Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sylwo28

Dual LED VC

Recommended Posts

Cześć, 

Ostatnio przeglądając YT natrafiłem na filmik gdzie użytkownik VC poliftowego zaprezentował dual LEDY jako dzienne \kierunki. Przy zgaszonych światłach, obydwa kierunki świecą na biało jako dzienne. Po włączeniu kierunkowskazu, gaśnie białe, zapala się pomarańczowe. Przy włączonych światłach, kierunki działają jak zwykle. 

Jako że mam głęboką awersję do cięcia \piłowania zderzaka a preferuję eleganckie rozwiązania zastanawiam się nad realizacją tego u siebie. 

 

Pomijając aspekt prawny, ktoś z Was zastosował takie rozwiązanie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś na fb pisał że to ma, niby działa jest ok ale ludzie pisali że te ledy są mocne i oślepiają...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może dobrym rozwiązaniem byłoby aktywować sobie np. op-comem światła do jazdy dziennej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie paski ledowe na sprzedaż

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> chciałem u siebie w saabie montować ale nigdy nie miałem czasu a w chwili obecnej samochód został sprzedany. Generalnie fajnie świecą i nie są rażące

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam bixenony z AFL . Wymieniałem niedawno, koszty spore. Opcja "Światła dzienne" z OP COM spowodują że będą same mi się zapalać xenony. Gdzie tu sens?  Ja chcę mieć fajne eleganckie rozwiązanie - chcę być widoczny na drodze i oszczędzić trochę prądu B)

Pomysł z klejonymi paskami LED ciekawy... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest filmik

Może to Ktoś z forum? Przydało by się kilka informacji i wskazówek (fotek) jak to ogarnąć bez błędów o żarówkach  itp.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki oto wynalazek

 

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co na to niebiescy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niebiescy to pikuś.

Będzie problem jak tak fan robienia choinki z auta, kogoś zabije na drodze, i później biegły na zlecenie prokuratora uzna, że powodem śmierci człowieka, były gówniane, chińskie świecidełka w lampach. Albo jakaś manufaktura garażowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to faktycznie świeci tak mocno jak piszą powyżej, to nie sądzę, żeby ktokolwiek tak stwierdził.

Czy są jakieś normy odnośnie świateł do jazdy dziennej (z góry mówię, że nie wiem, do tej pory mam aktywowane bixenony jako dzienne), bo niektóre paski są tak widoczne, że gwiazdy na niebie świecą jaśniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może coś ktoś juz zamontował i potrafi sie na ten temat wypowiedzieć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

własnie zamówiłem ale mam nadzieje ze ktoś to wcześniej podłączy i uprości mi temat jak to podłączyć :)

Jesli nie to bede dochodził indywidualnie z pomocą moich kolegów z forum :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak są:

Zgodnie z Regulaminem nr 87 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł jazdy dziennej przeznaczonych dla pojazdów o napędzie silnikowym, światła do jazdy dziennej (dwa) oznaczają oświetlenie skierowane do przodu, stosowane w celu poprawy widoczności pojazdu w czasie jazdy w dzień. Powinny one być oznaczone dodatkowym symbolem „RL”. Światłość każdego ze świateł do jazdy dziennej nie może być wynosi mniej niż 400 cd (kandela – jednostka światłości) w osi odniesienia oraz najwyżej 1200 cd w dowolnym kierunku, z którego jest widoczne. Światło posiadające więcej niż jedno źródło światła (tzw. paski świetlne) musi spełniać wymóg minimalnej światłości w przypadku awarii jednego ze źródeł światła, a w przypadku gdy światło wysyłane jest ze wszystkich źródeł, nie może być przekroczona światłość maksymalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierzam się do regeneracji lamp w polifcie, po tym chciałbym zamontować moduł 40procent drogowych do jazdy dziennej. ale jeździć w automacie, gdy zapalała by się soczewka jazda dzienna by gasła.

tylko czy komp nie bedzie pokazywał błędów żarówek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Będzie wywalał błąd spalonej lewej jak i prawej żarówki..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic nie będzie wywalać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wykłócać się nie będę. Osobiście przetestowałem kilka modułów i żaden oryginalnie nie miał filtrów CAN wiec komputer wywalał bład spalonej żarówki. Jeżeli sam sobie poprzerabiasz to nie będzie błedu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie skończcie z tymi "filtrami CAN", bo się płakać chce. Przecież to nic innego jak zwykłe rezystory dużej mocy, które symulują obciążenie zwykłą żarówką i z filtracją czegokolwiek to nie ma nic wspólnego. Swoją drogą te zestawy od chińczyków jak i ze sklepu mają niby rezystory dużej mocy co widać na zdjęciach, więc błędu nie powinno wywalać, chyba że jest o ściema i w te radiatory wsadzili kawałek drutu i oszukują ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu. 

Zamówiłem na Aliexpress dual LEDY, także ledowe w5w w pozycje i do tablicy rejestracyjnej. A także turbo LEDY jako światła cofania (mam OPC line , czyli przyciemniana szyba z tyłu i dymione tylne lampy) Przy normalnych żarówkach cofając g... widać <_<

Cały ten zestaw kosztował mnie 20 USD czyli koszt 2 żarówek dual LED na Allegro.... 

 

Żarówki które zamówiłem są oczywiście pod sieć CAN czyli z opornikami. 

 

Jak dojdą, zrobię filmik i fotki jak to hula... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No jasne. To tak jak piszą "sterownik" do zwykłego przekaźnika, "filtr CAN" do opornika... Ma być "profesjonalnie" :D

Jestem elektronikiem - automatykiem i śmieszą mnie takie pseudofachowe określenia... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

określenia wiadomo można sobie wsadzić....mnie też.

W trybie auto w dzień nie świeci nic, dlaczego? Można to przeprogramować żeby świecił tył i postojówki ?

Edited by Signum89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mógłbyś podrzucić linki do aukcji z których kupowałeś? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie świeci bo i po co? Nie można przepracować

Zamówiłem do vb. Po montażu pewnie pojawią się zdjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja zamówiłem ten:

Please login or register to see this link.

Cały czas czekam aż dojdą :) 

Edited by tom177

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już nie uznaje kominatorstwa... W poprzednim aucie niebiescy koledzy zabrali mi dowód jak miałem wstawione xenon hid w lampy soczewkowe, później zabawa w odkręcanie tego... postanowiłem robić tylko leganlnie.

W Vectrze raz przy rutynowej kontroli też patrzyli czy mam homologacje na ledach w vectrze...

Tylko lampy z homologacją w komplecie z żarówkami z homologacją przejdą przegląd, jeżeli wymieniasz żarówki lampy itd. to trzeba się liczyć że przeglądu może już nie przejść. U siebie wstawiłem okrągłe ledy z homologacją w miejsce przeciwmgłowych - wygląda jak fabrycznie, w dodatku z modułem driveme home. Wszystko w pełni legalne (jak ktoś chce fotki mogę podrzucić).

Co do długich na 30/40% jako dzienne... jeżeli lampa nie ma homologacji DRL to też zapomnij o przeglądzie jak dopatrzy się diagnosta. Pomijam zupełnie fakt czy będzie błąd spalonej czy nie... Do vectr do lampy z światłami mijania nie widziałem nigdy ledów, to samo te wstawianie pasków ledowych.. nie ma nic homologacji nie kombinuj.

 

A jak ktoś ma gdzieś przepisy... to podam przykład o którym trąbią na innych forach: jak będzie miał kolizje/ wypadek i jak policja się dopatrzy że auto z przerabianym oświetleniem to BĘDZIE JEGO WINA. Nawet jak ktoś w niego przywali, to powie że został oślepiony albo nie widział tych świateł i wygra każdą sprawę. Według mnie gra nie warta świeczki... 

Edited by xanjarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...