Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mati1023

Czerwony płyn na osłonie silnika

Recommended Posts

Witam! Pacjent Vectra C hatchback GTS 2007r 1.9 cdti 120km skrzynia M32. Byłem na przeglądzie i okazało się że na osłonie silnika jest czerwony płyn. Diagnosta stwierdził że może być to płyn wspomagania ale nie jest pewien. W sklepie specjalizującym się w Oplu powiedzieli że może to być płyn ze skrzyni biegów (ucieka przez uszczelniacze). Umówiłem się na czwartek na diagnozę ale chciałbym się przygotować na ewentualne koszty. Z czego to może być płyn? Dodatkowo gdy wcisnę sprzęgło to po chwili słychać cichy szmer i powiedzieli że może być to przez stan oleju w skrzyni. Miał ktoś podobny problem? Jak patrzę na koszty chociażby regeneracji maglownicy to chwytam się za głowę i prawie mam zawał. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

czerwony może być wspomagania, a do układu chłodzenia jaki masz wlany? Co do oleju skrzyni jak zużyty to chyba nie będzie czerwony:mysli:

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem właśnie i płyn chłodniczy jest koloru czerwono - pomarańczowego ale układ działa dobrze a nawet myślałem kiedyś że termostat jest zepsuty. Od około 3 miesięcy ponad nie zeszło ani milimetr płynu ze zbiornika (wtedy podejrzewałem termostat i sprawdzałem ilość płynu - od tamtej pory jest tyle samo)a wyciek jest dość spory i widać go nawet na wewnętrznej stronie  osłony silnika (tak mi się zdaje że było mokre ale ręki uciąć sobie nie dam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatkowo zauważyłem że ten element jest mokry - znajduje się "za" silnikiem przy szybie  :?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten element to zbiornik płynu wspomagania z pompą

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wygląda to na jakieś możliwe uszkodzenie czy bardziej komuś się ulało przy nalewaniu bo to przy samym korku jest mokre niżej nie ma :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie zapowietrza się układ wspomagania i wywala płyn korkiem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak na marginesie, to jak masz czerwony płyn to zapewne magielek był regenerowany 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to ma znaczenie to auto miało zderzenie i mogli wymieniać coś związanego z tym. Do tego tata powiedział ze od dawna tam jest mokre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego przy maksymalnym skręcie w prawo pod koniec słuchać taki zgrzyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A raczej nie powinno ! sprawdź stan płyny wspomagania

Edited by wigo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A te skrzypnięcie (jakby sparciała guma) przy maksymalnym skręcie w prawo o czym może świadczyć? Auto i tak pojutrze idzie na warsztat to sprawdzą wszystko.

Edited by mati1023

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzypnięciem,może objawiać się pęknięta sprężyna zawieszenia,łożysko amortyzatora,lub malownica.Na manszetach nie masz  żadnych wycieków?U mnie prawa była mokra,wyciekał płyn do wspomagania,dolewałem prestone i się jeszcze bardziej rozszczelniło,lało się jak z kranu przy skręcaniu kołami.Magiel poszedł do regeneracji.koszt ok 400 zł.a na miejscu naprawa +czekanie 800zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężyna odpada bo jest nowa. Dodam że skrzypie tylko jak jest zimno (poniżej 0C) jak jest cieplej to cisza. Kiedyś skrzypiało w lewo i prawo - przestało. Teraz skrzypie w prawo tylko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzypieć może guma nad pedałami na grodzi między komorą silnika a kabiną

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro to zależy od temperatury to się nie przejmuję bo pewnie guma staje się przez zimno bardziej sztywna i tyle. Najbardziej martwi mnie co cieknie. Nic dzięki za podpowiedzi, mechanik zdejmie osłonę silnika i zadecyduje co dalej będziemy robić z Viki. Dzięki jeszcze raz za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wszystko jasne - ciekło z półosi (a raczej się lało) więc uciekał płyn ze skrzyni biegów. O tyle dobrze bo naprawa z robocizną i uzupełnieniem płynu to 200zł. Dzięki jeszcze raz za pomoc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...