Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

byku1883

nie działa pilot oraz podtrzymanie pamięci radia

Recommended Posts

witam wszystkich forumowiczów

Chciałem podzielić się problemem z moją wiki oraz jak udało mi się go rozwiązać.

Rozładowywało akumulator na postoju. pilot od centralki raz działał a raz nie, a później w ogóle nie działał i nie dało się go zaprogramować. brak prądu w gnieździe zapalniczki.

 

Problemy z elektryką zaczęły się od rozładowującego się akumulatora na postoju.

oddałem auto do elektryka ale posprawdzał i powiedział, że pobór prądu na postoju  jest ok (18 mili amperów) więc podejrzenia padły na aku, który miesiąc wcześniej wymieniłem ( to samo sugerował mechanik), ale miałem pełno obowiązków, dziecko w drodze itd. i nie miałem czasu na sprawdzenie tego akumulatorka. Problem też był do zniesienia bo samochód dawał się odpalić, aż temperatury nie spadły poniżej zera i jedyne co dało się wtedy zrobić to odpalać na kablach bo aku całkowicie padał po nocy następnie przez kilka dni odpinałem klemę od aku na noc i wtedy rano po podłączeniu klemy dało się odpalić, ale było to strasznie irytujące.

Oddałem aku na reklamację, ale została odrzucona bo się zasiarczył przez to rozładowywanie :(

Sprawdziłem pobór prądu drugi raz u elektronika i też twierdził że pobór jest dobry... Ale aku dalej się rozładowywał na postoju.

Uznałem, że wezmę sprawy w swoje ręce, zakupiłem więc multimetr, sam posprawdzałem pobór na postoju i wyszło 0,18 A, czyli 180 mili amperów! a maksimum to 0,05A Teraz już wiem dlaczego aku padał.

Zacząłem szukać winowajcy, pierwsze podejrzenie radio i to był strzał w dziesiątkę, po odpięciu radia pobór spadł do 0,03 A , radio było podłączone tak, że działało bez kluczyka, podpiąłem tak żeby działało po kluczyku a to zonk, nie działa...:mysli: Biorę multimetr i sprawdzam a na kablu, na którym powinno być napięcie po przekręceniu kluczyka wyświetlacz miernika pokazuje 0.0, nie ma napięcia, oczywiście posprawdzałem bezpieczniki ale wizualnie wszystkie ok.

Po sprawdzeniu dziesiątek tematów padły podejrzenia na kostkę stacyjki, bo komuś pomogła jej wymiana. (uwaga są 2 rodzaje kostek, te na zdjęciach, starsza wersja ma taki plastik odstający, dobrze sprawdzić przed zakupem jaki macie) Mi niestety wymiana nie pomogła ale koszt nieduży bo 17 zł, więc nie było o co płakać.

images.jpg imgres.jpg

Ale ja się nie poddaję, sprawdzam kolejny raz rozpiskę bezpieczników i szok:o okazuje się, że w miejscu na bezpiecznik 21 odpowiedzialnym za (zegar, sterowanie centralnym zamkiem, sterowanie alarmem) brakuje bezpiecznika... (zmyliło mnie to że w rozpisce nie był oznaczony kolorem) ale nie było informacji jaki powinien być tam bezpiecznik, włożyłem 10A, sprawdzam multimetrem prąd na kablu po kluczyku i :D jest. Programuje pilot tzn.(wsiadam do auta, zamykam drzwi, przekręcam kluczyk na zapłon, przyciskam przycisk zamknięcia drzwi na pilocie) i udało się, ale po chwili nie dało się nim zamykać a jedynie otwierać auto i napięcie w kablu po kluczyku spadło do 2,2 V :huh:

Sprawdzam jeszcze raz bezpieczniki i spalił się w polu nr 22  20 A, wymieniłem go i wymieniłem bezpiecznik w polu 21 na 25 A

Zaprogramowałem piloty bez problemu, radyjko po podłączeniu do kabla "po kluczyku" działa po przekręceniu kluczyka w pozycję I, jest napięcie w gnieździe zapalniczki, a pobór prądu na postoju wynosi teraz 0,03 A - 0,04 A :ok:

 

Podsumowując; za połączone objawy tj, brak napięcia w kablu po kluczyku do radia, niemożność zaprogramowania pilota, brak napięcia w gnieździe zapalniczki, to objaw  niesprawnego bezpiecznika w polu 21

 

Mam nadzieję, że ktoś skorzysta i nie będzie musiał się tyle męczyć co ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...