Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
marcinek180

Prawdopodobny wyciek płynu chłodniczego z elementu pod VACu pompą

Recommended Posts

Witam,

ciekawość mnie męczy więc postanowiłem założyć temat - może ktoś miał lub zna taki przypadek i coś podpowie.

Dotyczy oczywiście VB 2.0 DTI

Grudniowo-styczniowe siarczyste mrozy być może miały na to wpływ - ze zbiorniczka wyrównawczego ubyło mi około 200ml płynu chłodniczego (różowy, G12, wymieniany na wiosnę 2016)

Zmartwiło mnie to bo zawsze jest ryzyko że to przez UPG

Płynu dolałem 10 stycznia - od tamtej pory jest OK.

Jednak zauważyłem jakiś ślad, różowy naciek spod elementu przykręconego do głowicy pod pompą VAC - do tego elementu dochodzi chyba wąż z płynem właśnie.

Czy ktoś wie jak ten element się nazywa i czy jest pod nim jakaś uszczelka?

Szukałem w sieci zdjęć tego miejsca na silniku i nic nie znalazłem...

Podejrzewam, że lekko się tam sączy, gdy silnik jest zimny bo wiadomo - wtedy metale się kurczą. A mrozy były pod -30st.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to chłodzenie silnika jest tam oring nr 5 ale może być uszczelka tak jest w zafirze ale te same silniki masz tu foto co prawda z innymi obrazkami ale może i one się przydadzą się kiedyś jak byś chciał właśnie do tego coś dołożyć grzałke do podgrzewania silnika na małym obiegu wody.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/qNej9Cj.jpg&key=09b61b567f5fdd01e3a9c55c7c41b05b03f6ef8fae6e16ca0db4a0d2d20453ed" />

pbylftw.jpg

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

 chodzi o to  ??

Please login or register to see this image.

/monthly_2017_01/e42fd0694168b2cd16c8ade3b4fe.jpg.ea9149d73b44ffc9ed349e56cb931095.jpg" />

bo jak tak to popatrzę jutro czy tego gdzieś nie mam to Ci podam wymiary abyś dobrał sobie oring

Edited by Majkel93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o tototo - właśnie o ten element chodzi! Spod niego się sączy...

Wymiar byłby bardzo pomocny bo zapewne oring trzeba będzie dobrać w jakimś sklepie a żeby to odkręcić to trzeba płyn spuścić, auto unieruchomione więc dobrze by było mieć już jakiś oring dobrany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory że tak długo, pewnie już do tego czasu to ogarnąłeś ale może dla potomnych przyda się mała fotorelacja.

Please login or register to see this image.

/monthly_2017_02/589a368c90be2_IMG_20170206_140817-Kopia.jpg.ac1b8c041780027037e418be4d21b07e.jpg" alt="589a368c90be2_IMG_20170206_140817-Kopia.jpg.ac1b8c041780027037e418be4d21b07e.jpg" />

589a368f40d29_IMG_20170206_141049-Kopia.jpg.b2155a27786ca28bd224b9d457671082.jpg

589a36902d213_IMG_20170206_141057-Kopia.jpg.98a81529eb71ec67c6141ba4a4821627.jpg

589a369114977_IMG_20170206_141102-Kopia.jpg.2c83d2c4d353d0b6982fd9392e48de25.jpg

Wymiary o-ringu to:

-średnica zewnętrzna 55 mm.

-wewnętrzna 50 mm. (w samym króćcu jest 47/48 mm także jest zapas, reszta wymiarów taka sama) 

- grubość 3,5 mm

o-ring jest już mocno spłaszczony więc na pewno musi być grubszy myślę że powinien mieć koło 5 mm. grubości (nie wiem jak jest w katalogu).

Co do wycieku w tym miejscu to sprawa jest prosta o-ring który wyjąłem był już twardy jak plastik dlatego nie spełnia swojej funkcji.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic z tym nie robiłem jeszcze bo... bo mrozy siarczyste odpuściły i na razie wszystko jest OK. Po prostu doszedłem do wniosku, że wyciek pojawia się tylko przy siarczystych mrozach rzędu -20/-30 st. C i wtedy oring robi się tak twardy a metal coś tam się kurczy, że na zimnym silniku pojawia się minimalna nieszczelność. Teraz zrobiłem już setki kilometrów i jest OK, płynu nie ubywa, wycieku nie widać. Być może do następnej zimy... Ale skoro mam juz te zdjęcia i wymiary to kiedyś się tym zajmę bo roboty niewiele i koszty minimalne. Dzięki wielkie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...