Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
an08

z 18 xe po remoncie silnika większe spalanie i spadek mocy

Recommended Posts

Witam.

ok. 2 miesięcy temu bylem zmuszony z powodu "brania" oleju zrobić remont silnika. wymienione pierścienie na tłokach i regeneracja głowicy w zakładzie zajmującym się głowicami (frezowanie gniazd, szlif zaworów, docieranie, planowanie.) silnik składałem sam z możliwie najwyższą starannością. Silnik odpala i pracuje równo, ale porównując spalanie i przyśpieszenie przed remontem i po remoncie jest odczuwalna różnica. Wcześniej na rozgrzanym silniku i postoju komputer pokazywał 0,7l/h a teraz ok. 0,9l/h. w trasie natomiast teraz wychodzi ok. 1 - 1,5L więcej BP niż poprzednio. Odczuwam też wyraźny spadek mocy (nie przyśpiesza już jak poprzednio). po remoncie zrobione przeszlo 2000km wiec kwestia docierania silnika byłaby już raczej załatwiona. Szukałem nieszczelności w dolocie ale nic nie znalazłem niepokojącego, sprawdzałem też wałki rozrządu czy nie zostały zamienione miejscami przez zakład regenerujący głowice, ale nie mam do czego odnieść wyników pomiaru - wałek ssący ma większy wznios niż wydechowy.  Przepływomierz wymieniony- nowy VDO, masa powietrza w op comie 8kg/h na wolnych obrotach czas wtrysku 2,7ms (przed remontem ok 2,3ms)

A może ktoś dysponuje dokumentacją dot. wymiarów walków rozrządu? na co jeszcze zwrócić uwagę? ma ktoś  jakiś dobry i sprawdzony sposób na sprawdzenie szczelności dolotu?

pzdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może katalizator niedrozny, przypadek nie związany z remontem. Kat jak pada zapycha się ma podobne objawy. Jak wcześniej brał olej mógł go zlepić i stracił droznosc

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź pod uwagę fakt, że jak brał olej to był doszczelniony, samochód ma wtedy większą moc. Musisz porównać parametry do innego auta, a nie do tych z przed remontu.

Katalizator też trzeba sprawdzić

wysłane z Nokii 3210

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolot napompuj kompresorem przez jakis wezyk od podcisnienia. Nie zapomnij zatkac wlotu powietrza od strony filtra do przepustnicy - mozna np. dlonia. Przydaje sie osoba do pomocy. Wsluchaj sie i ewentualne nieszczelnosci uslyszysz. My pompowalismy max ze 3bary. Pozdro.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz LPG ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...