Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

DJPIECZYWO

Naprawa oświetlenia tablicy rejestracyjnej

Recommended Posts

Dobry wieczór drodzy forumowicze. 

Posiadam auto Vectre C rok 2004 przedlift wersja sedan. 

Przestało mi działać podświetlenie tablicy rejestracyjnej (zrobiło się zwarcie na kablach od żarówek rejestracji gaśnice wozilem obok butli z gazem i ta obracając się przetarla izolacje z kable i zwarła te dwa kabelki) 

Wniosek jeden oświetlenie nie świeci żaden komunikat o spalonej żarówce również nie jest wyświetlany. 

1. Ciekawostka -  po włożeniu żarówek w oprawki napięcie na kablach wynosi 0v gdy wyciągnę obie żarówki pojawia się napięcie 12.80v z akumulatora. 

2. Mój pomysł był taki żeby pociągnąć kable z przednich postojowek do tyłu dając na kablu bezpiecznik 5A -  czy to dobry pomysł? 

3.  Bo jak wiadomo w vc nie ma zasilania z tyłu 12v na lampie pojawia się tylko w momencie naciśnięcia stopu bo tak bym podlaczyl się pod lampę z tyłu i nie było by problemu. 

 

Proszę was o pomoc 

Pozdrawiam Michał 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Vectrze c komputer nie wyświetla błędu o spalonej zarówce w podświetleniu tablicy i bocznych kierunkach. Co do punktu 3 to nie bardzo wiem o co Ci chodzi bo przecież po włączeniu świateł powinno pojawić się tam napięcie. Nie tylko po naciśnięciu stopu. Nie wiem czy przypadkiem nie padl Ci moduł Rec bo z tego co pamiętam to nie ma tam bezpiecznika odpowiedzialnego za podświetlenie tylko jakaś elektronika ale nie jestem pewny na 100%. Jutro zerknę do Tisa i sprawdzę. Ciągnięcia napięcia od postojowki to nie jest dobry pomysł. Masz pewność ze nie masz uszkodzonego np. przewodu w innym miejscu?

Edited by SlaVkoGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 3 punkcie chodziło mi o to gdy włączę światła to z tyłu napięcie na żarówkach jest około 3,5V w chwili kiedy naciśne stop to się robi 12v 

Tam są podłączone dwie żarówki 12v/21w jedno włóknowe (na jedną lampę) 

A kabel jak już ciągnąć to nowy przez całe auto w progu prosto do postojowek z tyłu. 

 

Chyba że jest lepsze rozwiązanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie jest tam niższe napięcie. Sprawdzałeś cały obwód czy nie jest gdzieś dalej uszkodzony? Wyciągnij całe oprawki żarówki i zobacz czy nie są skorodowane itp. u mnie też padło podświetlenie i okazało się, że zostały zżarte min. przez sól styki w obudowie. Całość jest zasilane z modułu REC (wtyczka xr4, styk A5, szaro zielony przewód)  które znajduje się w bagażniku z lewej strony pod tapicerką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały przewód sprawdzony do wtyczki -  wyciągnąłem nawet wtyczkę przejście jest na obu kabelkach na brązowym również jak na krótko podłącze napięcie do odlaczonej wtyczki żarówki świecą się 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie ciekawe czy w wyniku zwarcia nie doszło do uszkodzenia Rec-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie też to podejrzewam. Ktoś naprawdę nie używał mózgu podłączajac podświetlenie rejestracji żeby nie wsadzić bezpiecznika. 

Czy da radę to w jakiś sposób podłączyć? 

Naprawa REC-a to koszt 600zl u mnie w okolicy. 

Bo ostatecznie myślałem o ciągnięciu całego kabla od przodu postojowki lewej do tyłu w progu auta i na nim dać bezpiecznik 5A tylko nie wiem czy komputer nie zwariuje jak mu dam dodatkowe 10w na lewej postojowce. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej wymienić na inny niż naprawiać. Ja na forum kupiłem Rec-a za 100zł wraz z przesyłką. W Twojej okolicy na pewno ktoś z interfejsem za browarka zalogowałby Ci go. Podłączałeś pod kompa? Jakiś błąd wyskakuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod kompem nie wykrywa żadnego błędu był podłączany wielokrotnie.  

Tylko u nas w okolicy nie ma za bardzo do kogo podjechać kto by to zrobił jest jeden elektronik ale tak jak mówię bierze kosmiczne ceny 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W oddziale dolnośląskim na pewno ktoś ma op-coma albo tech2 i Ci pomoże. Na dole forum, na stronie głównej masz spis różnych oddziałów. Wyszukaj swojego i tam możesz zapytać gdybyś potrzebował pomocy kogoś z interfejsem. Jeżeli uznasz, że chcesz spróbować wymienić Rec-a to go kupisz w dziale "handelek". Szukaj wylogowanego albo takiego, który będzie posiadał kod pin. Weź pod uwagę, że są różne wersje. Możesz też na krótko podłączyć się do postojówki i zobaczysz czy błędu nie wywali. Tak sobie też pomyślałem, że mógłbyś wziąć 12V z Reca i podłączyć pod przekaźnik, który poda Ci napięcie na podświetlenie tablicy po tym jak dostanie sygnał z lampy -3V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardziej by chyba była lepsza druga opcja (tańsza)  drobne rzeczy elektroniczne potrafię naprawić oraz dobrze polutowac kable. 

Przy REC-u kabel (chyba niebiesko czerwony)  pojawia się na nim napięcie 12v w chwili kiedy odpale samochód 

A jak to podłączyć pod przekaźnik?  I jaki przekaźnik dobrać ?  

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastosuj coś takiego aby podłączyć się pod zasilanie:

Please login or register to see this link.

Musisz sobie miernikiem sprawdzić gdzie będzie napięcie bo ja aż tak głęboko się nie zapuściłem bo mi to nigdy nie było potrzebne a z głowy nie chcę bzdur pisać.

Co do przekaźnika to nie jestem elektronikiem ale myślę, że ten z linku poniżej powinien być ok. Można w nim regulować po osiągnięciu jakiego napięcia ma zewrzeć styki.

Please login or register to see this link.

Jest tam schemat jak podłączyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie!  O to mi chodziło zamawiam wszystkie części i dam znać jak poszło 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekaźnik przyszedł i pojawił się kolejny problem po podłączeniu przekaźnika i sterowania pod lampę w chwili włączenia świateł przekaźnik brzęczy nie załącza się -  tak to wygląda jakby napięcie było podawane w krótkich odstępach czasu i przekaźnik nie może się załączyć. 

Przekaźnik sprawny sprawdzany poza autem. 

 

Jakiś sposób na to?  

Zastosować kondensator aby ustabilizowac napięcie? 

 

PS: przekaźnik działa jak należy :)  podłączyłem kondensator 25v 6800uf i problem znikł.  Zostało podłączyć to do instalacji 

Please login or register to see this attachment.

Edited by DJPIECZYWO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...