Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
an08

z 18 xe po remoncie silnika większe spalanie i spadek mocy

Polecane posty

Witam.

ok. 2 miesięcy temu bylem zmuszony z powodu "brania" oleju zrobić remont silnika. wymienione pierścienie na tłokach i regeneracja głowicy w zakładzie zajmującym się głowicami (frezowanie gniazd, szlif zaworów, docieranie, planowanie.) silnik składałem sam z możliwie najwyższą starannością. Silnik odpala i pracuje równo, ale porównując spalanie i przyśpieszenie przed remontem i po remoncie jest odczuwalna różnica. Wcześniej na rozgrzanym silniku i postoju komputer pokazywał 0,7l/h a teraz ok. 0,9l/h. w trasie natomiast teraz wychodzi ok. 1 - 1,5L więcej BP niż poprzednio. Odczuwam też wyraźny spadek mocy (nie przyśpiesza już jak poprzednio). po remoncie zrobione przeszlo 2000km wiec kwestia docierania silnika byłaby już raczej załatwiona. Szukałem nieszczelności w dolocie ale nic nie znalazłem niepokojącego, sprawdzałem też wałki rozrządu czy nie zostały zamienione miejscami przez zakład regenerujący głowice, ale nie mam do czego odnieść wyników pomiaru - wałek ssący ma większy wznios niż wydechowy.  Przepływomierz wymieniony- nowy VDO, masa powietrza w op comie 8kg/h na wolnych obrotach czas wtrysku 2,7ms (przed remontem ok 2,3ms)

A może ktoś dysponuje dokumentacją dot. wymiarów walków rozrządu? na co jeszcze zwrócić uwagę? ma ktoś  jakiś dobry i sprawdzony sposób na sprawdzenie szczelności dolotu?

pzdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może katalizator niedrozny, przypadek nie związany z remontem. Kat jak pada zapycha się ma podobne objawy. Jak wcześniej brał olej mógł go zlepić i stracił droznosc

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę fakt, że jak brał olej to był doszczelniony, samochód ma wtedy większą moc. Musisz porównać parametry do innego auta, a nie do tych z przed remontu.

Katalizator też trzeba sprawdzić

wysłane z Nokii 3210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dolot napompuj kompresorem przez jakis wezyk od podcisnienia. Nie zapomnij zatkac wlotu powietrza od strony filtra do przepustnicy - mozna np. dlonia. Przydaje sie osoba do pomocy. Wsluchaj sie i ewentualne nieszczelnosci uslyszysz. My pompowalismy max ze 3bary. Pozdro.

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×