Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
marcinek180

Prawdopodobny wyciek płynu chłodniczego z elementu pod VACu pompą

Polecane posty

Witam,

ciekawość mnie męczy więc postanowiłem założyć temat - może ktoś miał lub zna taki przypadek i coś podpowie.

Dotyczy oczywiście VB 2.0 DTI

Grudniowo-styczniowe siarczyste mrozy być może miały na to wpływ - ze zbiorniczka wyrównawczego ubyło mi około 200ml płynu chłodniczego (różowy, G12, wymieniany na wiosnę 2016)

Zmartwiło mnie to bo zawsze jest ryzyko że to przez UPG

Płynu dolałem 10 stycznia - od tamtej pory jest OK.

Jednak zauważyłem jakiś ślad, różowy naciek spod elementu przykręconego do głowicy pod pompą VAC - do tego elementu dochodzi chyba wąż z płynem właśnie.

Czy ktoś wie jak ten element się nazywa i czy jest pod nim jakaś uszczelka?

Szukałem w sieci zdjęć tego miejsca na silniku i nic nie znalazłem...

Podejrzewam, że lekko się tam sączy, gdy silnik jest zimny bo wiadomo - wtedy metale się kurczą. A mrozy były pod -30st.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to chłodzenie silnika jest tam oring nr 5 ale może być uszczelka tak jest w zafirze ale te same silniki masz tu foto co prawda z innymi obrazkami ale może i one się przydadzą się kiedyś jak byś chciał właśnie do tego coś dołożyć grzałke do podgrzewania silnika na małym obiegu wody.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/qNej9Cj.jpg&key=09b61b567f5fdd01e3a9c55c7c41b05b03f6ef8fae6e16ca0db4a0d2d20453ed" />

pbylftw.jpg

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 chodzi o to  ??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2017_01/e42fd0694168b2cd16c8ade3b4fe.jpg.ea9149d73b44ffc9ed349e56cb931095.jpg" />

bo jak tak to popatrzę jutro czy tego gdzieś nie mam to Ci podam wymiary abyś dobrał sobie oring

Edytowano przez Majkel93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

o tototo - właśnie o ten element chodzi! Spod niego się sączy...

Wymiar byłby bardzo pomocny bo zapewne oring trzeba będzie dobrać w jakimś sklepie a żeby to odkręcić to trzeba płyn spuścić, auto unieruchomione więc dobrze by było mieć już jakiś oring dobrany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sory że tak długo, pewnie już do tego czasu to ogarnąłeś ale może dla potomnych przyda się mała fotorelacja.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2017_02/589a368c90be2_IMG_20170206_140817-Kopia.jpg.ac1b8c041780027037e418be4d21b07e.jpg" alt="589a368c90be2_IMG_20170206_140817-Kopia.jpg.ac1b8c041780027037e418be4d21b07e.jpg" />

589a368f40d29_IMG_20170206_141049-Kopia.jpg.b2155a27786ca28bd224b9d457671082.jpg

589a36902d213_IMG_20170206_141057-Kopia.jpg.98a81529eb71ec67c6141ba4a4821627.jpg

589a369114977_IMG_20170206_141102-Kopia.jpg.2c83d2c4d353d0b6982fd9392e48de25.jpg

Wymiary o-ringu to:

-średnica zewnętrzna 55 mm.

-wewnętrzna 50 mm. (w samym króćcu jest 47/48 mm także jest zapas, reszta wymiarów taka sama) 

- grubość 3,5 mm

o-ring jest już mocno spłaszczony więc na pewno musi być grubszy myślę że powinien mieć koło 5 mm. grubości (nie wiem jak jest w katalogu).

Co do wycieku w tym miejscu to sprawa jest prosta o-ring który wyjąłem był już twardy jak plastik dlatego nie spełnia swojej funkcji.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nic z tym nie robiłem jeszcze bo... bo mrozy siarczyste odpuściły i na razie wszystko jest OK. Po prostu doszedłem do wniosku, że wyciek pojawia się tylko przy siarczystych mrozach rzędu -20/-30 st. C i wtedy oring robi się tak twardy a metal coś tam się kurczy, że na zimnym silniku pojawia się minimalna nieszczelność. Teraz zrobiłem już setki kilometrów i jest OK, płynu nie ubywa, wycieku nie widać. Być może do następnej zimy... Ale skoro mam juz te zdjęcia i wymiary to kiedyś się tym zajmę bo roboty niewiele i koszty minimalne. Dzięki wielkie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...