Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Patryk.signum

Wywala płyn chłodnicy Z20NET

Polecane posty

Witam. Ostatnio borykam się z problemem wywalającego płynu chłodniczego przez zbiorniczek wyrównawczy.

A mianowicie przy spokojnej jeździe Signum utrzymuje temperaturę 83-85 ℃ a przy dynamicznej jeździe temperatura rośnie szybko jak sekundy. Dodam że w momencie kiedy temperatura wzrośnie do 100℃ z ogrzewania leci zimne powietrze i w zbiorniku podnosi się płyn. Po zgaszeniu auta poziom płynu w zbiorniczku maleje i jednocześnie po lewej stronie silnika w przewodach wodnych słychać jakby dostawało się powietrze identycznie jak bym dmuchał przez słomkę do szklanki z wodą (ciężko opisać). Ktoś wie w czym jest problem ? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG? 

 

Zapowietrzony musi być, zerknij w węże przy chłodnicy oleju zaraz koło aku- ja tam miałem powietrze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LPG jest.

Wąż przy akumulatorze sprawdzony, odkręciłem odpowietrznik na tym wężu i leci tylko płyn bez powietrza.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymien na poczatke korek od zbiorniczka wyrownawczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korek mam podmieniony z opla w którym jeździł do końca bez żadnych problemów. Termostat też wymieniony na wahlera. Obawiam się, że jest:

1. źle odpowietrzony układ

2. Pompa wody do wymiany

3. Uszczelka pod głowicą

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cześć

To po wymianie termostatu? Czy tak samo nagle sie stało?

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie chodzi mi o tego grubego węża tylko te 2 co wchodzą w chłodnice 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siwy1538

Po wymianie Termostatu. Na starym Signum trzymało ok 70℃ dla tego wymieniłem na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rudiksax

Rozumiem, że luzuje opaski na wężach do momentu kiedy przestanie syczeć powietrze a zacznie lecieć płyn i czynność robię na obojętnie którym wężu który wchodzi w chłodniczkę oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to masz zapowietrzony na 100 siwy wie o co chodzi ja z resztą też ;) ściągaj po kolei węże i szukaj gdzie jest powietrze  i będzie dobrze :ok: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to w sumie dobra wiadomość

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Słyszałem, że Z20NET CIĘŻKO się odpowietrza ale nie sądziłem, że aż tak. dzięki wielkie za szybką reakcje i pomoc.

Jutro dam znać czy jest poprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze, odpowietrzyć na obrotach, nagrzewasz do 90stopni i trzymasz na obrotach tak, 3.5- 4k, przez 15s, i tak kilka, razy, 3,4 razy. potem luzujesz korek zbiorniczka i upuszczasz powietrze na wężu powrótnym chłodnicy - tym grubym.

Dobrze jest też postawić samochód na pochyleniu przodem w dół - to pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę JaGrab3 ale już identycznie robiłem i widocznie powietrze jeszcze gdzieś zostało, mam nadzieję, że poluzowanie węży na chłodnicy oleju rozwiąże problem i pozbędę się powietrza w układzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zdecydowanie. Układ Ci sie zapowietrzył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

pomaga, potwierdzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam niesamowite szczęście, bo nigdy jeszcze nie robiłem takich cyrków, żeby układ odpowietrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przy LPG tak się dzieje, mnóstwo osób już to przerabiało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam lpg. Może to kwestia jego montażu ? :mysli:

Edytowano przez sidewinder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to masz farta :ok: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

:) ja swoje z zapowietrzonym układem przeszedłem

Może wyjściem jest montaż tego termostatu z "dziurką"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siwy ja swoją prawie ugotowałem trasa 40 km A4 wjeżdżam w miasto a tu siwo spod maski - otwieram a turbo czerwone w biały dzień - masakra :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślę, że trafiłeś w sedno. Albo - montaż termostatu z renówki w wąż wychodzący z silnika....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałem go też zamontowanego i tak nie chciał mi się odpowietrzyć- trzeba mu pomóc niestety może że założysz termostat ten z odpowietrznikiem ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w chwili obecnej próbuje pozbyć się mojego problemu ale niestety nie ma pozytywnych efektów.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> a mianowicie auto na postoju osiąga 84-85℃ po trzymaniu go na obrotach 3,5-4 K temperatura rośnie do 88℃ i nie chce ruszyć w górę. Pomimo osiągniętej temperatury 88℃ poluzowalem wąż przy chłodnicy oleju i leciał sam płyn a żadnego syczenia nie słyszałem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakieś pomysły co mam dalej zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×