczego ale kiedy wskaźnik jest w okolicach rezerwy, nie zawsze ustawienia wracają. Spalanie chwilowe na pb i lpg trzeba by porównywać w identycznych warunkach, na tym samym biegu i pod tym samym obciążeniem co w rzeczywistości trudno zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

mam pytanie odnośnie wskazań spalania. Czy podczas jazdy na gazie komputer wskazuje średnie spalanie gazu czy takie nie w 5 ni w 10, tzn. ani gazu ani benzyny, tylko jakąś wypadkową tych dwóch ?

Pozdrawiam
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ECU jest oszukane przez LPG i nie wie że jedzie na gazie.

Pokazuje spalanie PB ale wiadomo że Pb nie spala. Po prostu wylicza to na podstawie czasów wtrysku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale na przykład na zagrzanym silniku pokazuje mi na wolnych obrotach 0.9l/h na zmianę z 0.8l/h na benzynie, a po przełączeniu na gaz pokazuje 0.9l/h i czasem wskoczy na 1.0l/h. Wydaje mi się więc, że wskazania na BC o ile na pewno nie pokazują spalania LPG, to prawdopodobnie nie pokazują też spalania jakie byłoby na PB. Czyli jest tam takie ni w 5 ni w 10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wczoraj też to zauważyłem. Na PB podczas postoju na światłach okolo 1-1.2l/h a na gazie 1.5-1.6 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Właśnie jeszcze tydzień temu jak go kupiłem wszystko było ok ustawienia wracały na swoje miejsce. Wczoraj jak dolałem to wskazówka była ponad rezerwą i tak jak mówie pokazywało na około 150km,a dziś już na 95 a nie jeździłem nie wiadomo jakich ilości tylko po mieście z 20km max zrobione. Nie przeszkadza mi to,że pokazuje małą ilość pb ale nie wiem na ile może mi to wystarczyć na dłuższe trasy i czy rzeczywiście nie spala benzyny podczas jazdy na gazie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździłeś wcześniej na trasie, gdzie spalanie było niższe to komputer wyliczył zasięg na podstawie ilości paliwa i średniego spalania na 150 km. Po tankowaniu pojechałeś w miasto gdzie średnie spalanie wzrosło i komputer przeliczył że przy takim stylu jazdy paliwa starczy na mniej, dlatego po 20 km zasięg spadł o 60. To samo dzieje się na samej benzynie czy w dieslu.

Jeśli chodzi o spalanie chwilowe na biegu jałowym i jego rozjazdy między pb i lpg to nic więcej jak rozregulowana instalacja. Jeśli różnica wynosi powiedzmy 0.1 l/h to nie ma problemu bo nic nie będzie się od tego działo i praktycznie niemożliwe jest aby wystroić lpg tak aby działało identycznie w każdych warunkach jak na pb, o tyle różnica 0.5 l/h to bardzo dużo. Jeśli po przełączeniu na LPG spalanie wzrasta, znaczy że jest za ubogo gazu i w tym przypadku aż o 1/3! W tym przypadku instalacja do regulacji i albo do poprawki mapa albo korekty po temperaturze. Założę się że podczas przełączania czuć szarpanie silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Właśnie wróciłem do domu i dziwne jest to,że wczoraj było około 0.4l/h róznicy a teraz jest 0.1/0.2 Przy przełączaniu wgl nie czuć zmiany pb na gaz w tym sęk 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Inne warunki, inna temperatura gazu i złe korekty. Tyle wystarczy do takich różnic. Oczywiście wchodzą w grę jeszcze rzeczy typu mapsensor czy czujnik temperatury. Bez podejrzenia komputerem ciężko stwierdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podjadę dziś lub jutro niech go podłączy i sprawdzi co tam z nim się dzieje. Dam znać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem u majstra. Podpiął i wykazało - sonda lambda do wymiany. Możliwe też,że mogła się przerwać,ale mówił,że obstawia bardziej wymianę. W przyszłym tygodniu będzie miał czas żeby z tym zadziałać :) Dlatego benzynka spadała,bo gaz u mnie to sekwencja. Chyba,że ktoś z Was wie gdzie znajduje się sonda lambda w Vectrze B 2.0 16V kombi,bo wymiana jest prosta a pewnie ze 100zł zaoszczędzę 

Edytowano przez Biernaś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie stwierdził że sonda? Po błędzie? Równie dobrze błąd może być wywołany przez problem w LPG. Wytłumacz mi co ma sonda do opadania wskaźnika benzyny czy nie wskazań zasięgu na komputerze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpiął i zobaczył,że nie daje napięcia,a spadek benzyny tłumaczy,że to przez sekwencje,bo w innej instalacji jeszcze by w miare to przeszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie daje czy pokazuje że ubogo? Próbował na benzynie i gazie? Patrzył na wyższych obrotach? Co do spadku wskazania benzyny to nie rozumiem tego zdania. Masz wszystko dobrze a szukasz dziury w całym. Jeszcze ten spec wciska ci takie głupoty że aż głowa boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Straszne jak ludziom wciska się bajki... Jakby sonda była zawalona to by korekty szły na sztywno i chwilowe spalanie by było wysokie i takie same na lpg i pb, jeżeli spalanie rośnie, znaczy że komputer po przejściu na lpg ma za ubogo i dolewa paliwa, wydłuża się czas wytrysku., czyli sonda działa

Różnica w chwilowym spalaniu na pb i lpg świadczy o źle ustawionej instalacji....

wysłane z Nokii 3210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, majster zobaczył błąd sondy, więc jest do wymiany. Taki standard.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polska to taki kraj, że trzeba być i lekarzem i mechanikiem i elektronikiem, budowlancem.....itd. Bo inaczej cię oszukaja....

wysłane z Nokii 3210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedną tylko chyba lepiej wywalić kasę na coś potrzebnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No tak tylko co mam zrobić jeśli On to podpiął i powiedział jak sprawa wygląda z jego strony. Wy też daliście wskazówki i teraz kogo słuchać. Spróbuję najpierw z tą sondą jeśli nie pomoże to kij mi w oko i Wy mieliście racje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić? Porządek z LPG. Patrzył jak pracuje sonda na lpg i pb czy tylko zobaczył błąd i powiedział że do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...