Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mati1023

Czerwony płyn na osłonie silnika

Polecane posty

Witam! Pacjent Vectra C hatchback GTS 2007r 1.9 cdti 120km skrzynia M32. Byłem na przeglądzie i okazało się że na osłonie silnika jest czerwony płyn. Diagnosta stwierdził że może być to płyn wspomagania ale nie jest pewien. W sklepie specjalizującym się w Oplu powiedzieli że może to być płyn ze skrzyni biegów (ucieka przez uszczelniacze). Umówiłem się na czwartek na diagnozę ale chciałbym się przygotować na ewentualne koszty. Z czego to może być płyn? Dodatkowo gdy wcisnę sprzęgło to po chwili słychać cichy szmer i powiedzieli że może być to przez stan oleju w skrzyni. Miał ktoś podobny problem? Jak patrzę na koszty chociażby regeneracji maglownicy to chwytam się za głowę i prawie mam zawał. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czerwony może być wspomagania, a do układu chłodzenia jaki masz wlany? Co do oleju skrzyni jak zużyty to chyba nie będzie czerwony:mysli:

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem właśnie i płyn chłodniczy jest koloru czerwono - pomarańczowego ale układ działa dobrze a nawet myślałem kiedyś że termostat jest zepsuty. Od około 3 miesięcy ponad nie zeszło ani milimetr płynu ze zbiornika (wtedy podejrzewałem termostat i sprawdzałem ilość płynu - od tamtej pory jest tyle samo)a wyciek jest dość spory i widać go nawet na wewnętrznej stronie  osłony silnika (tak mi się zdaje że było mokre ale ręki uciąć sobie nie dam).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo zauważyłem że ten element jest mokry - znajduje się "za" silnikiem przy szybie  :?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten element to zbiornik płynu wspomagania z pompą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wygląda to na jakieś możliwe uszkodzenie czy bardziej komuś się ulało przy nalewaniu bo to przy samym korku jest mokre niżej nie ma :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zapowietrza się układ wspomagania i wywala płyn korkiem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie, to jak masz czerwony płyn to zapewne magielek był regenerowany 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma znaczenie to auto miało zderzenie i mogli wymieniać coś związanego z tym. Do tego tata powiedział ze od dawna tam jest mokre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tego przy maksymalnym skręcie w prawo pod koniec słuchać taki zgrzyt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A raczej nie powinno ! sprawdź stan płyny wspomagania

Edytowano przez wigo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A te skrzypnięcie (jakby sparciała guma) przy maksymalnym skręcie w prawo o czym może świadczyć? Auto i tak pojutrze idzie na warsztat to sprawdzą wszystko.

Edytowano przez mati1023

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzypnięciem,może objawiać się pęknięta sprężyna zawieszenia,łożysko amortyzatora,lub malownica.Na manszetach nie masz  żadnych wycieków?U mnie prawa była mokra,wyciekał płyn do wspomagania,dolewałem prestone i się jeszcze bardziej rozszczelniło,lało się jak z kranu przy skręcaniu kołami.Magiel poszedł do regeneracji.koszt ok 400 zł.a na miejscu naprawa +czekanie 800zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprężyna odpada bo jest nowa. Dodam że skrzypie tylko jak jest zimno (poniżej 0C) jak jest cieplej to cisza. Kiedyś skrzypiało w lewo i prawo - przestało. Teraz skrzypie w prawo tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzypieć może guma nad pedałami na grodzi między komorą silnika a kabiną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro to zależy od temperatury to się nie przejmuję bo pewnie guma staje się przez zimno bardziej sztywna i tyle. Najbardziej martwi mnie co cieknie. Nic dzięki za podpowiedzi, mechanik zdejmie osłonę silnika i zadecyduje co dalej będziemy robić z Viki. Dzięki jeszcze raz za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko jasne - ciekło z półosi (a raczej się lało) więc uciekał płyn ze skrzyni biegów. O tyle dobrze bo naprawa z robocizną i uzupełnieniem płynu to 200zł. Dzięki jeszcze raz za pomoc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...