Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

DJPIECZYWO

Naprawa oświetlenia tablicy rejestracyjnej

Polecane posty

Dobry wieczór drodzy forumowicze. 

Posiadam auto Vectre C rok 2004 przedlift wersja sedan. 

Przestało mi działać podświetlenie tablicy rejestracyjnej (zrobiło się zwarcie na kablach od żarówek rejestracji gaśnice wozilem obok butli z gazem i ta obracając się przetarla izolacje z kable i zwarła te dwa kabelki) 

Wniosek jeden oświetlenie nie świeci żaden komunikat o spalonej żarówce również nie jest wyświetlany. 

1. Ciekawostka -  po włożeniu żarówek w oprawki napięcie na kablach wynosi 0v gdy wyciągnę obie żarówki pojawia się napięcie 12.80v z akumulatora. 

2. Mój pomysł był taki żeby pociągnąć kable z przednich postojowek do tyłu dając na kablu bezpiecznik 5A -  czy to dobry pomysł? 

3.  Bo jak wiadomo w vc nie ma zasilania z tyłu 12v na lampie pojawia się tylko w momencie naciśnięcia stopu bo tak bym podlaczyl się pod lampę z tyłu i nie było by problemu. 

 

Proszę was o pomoc 

Pozdrawiam Michał 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Vectrze c komputer nie wyświetla błędu o spalonej zarówce w podświetleniu tablicy i bocznych kierunkach. Co do punktu 3 to nie bardzo wiem o co Ci chodzi bo przecież po włączeniu świateł powinno pojawić się tam napięcie. Nie tylko po naciśnięciu stopu. Nie wiem czy przypadkiem nie padl Ci moduł Rec bo z tego co pamiętam to nie ma tam bezpiecznika odpowiedzialnego za podświetlenie tylko jakaś elektronika ale nie jestem pewny na 100%. Jutro zerknę do Tisa i sprawdzę. Ciągnięcia napięcia od postojowki to nie jest dobry pomysł. Masz pewność ze nie masz uszkodzonego np. przewodu w innym miejscu?

Edytowano przez SlaVkoGA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 3 punkcie chodziło mi o to gdy włączę światła to z tyłu napięcie na żarówkach jest około 3,5V w chwili kiedy naciśne stop to się robi 12v 

Tam są podłączone dwie żarówki 12v/21w jedno włóknowe (na jedną lampę) 

A kabel jak już ciągnąć to nowy przez całe auto w progu prosto do postojowek z tyłu. 

 

Chyba że jest lepsze rozwiązanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest tam niższe napięcie. Sprawdzałeś cały obwód czy nie jest gdzieś dalej uszkodzony? Wyciągnij całe oprawki żarówki i zobacz czy nie są skorodowane itp. u mnie też padło podświetlenie i okazało się, że zostały zżarte min. przez sól styki w obudowie. Całość jest zasilane z modułu REC (wtyczka xr4, styk A5, szaro zielony przewód)  które znajduje się w bagażniku z lewej strony pod tapicerką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały przewód sprawdzony do wtyczki -  wyciągnąłem nawet wtyczkę przejście jest na obu kabelkach na brązowym również jak na krótko podłącze napięcie do odlaczonej wtyczki żarówki świecą się 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ciekawe czy w wyniku zwarcia nie doszło do uszkodzenia Rec-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie też to podejrzewam. Ktoś naprawdę nie używał mózgu podłączajac podświetlenie rejestracji żeby nie wsadzić bezpiecznika. 

Czy da radę to w jakiś sposób podłączyć? 

Naprawa REC-a to koszt 600zl u mnie w okolicy. 

Bo ostatecznie myślałem o ciągnięciu całego kabla od przodu postojowki lewej do tyłu w progu auta i na nim dać bezpiecznik 5A tylko nie wiem czy komputer nie zwariuje jak mu dam dodatkowe 10w na lewej postojowce. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wymienić na inny niż naprawiać. Ja na forum kupiłem Rec-a za 100zł wraz z przesyłką. W Twojej okolicy na pewno ktoś z interfejsem za browarka zalogowałby Ci go. Podłączałeś pod kompa? Jakiś błąd wyskakuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod kompem nie wykrywa żadnego błędu był podłączany wielokrotnie.  

Tylko u nas w okolicy nie ma za bardzo do kogo podjechać kto by to zrobił jest jeden elektronik ale tak jak mówię bierze kosmiczne ceny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W oddziale dolnośląskim na pewno ktoś ma op-coma albo tech2 i Ci pomoże. Na dole forum, na stronie głównej masz spis różnych oddziałów. Wyszukaj swojego i tam możesz zapytać gdybyś potrzebował pomocy kogoś z interfejsem. Jeżeli uznasz, że chcesz spróbować wymienić Rec-a to go kupisz w dziale "handelek". Szukaj wylogowanego albo takiego, który będzie posiadał kod pin. Weź pod uwagę, że są różne wersje. Możesz też na krótko podłączyć się do postojówki i zobaczysz czy błędu nie wywali. Tak sobie też pomyślałem, że mógłbyś wziąć 12V z Reca i podłączyć pod przekaźnik, który poda Ci napięcie na podświetlenie tablicy po tym jak dostanie sygnał z lampy -3V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej by chyba była lepsza druga opcja (tańsza)  drobne rzeczy elektroniczne potrafię naprawić oraz dobrze polutowac kable. 

Przy REC-u kabel (chyba niebiesko czerwony)  pojawia się na nim napięcie 12v w chwili kiedy odpale samochód 

A jak to podłączyć pod przekaźnik?  I jaki przekaźnik dobrać ?  

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj coś takiego aby podłączyć się pod zasilanie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Musisz sobie miernikiem sprawdzić gdzie będzie napięcie bo ja aż tak głęboko się nie zapuściłem bo mi to nigdy nie było potrzebne a z głowy nie chcę bzdur pisać.

Co do przekaźnika to nie jestem elektronikiem ale myślę, że ten z linku poniżej powinien być ok. Można w nim regulować po osiągnięciu jakiego napięcia ma zewrzeć styki.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jest tam schemat jak podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie!  O to mi chodziło zamawiam wszystkie części i dam znać jak poszło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik przyszedł i pojawił się kolejny problem po podłączeniu przekaźnika i sterowania pod lampę w chwili włączenia świateł przekaźnik brzęczy nie załącza się -  tak to wygląda jakby napięcie było podawane w krótkich odstępach czasu i przekaźnik nie może się załączyć. 

Przekaźnik sprawny sprawdzany poza autem. 

 

Jakiś sposób na to?  

Zastosować kondensator aby ustabilizowac napięcie? 

 

PS: przekaźnik działa jak należy :)  podłączyłem kondensator 25v 6800uf i problem znikł.  Zostało podłączyć to do instalacji 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez DJPIECZYWO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...