Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Patryk.signum

Wywala płyn chłodnicy Z20NET

Recommended Posts

Witam. Ostatnio borykam się z problemem wywalającego płynu chłodniczego przez zbiorniczek wyrównawczy.

A mianowicie przy spokojnej jeździe Signum utrzymuje temperaturę 83-85 ℃ a przy dynamicznej jeździe temperatura rośnie szybko jak sekundy. Dodam że w momencie kiedy temperatura wzrośnie do 100℃ z ogrzewania leci zimne powietrze i w zbiorniku podnosi się płyn. Po zgaszeniu auta poziom płynu w zbiorniczku maleje i jednocześnie po lewej stronie silnika w przewodach wodnych słychać jakby dostawało się powietrze identycznie jak bym dmuchał przez słomkę do szklanki z wodą (ciężko opisać). Ktoś wie w czym jest problem ? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz LPG? 

 

Zapowietrzony musi być, zerknij w węże przy chłodnicy oleju zaraz koło aku- ja tam miałem powietrze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

LPG jest.

Wąż przy akumulatorze sprawdzony, odkręciłem odpowietrznik na tym wężu i leci tylko płyn bez powietrza.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymien na poczatke korek od zbiorniczka wyrownawczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korek mam podmieniony z opla w którym jeździł do końca bez żadnych problemów. Termostat też wymieniony na wahlera. Obawiam się, że jest:

1. źle odpowietrzony układ

2. Pompa wody do wymiany

3. Uszczelka pod głowicą

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć

To po wymianie termostatu? Czy tak samo nagle sie stało?

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie chodzi mi o tego grubego węża tylko te 2 co wchodzą w chłodnice 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siwy1538

Po wymianie Termostatu. Na starym Signum trzymało ok 70℃ dla tego wymieniłem na nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rudiksax

Rozumiem, że luzuje opaski na wężach do momentu kiedy przestanie syczeć powietrze a zacznie lecieć płyn i czynność robię na obojętnie którym wężu który wchodzi w chłodniczkę oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to masz zapowietrzony na 100 siwy wie o co chodzi ja z resztą też ;) ściągaj po kolei węże i szukaj gdzie jest powietrze  i będzie dobrze :ok: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to w sumie dobra wiadomość

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Słyszałem, że Z20NET CIĘŻKO się odpowietrza ale nie sądziłem, że aż tak. dzięki wielkie za szybką reakcje i pomoc.

Jutro dam znać czy jest poprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najważniejsze, odpowietrzyć na obrotach, nagrzewasz do 90stopni i trzymasz na obrotach tak, 3.5- 4k, przez 15s, i tak kilka, razy, 3,4 razy. potem luzujesz korek zbiorniczka i upuszczasz powietrze na wężu powrótnym chłodnicy - tym grubym.

Dobrze jest też postawić samochód na pochyleniu przodem w dół - to pomaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za poradę JaGrab3 ale już identycznie robiłem i widocznie powietrze jeszcze gdzieś zostało, mam nadzieję, że poluzowanie węży na chłodnicy oleju rozwiąże problem i pozbędę się powietrza w układzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zdecydowanie. Układ Ci sie zapowietrzył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pomaga, potwierdzam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba mam niesamowite szczęście, bo nigdy jeszcze nie robiłem takich cyrków, żeby układ odpowietrzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy LPG tak się dzieje, mnóstwo osób już to przerabiało 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam lpg. Może to kwestia jego montażu ? :mysli:

Edited by sidewinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to masz farta :ok: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

:) ja swoje z zapowietrzonym układem przeszedłem

Może wyjściem jest montaż tego termostatu z "dziurką"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siwy ja swoją prawie ugotowałem trasa 40 km A4 wjeżdżam w miasto a tu siwo spod maski - otwieram a turbo czerwone w biały dzień - masakra :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślę, że trafiłeś w sedno. Albo - montaż termostatu z renówki w wąż wychodzący z silnika....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem go też zamontowanego i tak nie chciał mi się odpowietrzyć- trzeba mu pomóc niestety może że założysz termostat ten z odpowietrznikiem ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, w chwili obecnej próbuje pozbyć się mojego problemu ale niestety nie ma pozytywnych efektów.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> a mianowicie auto na postoju osiąga 84-85℃ po trzymaniu go na obrotach 3,5-4 K temperatura rośnie do 88℃ i nie chce ruszyć w górę. Pomimo osiągniętej temperatury 88℃ poluzowalem wąż przy chłodnicy oleju i leciał sam płyn a żadnego syczenia nie słyszałem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakieś pomysły co mam dalej zrobić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...